Boss Micro BR: ervaringen

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Hoi!
Heb net sinds deze week een Boss Micro BR ( Microbr ) binnen (via Thomann) en ben er erg tevreden over. Zag er nog geen thread over, dus hier maar even.

Positieve / negatieve ervaringen?

Ik ga hem gebruiken ipv mijn aloude minidisc om van alles en nog wat op te nemen (synths, gitaar, mic, beetje zang, drumcomputers etc). Ik heb er meteen een audio technica mic bij gekocht (atr25) en beyerdynamic oor telefoontje (bevalt ook) en adapter (zat er helaas niet bij)

Werkt lekker makkelijk. Met weinig knoppen soms nog wel eens de manual nodig, maar over het algemeen redelijk heldere layout.

Nadelen:
- ik mis track mute / solo
- je kunt niet op 2 sporen opnemen via de ingebouwde mic en gitaarinput (wel tegelijk naar 1 spoor, beetje raar; wel kan dit via de stereo line input via de mixer natuurlijk).
- effecten zijn vooral erg gitaar (maar zitten wel wat leuke dingen op)
- geen lineaire opname, maar een of ander boss compressie format (wel gelukkig gewoon 44khz, daar wordt bij kleine dingen van zoom en korg nog op bezuinigd).
- geen timestretch
- 3,5mm aansluitingen (behalve de gitaar)
- natuurlijk voor zo'n klein ding ook geen grafische edit enzo

Voordelen
- lekker snel, klein en simpel
- vast niet voldoende voor de pro's maar geluidskwaliteit bevalt me prima (zeker gezien de prijs)
- je kunt een track helemaal afmaken (wat mastering algoritmes en effecten) op deze (samen met de prijs en de v-tracks vond ik dat het belangrijkste voordeel tov de zoom h4)
- ondanks veel plastic vind ik 'em solide aanvoelen
- wav export en via een boss programmaatje ook hele tracks (zodat je toch zou moeten kunnen afmixen in bijv wavelab - heb ik nog niet geprobeerd)

Tot zover even mijn positieve verhaal. Meer ervaringen?

Ik heb hem ook.

Sinds kort pas dus een echt oordeel heb ik er nog niet over.
Heb er wat kortje tracks mee opgenomen.
Geluidskwaliteit is meer dan prima voor het geld.

Het enige belachelijke is dat ze 34 euro voor een adapter vragen.......
Dan maar het milieu vervuilen met batterijen tot ik een el cheapo adaptert vind met de goeie specs.

In ieder geval....een fijn ding die micro BR

Ik wil er waarschijnlijk eentje aanschaffen om "natuurgeluiden" etc mee op te nemen om te gebruiken in mijn muziek.
Is dit dan een goede keuze??? Of kan ik beter wat anders zoeken??? Zoom H2 bijvoorbeeld?
Bedoeling is om de geluiden te editen in bijv Recycle of Cooledit en dan weer te gebruiken in Cubase. :dj:

Graag jullie reacties of voorstellen. Is toch gauw 200 euries wat je er voor moet betalen en ik wil geen =( =( =( praktijken......

Voor goede natuurgeluiden opnamen heb je natuurlijk ook een goede microfoon nodig.

Bij een zoom h4 (of h2?) lijkt me die beter dan bij de micro br, daar heb je m.i. al snel een externe mic bij nodig.
Overigens ben ik met mijn audio technica mic wel tevreden en daarmee komt ie op +/- 250 euro en da's nog steeds minder dan zoom h4, edirols enzo.

Overigens: momenteel is de m-audio microtrack ook vrij voordelig overal (ong 300 euro). Deze is 2 sporen, maar wel hoge resolutie en volgens mij behoorlijk goede kwaliteit. Als je de 4 sporen en effecten niet nodig hebt is dat misschien voor jou wel een mooiere optie.

Vraagje: ik was eigenlijk op zoek naar een Guitar Trainer en zat te denken aan de Tascam MP-GT1, maar zag dat mensen voor dat geld liever de Micro BR kochten. Kun je deze recorder ook inderdaad goed als Gitaar trainer gebruiken??
Vertraagd afspelen op zelfde toonhoogte e.d.....

Graag een reactie!

Back