Beste mensen! Ik ben Armando en ik ben sinds kort een beetje begonnen met het produceren van muziek. Ik wil me dan voornamelijk richter op house muziek. Ik werk met Reason 3.0, maar omdat ik het intekenen met de muis of werken met het toetsenbord niet echt lekker vind ben ik van plan om een midicontroller aan te schaffen.
Maar omdat ik mij voornamelijk wil gaan richter op house muziek is het volgens mij niet noodzakelijk om veel toetsen te hebben? Ik weet het zelf niet omdat ik nog nooit met een controller gewerkt heb en zo ook niemand die ik ken. Nu heb ik wel wat dingetjes gezien maar ik vraag me toch af wat ik nou beter zou kunnen nemen:
Hebben jullie misschien tips?
Bij voorbaat dank!
Maar omdat ik mij voornamelijk wil gaan richter op house muziek is het volgens mij niet noodzakelijk om veel toetsen te hebben? Ik weet het zelf niet omdat ik nog nooit met een controller gewerkt heb en zo ook niemand die ik ken. Nu heb ik wel wat dingetjes gezien maar ik vraag me toch af wat ik nou beter zou kunnen nemen:
![]()
M Audio Axiom 25
Een USB/MIDI controller met, naast een semi-gewogen keyboard met 25, 49 of 61 toetsen en in te stellen aftertouch, ook nog 8 aanslaggevoelige rubberen triggerpads, die hem perfect maken voor het progranmmeren van drumpartijen. Verder uitgevoerd met 8 encoders en 6 vrij toewijsbare knoppen.
van 239,- voor 189,-
![]()
M Audio Keystation 61 es
Zeer betaalbare controller met 61 semi-gewogen toetsen, modulation- en pitchwheel, een volume/control slider en een ingebouwde USB/MIDI interface.
van 199,- voor 179,-
Hebben jullie misschien tips?
Bij voorbaat dank!

Maar het is altijd handig natuurlijk want je weet maar nooit..