Distortion

CH@MBER

Ingeburgerd
Hoi,

Ik op zoek naar een goede distortion effect apparaat, het liefst in 19" formaat.

welke kunnen jullie mij aanraden ?? de distortion in de 01v vindt ik niet zo mooi..

Huidige setup:
Yamaha 01v
E-5000
Teebee 303
Yamaha CS1x
Yamaha A3000
Access VirusB
Terratec master keyboard
PC met EWS88MT
Cubase SX

Origineel geplaatst door Bass
Boss SE 50 of Zoom 1201...lekkur goedkoop...

..goedkoop maar wel goed ? wil best ietsje meer betalen als er betere distortions zijn..

koop een rat
helaas geen 19 inch
of een chandler tube drive is wel een overdrive maar ook in 19 inch formaat en brult lekker heb ik met laten vertellen.

..deze heeft ook een distortion ? misschien leuk ?

MoFXLarge.jpg

distortion

distortion

de interne tube distortion van m'n ub1832fx pro geeft veel te veel ruis ipv vette distortion, zou zo'n boss megadistortion 2 iets voor mij zijn ? ik wil een 909 kick uit de individuele out van m'n R8 distorten voor hardcore, of houd ik met dat boss effectenkastje ook meer ruis dan een vette distorted kick over ?

mvg, Ron.

Ik zou die kick uit de R8 gewoon oversturen op de mengtafel, op die manier is die hardcorekick trouwens ontstaan in de eerste hardcore nummers.

M'n Ibanez EC-20 distortion is echt vet en heeft drie standen: overdrive (lekker warme overdrive), dist1 (erg goed voor bass en mid, en dist2 (meer voor de hoge tonen). Er zit een 3bands eq op en een hush (threshold). M'n andere distortion natuurlijk de Sherman = megadistortion. Oversturen op m'n mixer vind ik 'n beetje ongecontroleerd. Op m'n virtualizer pro zitten ook wat distortions maar die gaan niet zo extreem en klinken veel dunner dan de anderen.

Hardcore kicks oversturen doe je inderdaad met de gain van je mixer.

Ik distort meestal softwarematig in Buzztracker, veel minder ruis.

Wat veel pro's tegenwoordig doen om kicks te oversturen is nog steeds de mixer oversturen maar ook de filterbank van Sherman er tussen hangen, die heeft een goede distortion en geeft de bekende Promo kicks mits goed toegepast.

ik kwam laatst een ROCKTRON CHAMELEON tegen in een gitaarzaak.
19" dist maar ook andere FX...,gebalanceerde uitgangen, veel instelmogelijkheden en
je kan geloof ik ook 140? presets opslaan en met midi aansturen(program-nummers), handig voor je life-set.
toch gecontoleerder dan oversturen ( kan ook allebij Haha)

ik moet er nog over na denken, maar ben er serieus over.

kost geloof ik ongeveer 160 euroos...

cheers,
social:biertje:

Origineel geplaatst door bikkel
Hardcore kicks oversturen doe je inderdaad met de gain van je mixer.
Ik distort meestal softwarematig in Buzztracker, veel minder ruis.
Wat veel pro's tegenwoordig doen om kicks te oversturen is nog steeds de mixer oversturen...

Ermmm...
kHeb wel de indruk dat je nog niet zo veel ervaring hebt met electronica...
Als je je mixer gebruikt om te distorten, dan ga je elke paar dagen nen hoop versterkercomponentjes moeten vervangen...
Een distortion effect simuleert electronisch het effect van "clipping" zonder het risico dat er vanalles opsmoort. Softwarematig mag je natuurlijk doen wat je wilt (in theorie).

Natuurlijk gaan professionals hun peperdure mixer om de 2 dagen in service sturen en massa's geld afdokken om nen hardcore bassdrumklank te maken. Sure...

Als een distortion geen signaal meer krijgt, gaat hij de ruis op zen input gaan clippen en krijg je meer ruis dan een orkaan. Je theorie klopt niet. Voedt dat Buzz-distortion effectje eens met een extern audio-signaal...

Conclusie : Gebruik dus nooit de gain van je mixer als distortion effect!!!! (Tenzij je geld genoeg hebt.) en neen distortion verminderd de ruis niet.

Origineel geplaatst door oli303
Ermmm...
kHeb wel de indruk dat je nog niet zo veel ervaring hebt met electronica...
Als je je mixer gebruikt om te distorten, dan ga je elke paar dagen nen hoop versterkercomponentjes moeten vervangen...
Een distortion effect simuleert electronisch het effect van "clipping" zonder het risico dat er vanalles opsmoort. Softwarematig mag je natuurlijk doen wat je wilt (in theorie).

Natuurlijk gaan professionals hun peperdure mixer om de 2 dagen in service sturen en massa's geld afdokken om nen hardcore bassdrumklank te maken. Sure...

Als een distortion geen signaal meer krijgt, gaat hij de ruis op zen input gaan clippen en krijg je meer ruis dan een orkaan. Je theorie klopt niet. Voedt dat Buzz-distortion effectje eens met een extern audio-signaal...

Conclusie : Gebruik dus nooit de gain van je mixer als distortion effect!!!! (Tenzij je geld genoeg hebt.) en neen distortion verminderd de ruis niet.

Ermmmm.... en toch denk ik dat bikkel er wel verstand van heeft.... :engel:

Maar wat zijn profs, en wat zijn dure mengpanelen? Als Promo een Behringer gebruikt... is dat duur, is ie een prof? Ik bedoel maar...

Origineel geplaatst door krz
Ermmmm.... en toch denk ik dat bikkel er wel verstand van heeft.... :engel:
Maar wat zijn profs, en wat zijn dure mengpanelen? Als Promo een Behringer gebruikt... is dat duur, is ie een prof? Ik bedoel maar...

Dat bedoelde ik niet echt. Een goedkopere mengtafel beschadig je evengoed.
Dit alles (het component-opsmoor-dingy) gaat natuurlijk alleen maar op voor analoge mixers...
En neen, je moet geen dure monster-mixer hebben om een prof te zijn. Ik gebruik zelf ook alleen maar goedkope gear. ...maar dat was toch niet echt waarover het hier ging?

nou moet ik zeggen dat ik geen HTS electo heb gestudeerd, maar heb toch van mensen die dat wel gestudeerd hebben vernomen dat het distorten dmv je gain op je mengtafel helemaal geenkwaad kan voor die mengtafel.

de componentjes die erin zitten, schijnen dat zonder problemen aan te kunnen, en ik moet zeggen dat ik na pak 'm beet 10 jaar veelvuldig distorten op verschillende mengtafels nog nooit een kanaal opgeblazen heb.

is er hier uberhaupt iemand die z'n mengtafeltje op die manier heeft opgeblazen?

Origineel geplaatst door schaapje
nou moet ik zeggen dat ik geen HTS electo heb gestudeerd, maar heb toch van mensen die dat wel gestudeerd hebben vernomen dat het distorten dmv je gain op je mengtafel helemaal geenkwaad kan voor die mengtafel.

de componentjes die erin zitten, schijnen dat zonder problemen aan te kunnen, en ik moet zeggen dat ik na pak 'm beet 10 jaar veelvuldig distorten op verschillende mengtafels nog nooit een kanaal opgeblazen heb.

is er hier uberhaupt iemand die z'n mengtafeltje op die manier heeft opgeblazen?

ik...
Niet opgeblazen, maar ik moest toch een aantal op-amps laten vervangen.
Vroeger draaide ik altijd alles lustig open, met alle gevolgen vandien.

Dat rood ledje dat zegt clip staat daar niet voor niets!

Laatst gewijzigd:
het rode lampje geeft aan dat je signaal clipt en dus distort, dat hoeft niet te betekenen dat het slecht is voor je mengtafel...

maar laten we afwachten wat de heren deskundigen electronica's (nee, niet die van de vogeltjesdans) ervan zeggen!

Back