Even de voeding repareren. Voor maar 150 euro. Lijkt me niet verkeerd als je toch al synths repareert.
Linkje: http://www.marktplaza.nl/Defecte-Juno-60-3459209.php
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En iedereen weet dat een voeding eenvoudig te repareren is, dus wie weet is het een verkooptruuk om van een zwaar verrotte Juno60 af te komen.
Origineel geplaatst door Talsma
![]()
Enig idee wat het zou kosten (als je het niet zelf doet)?
Lijkt mij toch niet zo extreem veel, dus er zal idd wel wat meer mee aan de hand zijn.
Origineel geplaatst door Talsma
Ja oke, het is dus geen speciale voeding. Opzich zou iedereen ( als je weet wat je meet) met een multimeter de defecte componenten kunnen vinden.
Tja, €150,- is nie veel.. maar vindt het wel een beetje raar dattie er zelf niks aan doet.
Origineel geplaatst door Meizo
Even de voeding repareren. Voor maar 150 euro. Lijkt me niet verkeerd als je toch al synths repareert.

Origineel geplaatst door Kraan
Sommige mensen zijn gewoon laks. (Of is het gewoon een verkapte vorm van sociaal gedrag?).
Hoe dan ook, moo om van te profiteren. Maar iemand kan je zo ook makkelijk oplichten.
Origineel geplaatst door PzHKL
Bedenk wel dat de meeste mensen geen kaas gegeten hebben van elektronica of mechanica...
Als je een beetje lef en tijd hebt om een apparaat open te schroeven en je gebruikt je gezonde
boerenkool verstand dan kom je er vaak wel uit,
Die juno60 trouwens zou ik me niet aan wagen, vooral om de bovengenoemde redenen. De voeding kan
wel kapot zijn, maar dat is de eerste stap in de hele schakeling dus wat er nog meer kapot is...
Plus ik ga er van uit dat een synth fanaat wel een voeding kan repareren. Voor een aantal tientjes meer heb
je geen zorgen en een mooie direct werkende juno60.

Origineel geplaatst door Kraan
Maar waar praat ik over? Wat moet ik met een juno60 zonder midi als ik een perfecte 106 heb?![]()

200 euro voor een Clavia Nord Lead 2 is te weinig? Dat klopt! Er is met de synthesizer een probleem opgetreden dat ik niet kan oplossen. De synth overstuurt en ik heb geen idee of het een softwareprobleem is, of een fysiek defect. Voor degene die dit bekend voorkomt en het eenvoudig kan verhelpen een gouden kans lijkt me. En anders merk ik het wel als de biedingen uitblijven.
Ik ben dus van juno106 overgestapt op een juno60 met midi, maar recent toch maar weer een 106 erbij gekocht voor de mooie portamento en toch ander geluid![]()
&Origineel geplaatst door PzHKL
Ik ben dus van juno106 overgestapt op een juno60 met midi, maar recent toch maar weer een 106 erbij gekocht voor de mooie portamento en toch ander geluid![]()
Origineel geplaatst door R-ond
kweetniet met de106 groot lomp en klinkt idd eg anders ...niet slecht
heb bv liever een j60 en jx3p/8p ...ipv een j60 + 106 !
check op youtube ...filmpie smackos over de jx3p met programmer leuk simple mooii
zeker met step seq erop en die programmer erby ...[2osccies]
misje toch byde jnuo,s
maar goed kapotte j60 talking kweetniet ???
nog steeds een bak die aan sturin nodig heeft
kraan was jij nou een polysix aan t voorzien van midi/poly61...?
info wanted ...

Kraan, ik heb ook wel een picboard waarmee ik pics kan volpompen met een basic progje.. Dus mocht je er om de e.o.a. reden niet uitkomen dan wil ik het ook wel doen.
Wat betreft combinatie van juno 106/60 of 106/jx8p etc... Ik heb er ook een matrix6 met programmer ernaast, ik ken de jx8p niet maar mijn vermoeden is dat die aardig wat overlap heeft kwa geluiden met de matrix... Dat is dan weer mijn fijne combinatie![]()