Gem Promega 3 piano

Status
Please reply by conversation.

moke29

Ouwe rot
Hoi,

Wie kent de Gem Promega 3 digitale piano?
Ik wil er één aanschaffen is dit een prima keus, of zijn er betere op de markt?
Wie heeft of weet er één te koop?

Groetjes, Petrus

Daarover is op het forum veel geschreven. Het is de beste keus qua klank en bedieningsgemak, maar het toetsenbord kan wel beter. Ik heb er een, maar die is niet te koop. Anders zou het niet de beste keus zijn.

ik heb ook tijden een promega 3 gehad, ik vind het 1 van de beste stage piano's die op de markt is. Ik heb hem echter vervangen door een yamaha s90es omdat ik de heldere steinway sound van de promega 3 minder vond passen in mijn tracks. De yamaha s90es was sound beter inpasbaar in mijn tracks.

promega 3 zie je niet vaak. Je zou even kunnen bellen naar muziekhuis dacapo in leek, die is promega dealer en heeft af en toe wel een occassion staan.

wat je ook kan doen is de GEM - GM-X pianomodule aanschaffen, deze is maar 495 euro en de promega sounds zitten daar ook in. Dit heeft alleen echt zin natuurlijk als je al een 88 keys hebt om het piano gevoel te krijgen.

Hoi,

Bedankt voor het schrijven.
Ik denk dat ik dan een module versie koop van de promega 3.
Ik heb laatst een Yamaha Motif XS 8 gekocht met 1gb ram.
Ik ben er te vreden mee,alleen met de ac. piano's vallen me zwaar tegen.
Mijn Kurzweiil k2600xs klinkt qua ac. piano's & strijkers beter.
Ik heb een keer op een Yamaha ES90 ES gespeeld, en de piano's vind ik beter klinken dat op de motif xs.
Misschien dat er o.a. piano sounds op usb sticks en cd's uitkomen voor de xs, zodat het beter gaat klinken?
Zelf editen ben ik niet zo een kei in, ik weet niet eens zeker of de xs wel goed te editen valt.

Groetjes, Petrus.

Status
Please reply by conversation.
Back