Mpc60 vergelijkbaar product ...

goran

1984
ik vraag me af of er een andere bak is met dezelfde engine als die van de MPC60, Zoals de S950 bijvoorbeeld?
Of iets wat in de buurt komt, zolang het maar diezelfde 12-bits achtige crunchy sound heeft ...
En wat is nu precies het verschil tussen de MKI en de MKII versie?

als je echt interesse hebt om dit uit te zoeken dan zou ik de zoekfunktie eens gebruiken...

Maar kijk ook een naar een:

Sequential circuits studio 440
Emu Sp-12 of Sp1200

s950,s900,emu emax I, emu sp12, emusp1200,emu emulator, sequential prophet2000,2002, ensoniq eps,mirage
ach een hele lijst met allemaal een crunchy lowbit (8-12) sound en eigen karakter (andere filters en onderdelen)

de meeste zijn redelijk budget. gewoon proberen.
mki en mkii hebben een andere behuizing en de mkii heeft een hoofdtelefoon uitgang.

Wat de 60 bijzonder maakt is zijn syquencer mét ingebouwde sampler.
Dus een S950 met syquecer.
De rest kun je wel raden dan.

Ik heb de MKI. De MKII zou standaard uitgebouwd zijn kwa geheugen.
Heeft een plastic ronde vormgegeven ombouw ipv metaal (MKI) en lijkt op een grote PLayskool kinder-kassa.

Verder heeft de MKII ook nog wat extra effecten tov. de MKI (standaard versie 3.0 ofzo bij MKII)
Je kan polyfonie uitzetten. En er is een stotter functie :
"A-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-aaaaas A Rock.."
Verder gebruikt Dj Premier de MKII

En een SP-12 klinkt heul anders.

enige verschil tussen mk2 en 1 is de case en de mk2 heeft een headphone uitgang.
intern zijn ze gewoon hetzelfde
zelfde scherm, zelfde software.
De S950 klinkt wel anders dan de mpc60
Dit komt door wat aanpassingen dat ze gedaan hebben op de converters van de mpc, waardoor die meer hi fi zou klinken.
de s950 kan dus wat ranziger klinken.
Sequencer is idd geweldig.
Geen andere 12 bitter heeft zon fijne sequencer. (misschien de Sequental Circuits 440, maar heb die nog nooit gebruikt dus kan daar niks over zeggen)
De SP1200 seqeuncer is veel minder uitgebreidt.
Wil je Crunchy geluid, dan zou ik zeggen de S950, of een EMAX rack, of een Roland S330 (klinkt ook lekker gewoon)

Origineel geplaatst door beestachtig
WHAAA IK MOET EEN MPC60MKII HEBBEN!!!!!!!

Premier gebruikt ook een Oxygen keyboardje en een Planet Phatt module. Ga maar alvast zoeken. Maar denk nou niet dat je met dezelfde apparatuur meteen dezelfde sound als Premier krijgt, want daar komt veel meer bij kijken dan alleen een sampler. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=YCU-qgR_4bM

Origineel geplaatst door Grouphome
enige verschil tussen mk2 en 1 is de case en de mk2 heeft een headphone uitgang.
intern zijn ze gewoon hetzelfde
zelfde scherm, zelfde software.
De S950 klinkt wel anders dan de mpc60
Dit komt door wat aanpassingen dat ze gedaan hebben op de converters van de mpc, waardoor die meer hi fi zou klinken.
de s950 kan dus wat ranziger klinken.
Sequencer is idd geweldig.
Geen andere 12 bitter heeft zon fijne sequencer. (misschien de Sequental Circuits 440, maar heb die nog nooit gebruikt dus kan daar niks over zeggen)
De SP1200 seqeuncer is veel minder uitgebreidt.
Wil je Crunchy geluid, dan zou ik zeggen de S950, of een EMAX rack, of een Roland S330 (klinkt ook lekker gewoon)

De aanpassingen op de converters zijn "dynamiek-vergrotend".

Als je sounds dumpt via sds naar bijvoorbeeld een S1000 (die heeft o.a. die optie) zul je bij sommige harde sounds merken dat ze digitaal clippen in de S1000.

HET DATAFORMAT is aangepast en is alleen 100% compatibel met de MPC.
Er is dus meer dynamiek in de MPC, en daarom rammen ze ook zo.

De sequencer is erg fijn maar qua timing niks beter dan een ATARI.

Een strakke sequencer is niet zo belangrijk als je denkt, als hij maar "lekker voelt".

Ik heb mijn eerste TRANCE platen op een MPC60 gesequenced, maar daar deed mijn toenmalige Atari 520ST echt geen reet voor onder .

dus een s950 kan wat "vuiler" klinken [wel digi filter.non reso d8 ik]
en een mpc is wat meer profie uitgevoerd ...igher dynamix
vroeg me altyd al af wat er nou verschil aan is tussen die twee........
nog meer heeft de mpc 60 bv net zoveel geheugen max2.4 d8 ik ook
iemand zei dat de sp 12/1200 anders klinkt klopt ook ssm filetrs erg fatte ...machien
emulator engine
ik heb een oberheim dpx ; das een emulator intern en leest s900 / mirage disks
helaas geen sp1200:Z

misschien is de sp1200 drumachien ook niet soo "gelikt en uitgebreid"as de mpc [serie ] sequencers
maar tis een drumachien niet meer
en dat doet ie as de beste ...[kost ook nog steeds genoeg ....tsja]

daarom maar een mirage gekocht rack kost geen drol ...goed voor drums
eps ken ik niet soo ook lekker klinkende sampler wel weer 16 bitt toch ?

:halleluja
probeer een dsm / dss12 korg erg goede filters de dss1 dan iig!
:halleluja

tof clippie
rakim de beste
dese ook wel lolhttp://www.youtube.com/watch?v=2nvAaCZGhoo&mode=related&search=

Origineel geplaatst door cybermax
De aanpassingen op de converters zijn "dynamiek-vergrotend".

HET DATAFORMAT is aangepast en is alleen 100% compatibel met de MPC.
Er is dus meer dynamiek in de MPC, en daarom rammen ze ook zo.

Dat over data format klopt niet echt wat je zegt.
het is idd wat aangepast, kwa headers. maar kwa audio data niet.
Enige wat anders is zijn de converters.
als je een mpc60 sound inlaad op een 2000 dan klinkt het vaak heel erg schel

Origineel geplaatst door R-ond
misschien is de sp1200 drumachien ook niet soo "gelikt en uitgebreid"as de mpc [serie ] sequencers
maar tis een drumachien niet meer
en dat doet ie as de beste ...[kost ook nog steeds genoeg ....tsja]

Doe eens gek en koop een SP-12. 8)

goede keuze [met turbo]
zoveel verschiltie geloofkniet eens met 1200 mb intren ,..filters zelfde minder polyfonie ? en ?
nogmeer ....?

wat kost ongeveer een sp 12 these days 4a600 ?

Ik heb de mijne (SP-12 Turbo) voor € 500 gekocht. Net geen 5 sec sampletijd (2,5 sec max per sample), maar als je geen lange geluiden als cymbals en open hi-hats samplet, is dat geen probleem. Het had wel handig geweest als er een 3,5" diskdrive in had gezeten zoals in de SP-1200. Ik vraag me af of dat niet op de één of andere manier toch te bewerkstelligen is. Of meteen een compact flash card reader om onze MPC2000 vrienden jaloers te maken.
1562.gif

Origineel geplaatst door Lotuz
Ik heb de mijne (SP-12 Turbo) voor € 500 gekocht. Net geen 5 sec sampletijd (2,5 sec max per sample), maar als je geen lange geluiden als cymbals en open hi-hats samplet, is dat geen probleem. Het had wel handig geweest als er een 3,5" diskdrive in had gezeten zoals in de SP-1200. Ik vraag me af of dat niet op de één of andere manier toch te bewerkstelligen is. Of meteen een compact flash card reader om onze MPC2000 vrienden jaloers te maken.
1562.gif

check dit = intressant zijn zat mensen opt forum die een eprom brander hebben
http://sp1200.myfastforum.org/about342.html

xtra tyd ander standaard sounds
FOR MY SP-12 HEADS - CUSTOM SOUNDBANKS GETS YOU 5 EXTRA SECS Reply with quote

Whut up yall! I got a SP12 bout a month ago and got tired of those stock sounds pretty quick so I came up with an easy way to replace them with my own custom sounds.

Note - 808 kicks need filtered, certain bass notes need filtered and some sounds like rhodes chords and strings can get more raw than usual. Breakbeat drums in all my experiments have sounded tight and dam near any cymbal or hihat analog, real, break is gonna sound fine. So, if your SP is filterless you might be limited on what you do but any normal SP will be in biz especially with a decent mixer.

All the new sounds will hit multi pitch and multi level just like anything else and if you replace every stock sound in the machine you get back 5 seconds of sample time.

Power users will probably be making new banks for every few beats puttin fresh breaks in and samping the rest of thier sounds normally. Drum sample only cats who sequence the SP with and MPC or software probably don't need to read this.

Here we go...

You will need the following tools:

*EPROM programmer

*IC Puller or similar tool

*27256 EPROM(s)

*EPROM eraser is optional

:okdan:

shittt khad t beter in de andere topic van jou kunne zetten ,....OOO

Origineel geplaatst door R-ond

shittt khad t beter in de andere topic van jou kunne zetten ,....OOO

Volgens mij heb ik eerder vandaag diezelfde link gepost. :D

Origineel geplaatst door Lotuz
Premier gebruikt ook een Oxygen keyboardje en een Planet Phatt module. Ga maar alvast zoeken. Maar denk nou niet dat je met dezelfde apparatuur meteen dezelfde sound als Premier krijgt, want daar komt veel meer bij kijken dan alleen een sampler. 8)

sla het woordenboek eens open en zoek naar ''ironie''

Geef nou maar toe, je wilt echt wel een MPC60II omdat Premier ermee werkt. En een SP-1200 omdat Pete Rock daarmee werkt. Mag je gerust voor uitkomen, hoor. }:|

Klopt, in combinatie met een SP-1200 die hij via MIDI aanstuurt vanaf z'n MPC.

Back