Distortion

Re: Distortion

Origineel geplaatst door CH@MBER
Hoi,

Ik op zoek naar een goede distortion effect apparaat, het liefst in 19" formaat.

welke kunnen jullie mij aanraden ?? de distortion in de 01v vindt ik niet zo mooi..

Huidige setup:
Yamaha 01v
E-5000
Teebee 303
Yamaha CS1x
Yamaha A3000
Access VirusB
Terratec master keyboard
PC met EWS88MT
Cubase SX

probeer je sounds eens door je virus te halen ( daar zit toch ook distortion in ?)....

en anders zou ik zeggen ( net als endonyx ) haal n goedkoop behringer mixertje.....

909 hit me one time

909 hit me one time

909 kick wel eens door de phono-in gehaald ?

dat is pas distortion!! BOOM

btw, hallo Dione Ramshorn collega,
groetjes, R&B.

distortion [toch,..!]

distortion [toch,..!]

vergeet pedaaaaaaltjes /multifx ........... enz
go for fattie
go tube , go pre-amp/go tube distortion
ik heb veel stompboxjes gehad [heb er nu nog een [de yamaha ds-1 warm ]
en wil eigenlijk een oude ibanez ts-9[volgens velen de ....dst]
maar momenteel werk ik alleeen nog met 2 hughes& kettner app.
een rackie tube-man preamp ;clean ,chrunch ,lead ,lines ; erg fatt
en een cream machine van H&K ; een dual tube-dist case ; op een TB krijg
je toch een veel heldere "crackle" dan met een ...BoSS pedal-tje !!

overgens vindt ik de warp plug-in wel erg ok [maarje software he"]
tot...

Boss SE50

Boss SE50

HAllo,

Persoonlijk raad ik de SE50 af voor distortion en overdrive (ik heb er zelf een).

Het is een goede multi fx maar juist distortion en OD zijn de grootste minpunten.

Succes

Re: 909 hit me one time

Re: 909 hit me one time

Origineel geplaatst door WarmeBakker
909 kick wel eens door de phono-in gehaald ?

dat is pas distortion!! BOOM

jaaa man! :okdan:
Doet me denken aan toen ik nog puber was & de buren op de muur stonden te kloppen omdat k juist een electrische gitaar gekocht had & die bij gebrek aan versterker in de phono in had gestoken:D

man dat ging hard !

gr.jzz

Ik toch best wat van die voetpedalen voorbij komen hierzo... maakt het nog wat uit dat zoiets eigenlijk voor een gitaar bestemd is, of kan je dat soort apparaten net zo goed voor een synth gebruiken?

En ff een vraagje, is het mogelijk om het signaal van m'n Teebee naar m'n computer te sturen en dan door een VST effect te halen? Want dat zou namelijk wel erg makkelijk zijn.. :)

Origineel geplaatst door Nemco
Ik toch best wat van die voetpedalen voorbij komen hierzo... maakt het nog wat uit dat zoiets eigenlijk voor een gitaar bestemd is, of kan je dat soort apparaten net zo goed voor een synth gebruiken?

En ff een vraagje, is het mogelijk om het signaal van m'n Teebee naar m'n computer te sturen en dan door een VST effect te halen? Want dat zou namelijk wel erg makkelijk zijn.. :)

Het signaal van 'n synth ofzo is eigenlijk wat aan de hete kant voor 'n pedaaltje, maar niet zo dat het problemen oplevert. Ik heb verschillende distortion/flanger/phaser/delay pedaaltjes op synths en samples gebruikt en dat gaat altijd goed.

Teebee (of wat dan ook) door computer routen voor VST fx kan gewoon , mits je geluidskaart 'n voldoende lage latency haalt.

Origineel geplaatst door Nemco

ja, maar..
kijk wel uit dat je rekening houd met het outputverschil tussen je synth & een gitaar

Origineel geplaatst door lo-fi
Teebee (of wat dan ook) door computer routen voor VST fx kan gewoon , mits je geluidskaart 'n voldoende lage latency haalt.
Dat moet geen probleem zijn, ik heb een M-Audio Delta 66 en qua latency doet die het prima. :)

Ik heb sinds een maand nu de Rocktron Chameleon, en da's een beest! kan niet anders zeggen.
Je hebt een aantal configuraties (schakelingen) van een aantal losse gitaareffecten (tot 5 stuks tegelijk (loGain/HiGain/flanger/chorus/pitchshifter/delay/reverp/phaser). De Preamp kan je heel uitgebreid instellen en eq-en.
De interface is heel duidelijk en je hebt dan ook geen handleiding nodig. Alles is via midi te besturen.

De klank is naar mijn oordelen erg goed, van subtiel tot scheurend, van schel tot een warme buizendistortion en de andere fx zijn ook erg uitgebreid te editen, alleen ik had het over een prijs van 165 euro, maar dat was tweedehands en bovendien verkeerd geprijst in de winkel (hij stond eigenlijk te koop voor 365 euro dus ik heb een goede deal gemaakt daar :))

Re: Distortion

Origineel geplaatst door CH@MBER
Hoi,

Ik op zoek naar een goede distortion effect apparaat, het liefst in 19" formaat.

welke kunnen jullie mij aanraden ?? de distortion in de 01v vindt ik niet zo mooi..

Huidige setup:
Yamaha 01v
E-5000
Teebee 303
Yamaha CS1x
Yamaha A3000
Access VirusB
Terratec master keyboard
PC met EWS88MT
Cubase SX

De Adrenalinn hele vette distortion met een goeie ingebouwde gate + een ultravette seq filter en wat drumsounds
hij staat bij mij pas een paar dagen in de studio dus kan je nog niet alle details geven .maar hij kan veel

het is alleen geen 19 inch en kost 480 euro s

klinkt leuk...

klinkt leuk...

...maar de adrenalinn is een drumcomputer als ik het goed heb?

dan wel een hele uitgebreide :)

zou je er wat meer details over kunnen posten (als je het allemaal uitgevogeld hebt)?

Re: klinkt leuk...

Re: klinkt leuk...

Origineel geplaatst door cadra
...maar de adrenalinn is een drumcomputer als ik het goed heb?

dan wel een hele uitgebreide :)

zou je er wat meer details over kunnen posten (als je het allemaal uitgevogeld hebt)?

neen het is geen drumcomputer, er zittemn wel wat simpele drumpatroontjes in. Het is wel een hele toffe effectenbak met veel
sync-mogelijkheden. op de site van rogerlinn kan je wat filmpjes bekijken en zien en horen wat ie nou eigenlijk doet
adrenalinn

nee het is dus geen drumcomputer roger linn staat bekent om zijn digitale drumcomputers
hij is degene die naar mijn weten de eerste digitale drumcomp op de markt heeft gebracht.

(signal path :drumbox-filters-ampmodels-delay.)

oke de adrenalinn :als eerste heb je dus de drumbox deze bestaat uit 100 voor geprogrammeerde presets deze kan je intern veranderen (zelf programeren).

daarna krijg je de filters dus wat je kan doen is de interne drumloops door de filter sectie halen en de filter aan laten sturen daar de seq. waarmee je per step het filter verloopje kan creeren.

de distortion waar het jou dus om gaat (en ik moet zeggen ik was ook op zoek naar een distortion bak o1v =( )
klinkt erg goed je hebt 12 vershillende amp models door de overdrive open te gooien en wat met de filter en resonantie
knoppen te kloten begint er al een aardig vet geluid te ontstaan gooi hier nog een lfo over en je wilt niet weten
wat je dan hoort :halleluja

(in de amp sectie zit ook nog is een goed werkende gate die zorgt dat je niet zoveel last heb van ruis als er geen signaal doorheen gaat)

daarna krijg je nog de delays daar heb ik nog niet erg veel tijd voor gehad maar alles in dit apperaat valt dus te sync.
aan je seq.

het enige wat ik een beetje jammer vindt is dat je de drumsamples niet via een externe seq. kan programmeren
maar ach ............

je kan er dus van alles doorheen halen niet alleen bk

ik hoop dat je hier wat aan heb and let the funk be with you.

Back