Access Virus icm MPC (sequencer issue)

Foetus

Ouwe rot
een tijdje geleden ben ik een zoektocht gestart naar een sequencer voor mijn virus. Ik weiger om de pc te gebruiken want ik zou het liefst een pc-loze setup hebben wegens slechte ervaring ivm met clock enzo...

wat ik vooral zoek is een een soort van sequencer die mij toelaat om dit te doen: eerste step: Noot X van Y aantal octaven (X,Y zijnde variabelen). Een beetje vergelijkbaar met de Subtractor en de Matrix programmer in Reason, dat is eigenlijk wat ik oog te bereiken.

ik vroeg mij af of een mpc zou zijn wat ik zoek.

Re: Access Virus icm MPC (sequencer issue)

Origineel geplaatst door Foetus
...die mij toelaat om dit te doen: eerste step: Noot X van Y aantal octaven (X,Y zijnde variabelen).

ik vroeg mij af of een mpc zou zijn wat ik zoek.

In principe kan je met een mpc alles wel voor elkaar krijgen. Maar editten is niet zo visueel zoals in de matrix van reason. Ook niet zo gebruiksvriendelijk. Wel berestrak! Oh, ik bezit ze trouwens allebei... Als ik lastige patterns behoef teken ik ze eerst in Cakewalk en laad ze daarna in de MPC.

maar leg eens wat duidelijker uit wat je precies bedoelt met noot x van y octaven?

wel in de matrix (reason) kan je zeggen (heel plastisch uitgelegd want ik ben geen muzikant)

Eerste step wil ik F# en op octaaf 3 (of de derde octaaf of octaafhoogte (tis maar hoe je het beest noemt).
Tweede step: G# en op octaaf 2
(bijvoorbeeld...)

tuurlijk kan dat...

grofweg zou je zelfs sequencerpatterns uit reason in de mpc kunnen laden, met een diskette. In dat geval zul je de mpc moeten laden met samples op de juiste noten en je virus goed instellen wat betreft midi kanalen, maar dat werkt in principe...

maar als je aan een MPC begint, is een controllertje met midi (tegenwoordig is het allemaal USB) ook wel een aanrader...maar het hoeft niet.

overweeg je keuze vooral goed. download de handleiding van de mpc eens van www.akaipro.com, en verdiep je er goed in!

:biertje:

nou dit lijk me dus echt een eerste klas onwerk op de mpc als ik goed begrijp wat je wilt doen
wat makkelijk gaat op de mpc is als jij met je midi keybord gewoon je pattern speeld die met de mpc op neemt en dan kun je nog bijwerken op de mpc maar met alleen de mpc en zn full level functie lijkt me dat hopeloos. de mpc is toch vooral een speel aparaat en niet een nabewerk apparaat.( vind ik dan) het kan allemaal wel zeker met die jj-os maar er handig als met een pc is het niet ... natuurlijk kun je wel je patterens spelen/tekenen en de midi opnemen met een simple midi editor op de pc en dan dan die midi weer in de mpc laden en daar alles sequencen<dit zou mijn voorkeur hebben
maar je kan ook gewoon je virus als audio in de mpc op nemen dat weer freaken met de sampler maar dat is een manier van werken die je moet liggen.

maar het kan dus wel...:D

Back