piramide vorm iso materiaal voor op muur

xpanded stereo

Ouwe rot
Weet iemand of dit spul ergens een beetje cheap te scoren valt. Het nu wel de gebruikelijke antreciete 'praxis' stukken aan de muur, maar deze grotere piramides lijken me wel vet om een paar pannels mee te maken. Anyone?

Attachments

• studio2_2006.jpg
    studio2_2006.jpg
    65,2 KB · Bekeken: 143
thx voor de tip Hanz. toch is die aixfoam dan erg cheap en hebben ze ook wel vroelijke kleuren beschikbaar. Jammer dat ze geen wit hebben.

Origineel geplaatst door Roel
da's mooi schuim

en 4x duurder dan bij praxis...

Ehm... pak ff je rekenmachine erbij!

Dit is het spul dat ze ook bij praxis en gamma hebben!

65,88 euro / 16 stuks = 4,12 euro per stuk.
Bij praxis en gamma kosten ze 9,95 per 2 stuks, dus 4,98 euro per stuk, dus zelfs nog duurder! :P

Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van dit spul. En ik vind het niet eens zo heel duur! *D

Ja dat spul bedoel ik dus ook. Vin het er leip uitzien en het zal vast ook wel goed helpen. Niet echt cheap maar ook niet heeeel duur. 8 m2 voor 144 euro ;) Wie weet maak ik ooit nog eens mooie pannels hiemee voor aan de muur.

Waarom wil iedereen toch zo graag een volledig dode ruimte? Das echt niet prettig luisteren. Kijk maar eens naar de profi mix/master studio's, die zijn helemaal niet zo dood als je zou verwachten. Maar er wordt slim gebruik gemaakt van hout en panels e.d.

R

hoeft ook niet helemaal dood maar enige galm reductie is toch wel gewenst in een volledig betonnen ruimte met laminaat vloer. Wat ze in pro studios doen is iets duurder dan een paar tientjes........

Ik wil helemaal geen dode ruimte!

Maar ik wil wel van het grootste deel flutter / echo's af in m'n ruimte. En dat bereik je nu juist net met dit spul.
Op cruciale punten zoals achter de speakers, 1e reflecties links en rechts en misschien ook tegen het plafond boven de speakers. Zo kom je al een heel end.

Natuurlijk zijn er ook andere mogelijikheden met Rockwool e.d., maar die zijn nu eenmaal omslachtiger om te maken.
Dit is gewoon een kwestie van bestellen en plakken.

Maar je hebt absoluut gelijk dat een dode ruimte ruk klinkt om in te mixen. Elke ruimte dient een beetje te "leven" tenzij je de ruimte wilt gebruiken voor precisie-metingen!

Origineel geplaatst door Arv
een anechoic chamber anyone? :D

Jahaa! Dit hadden wij op de HKU! (alleen dan zwart schuim, maar voor de rest precies hetzelfde!).

Meesterlijk om dat mee te maken hoor hee! Echt supervreemde gewaarwording.
Ik heb daar ook superaudio cd's beluisterd op 5 KRK V8's. Je weet dus gewoon echt niet wat je meemaakt. Je hoort dus ECHT wat er uit de speakers komt en niet ook nog de reflecties van je muur, vloer en plafond!

Ik zou er niet willen mixen, maar het is op een bepaalde manier wel heel apart om daar te zijn!

Ik heb er ook wel is in gestaan (soortgelijk, in Delft) maar helaas geen monitors kunnen proberen.. Inderdaad heel vreemd gevoel. Je denkt soms echt dat je spontaan doof bent geworden..

ben ook eens in zo'n ruimte geweest. het voelt idd alsof het geluid uit je oren gezogen wordt ofzo. heel gek.....

Origineel geplaatst door Subgroover
Jahaa! Dit hadden wij op de HKU! (alleen dan zwart schuim, maar voor de rest precies hetzelfde!).

Ik heb daar ook superaudio cd's beluisterd op 5 KRK V8's. Je weet dus gewoon echt niet wat je meemaakt. Je hoort dus ECHT wat er uit de speakers komt en niet ook nog de reflecties van je muur, vloer en plafond!

Ik zou er niet willen mixen, maar het is op een bepaalde manier wel heel apart om daar te zijn!
erg vage ervaring inderdaad.. als je daarin ook praat lijkt het net alsof je praat met je oren dicht ofzo.. heel freaky :)

Het mooie aan dat spul van AIXfoam is dat het hier gaat om polyester foam en nu eens niet om polyether foam (verpakkingsfoam). Natuurlijk heb je verschillende kwaliteiten en dichtheden, maar polyester is in ieder geval het juiste materiaal (Auralex is bijv. ook polyester).

Verder vind ik het best een interessante site, die van AIXfoam, zeker als je hun productportfolio bekijkt. Een leuke productrange en er staat ook een boel achtergrondinformatie bij, da's altijd handig voor de hobbyist.

Met name interessant vind ik de cornertraps "kantenabsorber SH012" in de afmeting 460x460 mm. Dit is voor de verandering nou eens een betaalbare kant-en-klare bass absorber die niet op voorhand onvoldoende is... de meeste kant en klare cornertraps worden geleverd in het strikt onvoldoende formaat 300x300, waardoor je onvoldoende demping in het laag bereikt.

Zie ook: http://www.aixfoam.de/downloads/absorptionsmessung_kantenabsorber_aixfoam.pdf

Al met al een goeie tip dus, die AIXfoam! :okdan:

Origineel geplaatst door Subgroover

Heb er gisteren nog een uur gezeten, blijft interessant.

Back