[track] sleepantenne (vaag acid achtig)

geschirrspüler

ex pocketzip
omdat hardware sequencing toch niet helemaal mn ding was toch maar weer die mpc1000 de deur uit gedaan...
heb het dan een tijdje zonder sequencer gedaan, tot ik gisteren besloot om mijn ouwe pc met renoise, externe geluidskaart, midikeyboard/interface en de rest van de apparatuur maar eens kennis te laten maken.
wanneer alles goed en wel geïnstalleerd en aangesloten was maar eens een simpel renoise pattern in mekaar gestoken, vandaag verder afgewerkt.

is een vrij traag en in het begin wat duister trackje met een mfb synth die vanaf het midden probeert een tb te zijn. voor pads moet ik dringend nog eens een synth bijkopen, is hier gedaan met de boss dr-202.

ben er zelf best tevreden over, voor studiowerk blijken trackers me toch echt wel meer te liggen dan een mpc :)
dus voor de mensen die zich "poly esther" nog herinneren: geef deze misschien toch nog een kans :D

klik: geschirrspüler - sleepantenne

tsja... synthje aan het begin is wel lekker (synth lite?), maar verder vind ik 't niet zo spannend. Beetje droog en kaal en zo. Wel lekker oldschool, al die droge 909 samples. :P

geen lite, is de grote broer :) de mfb synth I
in het begin door een behringer delaypedaaltje

droog en kaal heb je wel gelijk in misschien :) ik denk dat ik een keer een nieuwe versie ga maken als ik hier een degelijke polysynth heb staan, die dr-202 klinkt niet bepaald dik of inspirerend... mfb daarentegen wel lekker vind ik zelf
en dan ook wat korter en sneller misschien :)

bedankt voor de reactie!

nee, bieten gewoon uit renoise :)

dr-202 is dat iele padachtig dingetje erachter

Is idd wat droogjes, maar wel leuk oldschool.
Vooral het tweede deel vind ik echt geslaagd.

Mix kan wel ietsje dynamischer, klinkt wat dofjes en kan misschien wat meer bas gebruiken.
Op het einde misschien de pad terugbrengen, maar ietsje luider en dramatischer?

Blij dat je weer een fijne werkmethode hebt gevonden, meer van dat!

ja, renoise met hardware werkt echt geweldig :)

mix is inderdaad een probleem, maar ga binnenkort met het geld van de mpc onder andere een basic setje monitors kopen, ik hoop dat ik dan één en ander kan gaan verbeteren aan mijn mixen :)

op het einde een dramatische pad lijkt geen slecht idee trouwens.. moet echt dringend een mooie polysynth hebben :D

bedankt!

Back