Goedkoop geluidskaartje voor oude pc?

Rianne_SynthiA

SynTheSister
Het oude standaard geluidskaartje van mijn 4 jaar oude pc (gewoon standaard Packard Bell met 256 MB geheugen) heeft het begeven. Alleen uit links komt nog geluid. Voor mijn oude pc'tje wil ik niet te veel geld uitgeven voor een geluidskaart en meer dan 150 euro mag ie niet kosten.
Ik ben van plan het oude pc'tje als "leuk voor erbij" te gebruiken dus en om wat muzikale ideetjes uit te werken.
Ben even aan het surfen geweest en de E-MU 1212M PCI voor 149 euro lijkt mij wel wat.
Bovendien krijg je er een hoop gratis software bij (Cakewalk Sonar LE, Cubase LE enz) en is het een goede keuze?
Iemand nog andere suggesties? Ik koop liever geen tweedehands of is dat een vooroordeel?

maudio audiophile 2496 vind ik prima kaartjes voor weinig (100 euro?) welke software daar bijzit weet ik niet precies, het is wel een 2 in 2 uit kaartje, weet niet hoeveel io je zoekt?

Ik heb nog een audiophile 2496 liggen. Kan je kopen voor 60 euro excl. verzendkosten.

Oh je koopt liever geen 2de hands...........

Nou ja hij doet het nog perfect :)

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
http://www.emu.com/products/product.asp?category=505&subcategory=491&product=9872

Ik wist niet zeker of ie genoeg had aan maar 256 MB aan geheugen maar volgens de minimale systeem-vereisten kan het net.
*D :biertje:

goede keuze denk ik! geen losse breakout kabels en andere zut. moet je wel plek achter je pc hebben als je een kabeltje wilt verwisselen maar dat moet te overzien zijn ;)

let op dat met lagere latencies je pc niet altijd hoeft te werken, dat ligt eerder aan processorkracht dan aan geheugen. maar goed dat gaat alleen op als je realtime dingen wilt doen.

mmmmmmmjah, ddr2 is nu een stuk goedkoper dan ddr wat waarschijnlijk op het bordje moet.

hopen dat het geen rimm geheugen moet zijn :)

Origineel geplaatst door Venturi
mmmmmmmjah, ddr2 is nu een stuk goedkoper dan ddr wat waarschijnlijk op het bordje moet.

Backwards compatible dacht ik ?

Origineel geplaatst door Flesje
Backwards compatible dacht ik ?

Nope past (in 99 van de 100) gevallen niet op hetzelfde moederbord. Htet is een ander pinlayout

check :hier

Origineel geplaatst door Venturi
Nope past (in 99 van de 100) gevallen niet op hetzelfde moederbord. Htet is een ander pinlayout

check :hier

Kijk aan! Weer wat geleerd dan. :geslaagd: thanx..

Inmiddels heb ik mijn oude pc voorzien van 1054 MB Ram en de 256 MB is eruit.
E-Mu 1212M geluidskaart zit er ook in maar nu is het CPU-gebruik zo hoog geworden dat mijn 1.80 Ghz processortje steeds vastloopt als ik VSTi's gebruik.
Ik geloof niet dat het een goed idee is geweest allemaal.
Mijn Cakewalk Zeta softsynth werkt nu bijvoorbeeld helemaal niet meer en ik heb er een beetje spijt van.
Overigens prachtig mooi spul die Emulator en Proteus-software die je er gratis bijkrijgt en alleen dat is al 150 euro waard.

Ik heb een 1,5 GHz cpu met 1500mb ram en een maudio 1010 kaart erin en ik kan gerust met gemak grote plugins laden.
Dus waarschijnlijk staan er ergens instellingn verkeerd of iets dergelijks.

Misschien de asio niet goed ingesteld ?

Back