Meerdere synth outputs opnemen in sequencer (benodigdheden)

Lunchtime

Stamgast
Hallo,

ik zoek bij voorkeur een goeiekope maar toch degelijke oplossing voor het volgende probleem: van zowel mijn keyboard als van enkele synths wil ik de midi output in Sonar op kunnen nemen zonder daarbij de kabels te switchen. Bijvoorbeeld wil ik een melodie kunnen inspelen op mijn keyboard, parameters (zoals filters) realtime kunnen opnemen van mijn Supernova, de step sequencer van mijn groovebox via midi doorsturen, etc.

Ik heb al wat gelezen over patchbays, midi-tru boxen, etc. maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn.

Thanks

Had dat probleem ook, gezeik met teveel MIDI gear.. Heb nu een Roland A880 midi patcher, en het probleem is helemaal opgelost! Kunt meerdere midi-apparaten naar 1 uitgang schakelen, of 1 midi ingang naar meerdere apparaten sturen.. Staat er nu 1 op SF te koop, kosten nog geen 100 euro en je hebt 8 midi ins en outs! Topbakje!

Hmm, vandaag een reply gekregen van de winkel: "de UM 880 is al een tijdje uit produktie, dus bestellen wordt moeilijk". Zijn er nog goeie alternatieven beschikbaar die nog wel in productie zijn (ik ben niet zo'n 2-de handskoper, al teveel pech mee gehad)?

Nouja, er zijn vast andere mogelijkheden, maar ik heb nog niet een apparaat gehad dat zo makkelijk werkt als een A880.. En sjah, tweedehands, het scheelt je een bom duiten voor een 999 van de 1000 keer perfect werkend apparaat! Komt bij dat dit ook nog eens een apparaat is dat je 1x instelt en daarna in je rack laat hangen, dus heeft eigenlijk niks te lijden gehad.. Ik was er absoluut voor gegaan, ik heb er spijt van dat ik hem niet eerder heb gekocht!

Zo makkelijk routen, je drukt op de ingang en je drukt op de toe te wijzen uitgang(en) en klaar ben je! Kunt ook presets opslaan met diverse routingen voor de 8 in en uitgangen, ideaal! :okdan:

Winkel ook voor alternatieven gevraagd: "de grootste edirol is momenteel UM 3 ex (3 IN 3 OUT) uitbreidbaar tot 9 IN 9 OUT mits aanschaf van 2 extra UM 3 ex en hub".

Zal het dus bij andere merken moeten gaan zoeken.

Toch zou ik gaan voor de A880. Er staan er 3 op marktplaats waar van de vraagprijs zo rond de 90 euro ligt. Dat is absoluut niet veel voor dit apparaat. Ik heb hem zelf ook en het is inderdaad een zeer gemakkelijk en handig apparaat. Je hebt 8 inputs en 8 outputs. Elke in en output heeft zijn eigen drukknop. Wil je bv input 4 verbinden met output 2,3 en 7 dan is het letterlijk knopje 4 input drukken en knopjes 2,3,7 bij output indrukken. Klaar. Bovendien kan je deze setting in het geheugen wegschrijven. Handig als je over bv 6 weken weer deze setting wil maken.

Bedankt Rollie. De Roland A880 lijkt me inderdaad een goedkoop en goed alternatief. Dus daar hou ik zeker al mijn oog op.

Ik vind niet veel merken die 8x8 midi interfaces maken. De meesten lijken te opteren voor 2x2, 3x3 of 4x4. Is daar een reden voor? Welke zijn anders de meeste voorkomende merken op dit gebied?

Ik zie dat Motu nog een paar modellen heeft staan (bv. MIDI Express XT, MIDI Express 128 ). Ik heb echter geen ervaring met dit merk dus ik weet niet hoe goed dit te betrouwen is (al ziet het er wel degelijk uit).

Motu is goed.

En aan zo'n interface kan niet veel kapotgaan dus zeker een optie 2ehands.

Back