graag beoordelen: waar lijkt dit op

wesko

Artificial sounds R real
Ik heb van de zomer een tune gemaakt voor een festival. Type intro-couplet-couplet-refrein-brug-refrein-brug-refrein-uitro. Zo moest het. Ik ben een van de weinigen (?) die ook "liedjes" maakt, en wat ik zou willen weten: wat vindt men er dit keer van.

Staat op http://www.weskomusic.nl/refer/weskomusic/audio/wesko.mp3.

Voor de ongeduldigen: op 01:13 begint het refrein. Deze versie is zonder zang om niet te veel af te leiden. Gemaakt met: standaard sample TS-12 disk 1 (mijn redding), eigen drums TS-12, CS2x arpeggios, zaggies Juno 106 bas erbij.

Ik heb zellef al bedacht: oei oei oei voortaan 3 bands compressie.

Wat vind je van:
- compositie
- instrumenten
- doel (geef 's een gooi)
- etc

Ik heb al gehoord:
- opleuken en insturen voor songfestival (groot compliment, niks geen schaamte)
- weather girls (dit was voor de rage bedacht ;-)

Ik krijg hier een Gerard Joling gevoel bij. Met name door die "Shangri La trompetjes". Door de mix (de drums & bas zitten flink op de voorgrond) komt-ie nog wel stevig over. Puntje van kritiek; voor mijn gevoel zijn de claps te traag. Dat haalt de vaart er uit. Wel lekker synth rifske!. Dat maakt het weer spannend.

Dus Joling, of de intro tune van een huis-design-programma op RTL. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het slecht is. Van mij maggie zo op TV.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door johanms1
Ik krijg hier een Gerard Joling gevoel bij. Met name door die "Shangri La trompetjes". Door de mix (de drums & bas zitten flink op de voorgrond) komt-ie nog wel stevig over. Puntje van kritiek; voor mijn gevoel zijn de claps te traag. Dat haalt de vaart er uit. Wel lekker synth rifske!. Dat maakt het weer spannend.

Dus Joling, of de intro tune van een huis-design-programma op RTL. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het slechts is. Van mij maggie zo op TV.

Claps te traag... zal ik 's naar kijken, hier heb ik wel wat aan. Huis-design? Weer een cliche in mijn rijtje:)
Bedankt voor je puntjes!

Ahhhhhhhhh nu weet ik het weer; het lijkt op "The American Dance band", een jaren-80 productie van Jaap Eggermont. hadden een leuk hitje, alleen weet ik niet meer hoe-ie heet. De lyrics gingen ongeveer zo:

"Music, I don't wanna lose it
So I'll always choose it
to bring me back into my lovers heart"

Past niet slecht bij WaNaKa he?

Zo, dat klinkt al een stuk positiever dan Gerard Joling hehehe

Ja hij klinkt inderdaad een beetje ouderwets, jaren '80, Gerard Joling is op zich niet zo'n gekke associatie aangezien die alleen in de jaren '80 een beetje scoorde. Wat dat betreft zit je nu met de '80er jaren retro hype niet echt slecht met zo'n sound.

Dit is totaal niet mijn genre maar het lag wel lekker in het gehoor, erg poppy maar ja dat was ook zeker de bedoeling.

eerst dacht ik "het lijkt een beetje op de bee gees"...
daarna dacht ik "het lijkt een beetje op computerspel muziek"...
daarna wist ik het niet meer...

je weet wel wat je doet ...
...maar...

het doet mij wat denken aan de track voor aan reclamespot:

NU 50% op alle tuinmeubelen !!! & 5 kg gratis houtskool bij aankoop van een barbeque ;)

Hoera! Ik ben best blij met jullie verhalen want ze kloppen als een bus denk ik. Ouderwets! Yes. Reclame ook, heb ik over gedacht. Kon ik maar zeggen "echt Hema" is van mij. BeeGees? Was dat maar waar, maar ik snap het wel. Computerspel muziek: zoek eens op "MSX Boer Sunrise Music" of zo... ik ben wel wat door de MSX beinvloed ja. Erg sterke opmerkingen, ben ik blij mee.

Hoe kom ik nu ooit van dit imago af? :)

Origineel geplaatst door johanms1
Ahhhhhhhhh nu weet ik het weer; het lijkt op "The American Dance band", een jaren-80 productie van Jaap Eggermont. hadden een leuk hitje, alleen weet ik niet meer hoe-ie heet. De lyrics gingen ongeveer zo:

http://www.popinstituut.nl/bez/bz21.htm Zegt niks over The American Dance Band. Ben heel erg benieuwd. Weet je er meer over?

Ik heb het ff voor je opgezocht:
American Dance Band - Sweet, sweet music
't kwam niet verder dan de tipparade in april 1983. En hier kun je um kopen voor 1 euro:

http://members1.chello.nl/~f.g.kok/disco.htm

Stond bij mij op een cassettebandje dat ik onlangs (met honderden anderen in vuilniszakken tegelijk) heb weggegooid.

@6-Track

dat was wat er direkt in mij ook opkwam, dat nummer, ik ken dat alleen vanop de radio maar wist de titel niet :)

en ja Wesko, je mag dat gerust als een compliment beschouwen, nu nog TOP zangeressen en zangers erop......

die claps moet je andere voor nemen, timing ook beter uitvoelen

Ik kan zeggen dat ik in mijn nopjes ben met jullie commentaar! Erg leuk, ik ga e.e.a. uitspitten.

damn...............................Dat je dat heb kunnen maken, vindt ik toch een hele prestatie.

Ik vindt de style niet mooi maar qua techniek heel gaaf gedaan(synts,percussie enz enz)

Back