Opknap Juno 60

Tja, maar ik zou wel een slag om de arm houden. Als de voeding niet werkt, hoe weet je dan of de rest wel werkt?

En iedereen weet dat een voeding eenvoudig te repareren is, dus wie weet is het een verkooptruuk om van een zwaar verrotte Juno60 af te komen.

Maar, als het wel alleen de voeding is, dan kan het wel eens een koopje zijn.

En iedereen weet dat een voeding eenvoudig te repareren is, dus wie weet is het een verkooptruuk om van een zwaar verrotte Juno60 af te komen.

:W

Enig idee wat het zou kosten (als je het niet zelf doet)?

Lijkt mij toch niet zo extreem veel, dus er zal idd wel wat meer mee aan de hand zijn.

Origineel geplaatst door Talsma
:W

Enig idee wat het zou kosten (als je het niet zelf doet)?

Lijkt mij toch niet zo extreem veel, dus er zal idd wel wat meer mee aan de hand zijn.

Een voeding bestaat meestal voornamelijk uit componenten die vrij goedkoop te krijgen zijn. Met uitzondering van de trafo, maar die heb ik nog nooit kapot gezien (wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is).

Aan onderdelen zal je dus enkele euro's kwijt zijn, maar je moet wel iemand vinden die het beestje door kan meten en kan repareren. En daar moet je een mannetje voor weten, want bij een winkel loopt dat hoog op.

Ja oke, het is dus geen speciale voeding. Opzich zou iedereen ( als je weet wat je meet) met een multimeter de defecte componenten kunnen vinden.

Tja, €150,- is nie veel.. maar vindt het wel een beetje raar dattie er zelf niks aan doet.

Origineel geplaatst door Talsma
Ja oke, het is dus geen speciale voeding. Opzich zou iedereen ( als je weet wat je meet) met een multimeter de defecte componenten kunnen vinden.

Tja, €150,- is nie veel.. maar vindt het wel een beetje raar dattie er zelf niks aan doet.

Zo heb ik laatst nog een JX8p voor 100 euro gekocht die wat aandacht nodig heeft, en ooit heb ik voor dmv. een ruil heel goedkoop een Suzuki SX500 bemachtigd (omgerekend ongeveer 40 euro), en een poly800 voor ongeveer 30 euro.

Bij de JX8p moeten de toetsen en de voeding even nagekeken worden.
Bij de SX500 moest een nieuw display gemonteerd worden.
Bij de Poly800 moesten de filters weer opnieuw ingesteld worden. (en later de voeding gerepareerd worden, maar ik weet niet of dat bij de koop al kapot was).

En dat is slechts een greep, heb namelijk ook nog wat andere apparatuur goedkoop gekocht en goedkoop opgeknapt.

Dus het is goed te doen hoor. Sommige mensen hebben de tijd en de middelen er niet voor. Of ze zijn gewoon laconiek.

Ik heb 2 jaar voor de It's en Modern wit- en bruingoed bezorgd. Heb meerdere wasdrogers meegenomen. Een paar druppels olie in de uitgedroogde lagers en ze deden het weer. En die mensen maar nieuwe kopen. Ook een B&O televisie meegenomen waarvan de afstandsbediening het niet deed als je hem schuin hield (2 sec. soldeerwerk).

Sommige mensen zijn gewoon laks. (Of is het gewoon een verkapte vorm van sociaal gedrag?).

Hoe dan ook, moo om van te profiteren. Maar iemand kan je zo ook makkelijk oplichten.

Als je toch in de reparaties zit, kan het altijd nog handig zijn voor reserve onderdelen, mocht er meer defect zijn dan in eerste instantie te testen is.

Origineel geplaatst door Kraan
Sommige mensen zijn gewoon laks. (Of is het gewoon een verkapte vorm van sociaal gedrag?).

Hoe dan ook, moo om van te profiteren. Maar iemand kan je zo ook makkelijk oplichten.

Bedenk wel dat de meeste mensen geen kaas gegeten hebben van elektronica of mechanica...
Als je een beetje lef en tijd hebt om een apparaat open te schroeven en je gebruikt je gezonde
boerenkool verstand dan kom je er vaak wel uit, maar als je niet weet waar je moet zoeken wordt het
een heel ander verhaal.

Ik heb zelf ook nog wel eens het probleem dat als ik iets wil uitleggen aan iemand dat ik ook niet snap
dat mensen sommige simpele dingen niet weten. Dan ben je voor je gevoel op een simpele manier iets
aan het uitleggen, maar het ontbreekt die mensen aan de basic kennis en daardoor krijgen ze totaal geen
inzicht in het probleem.

Die juno60 trouwens zou ik me niet aan wagen, vooral om de bovengenoemde redenen. De voeding kan
wel kapot zijn, maar dat is de eerste stap in de hele schakeling dus wat er nog meer kapot is...
Plus ik ga er van uit dat een synth fanaat wel een voeding kan repareren. Voor een aantal tientjes meer heb
je geen zorgen en een mooie direct werkende juno60.

Origineel geplaatst door PzHKL
Bedenk wel dat de meeste mensen geen kaas gegeten hebben van elektronica of mechanica...
Als je een beetje lef en tijd hebt om een apparaat open te schroeven en je gebruikt je gezonde
boerenkool verstand dan kom je er vaak wel uit,

Die juno60 trouwens zou ik me niet aan wagen, vooral om de bovengenoemde redenen. De voeding kan
wel kapot zijn, maar dat is de eerste stap in de hele schakeling dus wat er nog meer kapot is...
Plus ik ga er van uit dat een synth fanaat wel een voeding kan repareren. Voor een aantal tientjes meer heb
je geen zorgen en een mooie direct werkende juno60.

@ kraan = was / is goed bezig [werkt de sxrampack ok?]khad m jaren niet gebruikt
[zit batterij in he ...opletten ]

pzkhl

de juno heeft specifieke onderdelen en een geheugen board is wel een stuk lastiger
as bv die "vieze "mc 202 laatst van dsil voor150.- eu

kijk een synth fanaat die kijk naar de prijsen tegenwoordig ...en asje ziet dat een j60 best boven de 300 op kan brengen ....
dan schroef je m minstens open en [desnoods ] laat iemand de voeding meten ...asje dat weeet dat dat t iig is

dan is de volgende stap ff voedingkie vervangen

verders is een juno 60 [volgens mij hoor]best een apart verhaal van binne
stukkie digi en analoog
en niet zomaar te meten wat / waar ofjemoet goed de board uit elkaar weten te houden / en dan weten waar te moeten meten naar de voeding

controle punten meten op de borads kan altyd ...; ik vindt t een gok 150.-
150 erby en je hebt een denkik goede !!!

@ R-ond

Rampack nog steeds niet getest, moet eerst even de SX500 openhalen omdat een of ander onverlaat iets afgebroken heeft waardoor er nog allerlei rotzooi in sleuf zit. En moet eerst even mijn werkplaatsje vrij hebben voor ik er mee bezig kan.

Over die Juno60: Als het hier in Zwolle zou zijn, had ik de gok gewaagd. Als het dan onverhoopt meer dan de voeding blijkt te zijn had ik altijd nog laat op een zaterdagavond met een stuk in mijn kraag een paar bloempotten door de ruiten kunnen smijten. }:|

Maar, om er ook nog eens voor naar Amsterdam te reizen...

Maar waar praat ik over? Wat moet ik met een juno60 zonder midi als ik een perfecte 106 heb? :Z

Origineel geplaatst door Kraan
Maar waar praat ik over? Wat moet ik met een juno60 zonder midi als ik een perfecte 106 heb? :Z

Ik ben dus van juno106 overgestapt op een juno60 met midi, maar recent toch maar weer een 106 erbij gekocht voor de mooie portamento en toch ander geluid :W

Nordlead 2..

Nordlead 2..

Zo staat er nu ook een Nordlead 2 te koop voor 200 euro..

200 euro voor een Clavia Nord Lead 2 is te weinig? Dat klopt! Er is met de synthesizer een probleem opgetreden dat ik niet kan oplossen. De synth overstuurt en ik heb geen idee of het een softwareprobleem is, of een fysiek defect. Voor degene die dit bekend voorkomt en het eenvoudig kan verhelpen een gouden kans lijkt me. En anders merk ik het wel als de biedingen uitblijven.

hier

Ik ben dus van juno106 overgestapt op een juno60 met midi, maar recent toch maar weer een 106 erbij gekocht voor de mooie portamento en toch ander geluid :W

kweetniet met de106 groot lomp en klinkt idd eg anders ...niet slecht
heb bv liever een j60 en jx3p/8p ...ipv een j60 + 106 !

check op youtube ...filmpie smackos over de jx3p met programmer leuk simple mooii
zeker met step seq erop en die programmer erby ...[2osccies]
misje toch byde jnuo,s

maar goed kapotte j60 talking kweetniet ???
nog steeds een bak die aan sturin nodig heeft
kraan was jij nou een polysix aan t voorzien van midi/poly61...?
info wanted ...

Re: Nordlead 2..

Re: Nordlead 2..

Origineel geplaatst door Vizion
Zo staat er nu ook een Nordlead 2 te koop voor 200 euro..

hier

das wel fett nlead 2 [de x ? ]
maar puur digi bak ,... niks zelf aan te doen
opsturen naar clavia ...nieuwe borad erin ,..kan niet veel kosten lijkt me
de case ist duurste misschien nog en interface / knoppen enso
[ik denk asje een voice rom board koopt dan ...benje misschien niet eens 250.- eu kwijt ...
gokkie - hoor!

Damn! Een Nord voor 200 euro! Dat is nog interessanter, maar voor mij een ver-van-mijn-bedshow. Als het iets met het digitale gedeelte te maken heeft, gaat het mij boven de pet.

&
Origineel geplaatst door R-ond
kweetniet met de106 groot lomp en klinkt idd eg anders ...niet slecht
heb bv liever een j60 en jx3p/8p ...ipv een j60 + 106 !

check op youtube ...filmpie smackos over de jx3p met programmer leuk simple mooii
zeker met step seq erop en die programmer erby ...[2osccies]
misje toch byde jnuo,s

maar goed kapotte j60 talking kweetniet ???
nog steeds een bak die aan sturin nodig heeft
kraan was jij nou een polysix aan t voorzien van midi/poly61...?
info wanted ...

Yep, I know, gevoelig punt 106<->60. Ik heb jaren terug de 106 gekocht omdat dat toen de bom was. Toen nog nooit de 60 gehoord. Inmiddels bekend met het ietwat warmere geluid van de 60, maar toch vind ik de 106 ruiger. Tja, het gras is altijd bruiner bij de buren toch? *D

Maar ja, nu heb ik dus de jx8p naast de juno106, mijn inziens ook een leuke combi.

Over de Korg Poly (nog verder offtopic weliswaar): dat is een poly61 die ik voorzien wil van de zelfbouw poly6 retrofit. Maar, zelfde probleem, daar heb ik mijn tot werkplaatsje omgebouwde kelderbox voor nodig. En die staat nu vol met oude rommel die nodig naar de kringloop moet. Zal binnenkort even de PIC naar het forumlid sturen die me toen aangeboden heeft dat ding voor me te programmeren. Alle onderdelen liggen klaar. Is dus een kwestie van de print etsen en de boel in elkaar zetten. Maar eerst even de Poly61 reviseren, daar ben ik nu mee bezig.

Kraan, ik heb ook wel een picboard waarmee ik pics kan volpompen met een basic progje.. Dus mocht je er om de e.o.a. reden niet uitkomen dan wil ik het ook wel doen.

Wat betreft combinatie van juno 106/60 of 106/jx8p etc... Ik heb er ook een matrix6 met programmer ernaast, ik ken de jx8p niet maar mijn vermoeden is dat die aardig wat overlap heeft kwa geluiden met de matrix... Dat is dan weer mijn fijne combinatie :)

Kraan, ik heb ook wel een picboard waarmee ik pics kan volpompen met een basic progje.. Dus mocht je er om de e.o.a. reden niet uitkomen dan wil ik het ook wel doen.

Wat betreft combinatie van juno 106/60 of 106/jx8p etc... Ik heb er ook een matrix6 met programmer ernaast, ik ken de jx8p niet maar mijn vermoeden is dat die aardig wat overlap heeft kwa geluiden met de matrix... Dat is dan weer mijn fijne combinatie :)

Cewl, ik houd het in mijn achterhoofd. Of woon je toevallig in de buurt van Zwolle, want dan bespaart me het de gruwelijke onzekerheid van versturen via de TNT.

Wat betreft de Juno's, ik ken de matrix weer niet goed (tot mijn spijt, ben namelijk benieuwd), dus dat komt zo'n beetje op hetzelfde neer :D

Het gaat inmiddels trouwens in de verste verte niet meer over de Juno60 van 200 euro :biertje:

Back