machinedrum en program changes

Notch

Stamgast
Hallo,

ik heb een tijdje terug een machinedrum op de kop getikt en onlangs een ks rack gekocht.
ik gebruik de machinedrum om de ks te sequencen en wil graag weten hoe je program changes doorstuurt naar de ks.
ik heb de handleidingen (ja allebei) meerdere malen van voor tot achter en weer terug gelezen en wel wat info gevonden hierover, maar ik vind het niet helemaal duideljik.

oke hier komt dan..

ik heb op de machinedrum vier midi tracks toegewezen aan de vier parts van de ks.
nu wil ik dus tijdens het spelen een van de parts van de ks via een program change veranderen, terwijl de andere parts gewoon doorlopen. als voorbeeld heb ik zeg maar een pattern lopen en wil ik als ik naar een ander pattern switch dat er ook een program change wordt doorgevoerd op een van de parts van de ks.
de ks ontvangt zn program changes op CC32 (bank select lsb). als het goed is, (verbeter me alsjeblieft als het niet zo is), kan ik via parameter locks in de machinedrum program changes doorsturen. de machinedrum moet eerst een CC32 bank select lsb uitsturen gevolgd door een program change. om in de ks bank 211 te kiezen moet de machindrum dus eerst een CC32 met een waarde van 2 uitsturen gevolgd door de program change met een waarde van 12 (omdat je begint bij 0 in plaats van 1)
nou lock ik deze waarden op de eerste tel van het nieuwe pattern en vervolgens als ik van pattern verwissel dan gebeurd er de ene keer niets en de andere keer voert ie wel een program change uit.
ik heb verschillende dingen geprobeerd, ik heb de parameter locks van de CC32 en de program change op de zelfde tel gehad, na elkaar (eerst de cc32), na elkaar in verschillende patterns etc etc etc.
ik heb de global midi vd machinedrum nagelopen en die zendt program changes uit, ik heb ook de global midi vd ks nagelopen en die is ook goed ingesteld
nou zit al twee dagen te kloten op deze manier en ik kom er niet uit, dus als iemand me hiermee zou kunnen helpen kan ik gewoon weer lekker muziekjes maken zonder deze frustratie.

Back