adat cq aes/ebu

redsky101

---+----+----+----+----+-
Ik ben/was van plan om mijn digitale mixer via adat met mijn pc te laten communiceren. 3x adat=24kanalen digitaal......wat wil je nog meer.
Nu heeft een audiofiel mij vertelt dat je dan enorm veel jitter in je signalen krijgt.:confused: Hij adviseerde mij om dit alleen via aes/ebu te laten communiceren.

Heeft hij gelijk of is het een "luchtballon" cq "schreeuw om aandacht".
:)

Heeft iets met je clock te maken , ben ook net overgestapt van analoog naar digitaal en
ben nog in de leerfase, je moet ook bedenken dat heel wat mensen met Adat werken
en als het dan zo slecht is zou iedereen aes/ebu gebruiken.
Ik gebruik trouwens ook aes/ebu maar dan als input voor mijn synths , verder
gebruik ik Tdif voor multitrack.

Origineel geplaatst door Digimod
Je moet ook bedenken dat heel wat mensen met Adat werken
en als het dan zo slecht is zou iedereen aes/ebu gebruiken.

Ik vraag me dan ook af : Wat voor geluids installatie moet je thuis hebben staan om jitter echt te horen?

Of is dit te kort door de bocht en hoor je dit wel degelijk op een paar huis,tuin en keuken-boxjes (als je goed luistert).
Of toch audiofiel gezeur?....................

Gezeur.

Laat die audiofiel maar met bewijzen komen ipv wat te blaten.

Kijk hier maar eens, jitter is afhankelijk van de stabiliteit van je masterclock.
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgjitter.htm

Het hangt er dus puur vanaf welk apparaat in je digitale setup je master gaat worden.
Als deze masterclock stabiel is valt je jitter dus ook mee. Verder is AES/EBU of Adat alleen een
afspraak-protocol waarmee de apparatuur met elkaar `praat`, dit zegt dus helemaal niets
over het wel of niet gevoelig zijn voor jitter.

Gewoon Adat pakken, werkt prima...

Re: adat cq aes/ebu

Origineel geplaatst door redsky101
Ik ben/was van plan om mijn digitale mixer via adat met mijn pc te laten communiceren. 3x adat=24kanalen digitaal......wat wil je nog meer.
Nu heeft een audiofiel mij vertelt dat je dan enorm veel jitter in je signalen krijgt.:confused: Hij adviseerde mij om dit alleen via aes/ebu te laten communiceren.

Heeft hij gelijk of is het een "luchtballon" cq "schreeuw om aandacht".
:)

Wat Fuse en Beepr ook al zeiden...Luchtballon dus ;)

Oke.....Thnx!! Het jitter verhaal is me nu een stuk duidelijker.

Verder wel aardige kerel hoor!!:D

Back