syncen met midex 8

Eevar

Stamgast
klopt het dat het niet mogelijk is om met een steinberg midex8 midiclock te syncen? ik las zoiets op een of ander belgisch forum. het lijkt me toch sterk of is dit echt zo?

Een Midex 8 is een van de domste 8x8's aller tijden. De enige reden dat mensen het ding ooit gekocht hebben is omdat hij strak loopt met Cubase.

Wat bedoel je eigenlijk PRECIES met syncen?

Hij houdt het niet tegen ofzo, alleen hij is zo passief als de neten zelf.

Ik vind het syncen met de midex8 niet echt denderend, en dat in combinatie met cubase.
Vaak opnieuw starten van je sequence voordat alles gelijk loopt enzo, of dat de boel soms bleef hangen.

gewoon huilen met de pet op eigenlijk :maffia:

Origineel geplaatst door bikkel
Wat bedoel je eigenlijk PRECIES met syncen?

Hij houdt het niet tegen ofzo, alleen hij is zo passief als de neten zelf.

ik bedoel gewoon b.v. midi clock zenden naar je synths vanuit cubase

Origineel geplaatst door Eevar
ik bedoel gewoon b.v. midi clock zenden naar je synths vanuit cubase

vaag , dat werkt hier prima met cubase en een midex 8. Raar dat dat bij vele anderen dan niet wil.

heb het ook maar gelezen. ik ben van plan een midex te kopen en daarom dat ik het voor de zekerheid effe vraag.

Heb iets van 3 apparaten direct gesynced en nog 5 erbij via een midi expander allemaal aan de midex8 hangen en retestrak.

Maar er zijn wel horrorverhalen geweest in het verleden toen de drivers en of USB (1.0) nog niet zo stabiel waren als nu.

Beste is om hem gewoon te testen en dan pas besluiten om hem te kopen of niet.

Geen problemen hier met de Midex & Cubase. Behalve dan dat hij eens in de zoveel tijd wel eens een noot overslaat maar dat heb ik met andere interfaces ook wel meegemaakt.

De Midex kan ik je aanraden, kijken op Belgische forums zou ik je afraden...

heb ook geen problemen met midi syncen .. mn synths pakken prima midi clock vanuit cubase..

Back