Gezocht: Roland Juno-60 + Kenton Pro-DCB

Status
Please reply by conversation.

Ivy-Me

Ingeburgerd
Gezocht: Roland Juno-60 + Kenton Pro-DCB

Ik ben op zoek naar een Roland Juno-60 + Kenton Pro-DCB, bijvoorkeur koop ik deze samen, alles compleet.
Alles moet technisch in perfecte staat zijn, en cosmetisch in ieder geval in redelijke staat.
Bijvoorkeur in de buurt van Amsterdam of Eindhoven, maar alle reacties zijn meer dan welkom !

Over de prijs worden we het waarschijnlijk wel eens. Ik wil er voldoende euro’s voor op tafel leggen, maar het moet wel redelijk blijven.

Mail me als je beide of 1 van de twee apparaten hebt, bijvoorkeur direct met je vraagprijs, en de plaats waar het te bezichtigen is.

Nog steeds op zoek ......

en nog steeds op zoek !!!!

en nog steeds op zoek !!!!

Al diverse juno-60's bezichtigd, maar helaas niet 100% in orde, ik ben dus nog steeds opzoek !!!!!!

Is het een kleinigheidje als de aanslag van de toetsen niet goed werkt, o.a. een trigger bij het loslaten van de toets, en extra ruis /dat hij de klank niet perfect laat horen tijdens het aanslaan van de toest ? Of als de Bender niet goed werkt, bij de DCO en VCF ? Dit probleem ligt niet bij de bender maar bij de schuifjes van de DCO en VCF, deze werken af en toe niet goed.

ach ja, die toetscontacten zijn makkelijk zelf schoon te maken. Evenals een slider. Kijk mocht je er 1 vinden zonder enig klein mankement dan kan je dat alsnog weer krijgen. Die extra ruis weer ik niet. High output en chorus samen staat gerant voor ruis.

LOL....moet de eerste 60 nog tegenkomen die niet ruist.

Zoals Sander al schreef, Chorus en High Output staan idd garant voor ruis.

Gewoon zo`n 60 halen en laten nakijken door een vakman. Zijn vaak maar kleinigheden die niet heftig qua reparatiekosten zijn. Kan de koopprijs ook weer drukken. Of zelf de servicemanual en de schoonmaakhandschoenen pakken....

Juno 60

Juno 60

i have Juno-60 in perfect condition with CHD Elactronics dcb-midi interface , and it have
control for VCF ...

Dank je voor jullie antwoorden !

Misschien zijn dit soort dingen makkelijk om schoon te maken, maar hier ben ik geen ervaring mee. Als het echt niet mogelijk blijkt te zijn om op korte termijn een j-60 te vinden zonder dit soort kleine dingen dan heb ik geen keuze en moet ik het zelf schoon leren te maken of dit schoon te laten maken.

@ M01C : dit is niet de ruis die ik bedoel, de juno gaaf bij de aanslag van enkele toetsen de klank niet goed weer, en dit kreeg daardoor een ruisachtige onderbroken klank.

Weten jullie of een een juno-60 altijd een soort akkoordachtige klank heeft ergens in het hoge register ( ik bedoel geen ruis!) die je ALTIJD goed op de achtergrond hoort, ook al sla je geen toets aan ?

Origineel geplaatst door Ivy-Me
Weten jullie of een een juno-60 altijd een soort akkoordachtige klank heeft ergens in het hoge register ( ik bedoel geen ruis!) die je ALTIJD goed op de achtergrond hoort, ook al sla je geen toets aan ?

Wel een heel klein beetje, ja. Maar net als die ruis waar Sander het over had hoor ik dat alleen op de high output. De ruis zelf zou je ook wel kunnen verwarren met een akkoordachtige klank. Tja, het blijft oud en analoog. Er zijn altijd ruisjes of andere 'onhebbelijkheden', dat is deel van de charme. En een klein beetje soldeer- en schoonmaak ervaring (of een goede relatie met een rparatie-man) krijg je vanzelf als je voor oud-analoog gaat.

Origineel geplaatst door Chinetti
Wel een heel klein beetje, ja. Maar net als die ruis waar Sander het over had hoor ik dat alleen op de high output. De ruis zelf zou je ook wel kunnen verwarren met een akkoordachtige klank. Tja, het blijft oud en analoog. Er zijn altijd ruisjes of andere 'onhebbelijkheden', dat is deel van de charme. En een klein beetje soldeer- en schoonmaak ervaring (of een goede relatie met een rparatie-man) krijg je vanzelf als je voor oud-analoog gaat.

Prachtig verwoord :) :okdan:

Ik weet dat ruis bij analoge bakken hoort :) , maar zodra het als een akkoord gaat klinken heb ik het idee dat dit misschien dus geen ruis is, maar een ocs die je blijft horen.
Ik ga zodadelijk een Juno van iemand beluisteren of dit idd een normaal verschijnsel bij een juno is. Hij wil hem helaas nier verkopen.

Dus mocht er nog 1 bij iemand in de hoek staan ?

Alle reacties over deze akkoordachtige klank blijven meer dan welkom

Akkoord op de achtergrond

Akkoord op de achtergrond

Boemtsjak schreef ooit:

Ik heb een aantal Juno-60's hier onder het mes gehad en die hadden daar ook last van. Lijkt me daarom meer een feature dan een bug. Oorzaak is dat de VCA's, na het loslaten van de toetsen, lichtjes open blijven staan waardoor je de oscillators op de achtergrond blijft horen. Hetzelfde heb ik meegemaakt met een Crumar Bit-01. D'r valt weinig aan af te regelen, het is meer een ontwerpfout.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=57343

eens even gestoeid met mijn juno-60. Preset 48 leverde een merkbaar aanwezig koortje op de achtergrond op. Met wat draaien en schuiven aan de knoppen bleek al snel dat de VCA-schuif de hoofd-schuldige is aan die kakefonie.
Zodra je die schuif 'gewoon' middenin zet, is het hele verschijnsel verdwenen dan wel niet meer echt hoorbaar aanwezig.
Als je die VCA op max zet, en je gaat ook nog eens stoeien met wat andere knoppen, blijkt dat er hier en daar nog wel een knopje zit die een klein steentje bijdraagt in het ongewenste 'lawaai'. Maar de VCA spant de kroon.
Ik had dit nog nooit met mijn Juno-6 meegemaakt, maar dat bleek vrij logisch te zijn: daar zit die VCA-schuif niet op.

De juno60 waar ik vorige week naar was wezen luisteren, lekte de osc's net zoveel als bij de juno die mij te koop was aangeboden.

Ik heb inmiddels een mooie lekkende juno-60 gekocht !! omdat blijkbaar vrijwel elke juno60 hier last van heeft.

Iedereen heel erg bedankt !!!

Origineel geplaatst door Ivy-Me
De juno60 waar ik vorige week naar was wezen luisteren, lekte de osc's net zoveel als bij de juno die mij te koop was aangeboden.

Ik heb inmiddels een mooie lekkende juno-60 gekocht !! omdat blijkbaar vrijwel elke juno60 hier last van heeft.

Iedereen heel erg bedankt !!!

Gewoon een dweil of bakje tegen het lekken onderzetten ;)

Plezier met je aankoop! :)

Origineel geplaatst door M01C
Gewoon een dweil of bakje tegen het lekken onderzetten ;)

Plezier met je aankoop! :)

Ja en vaak het oliepijl checken anders loopt ie misschien wel vast met door die dikke warme hete geluiden.. :D

De verkoper heeft er al eentje gekocht, hoor. :)

Bedoelen ze met de originele sequencer de JSQ-60? Die heb ik er ook bij gehad maar vond het niet bepaald een verrijking; het ding werkte nogal omslachtig.

Ik ben overigens wel zeer te spreken over de Kenton Pro DCB. Hiermee kun je het filter aansturen (inclusief extra lfo's), de arpeggiator syncen aan MIDI-clock en nootinformatie versturen en ontvangen. :P

Origineel geplaatst door Ro9
[BZo heel duur zijn die Kentons trouwens toch ook niet? 100-125 euro? [/B]
Ik heb mijn exemplaar, de mk2, voor ongeveer €225 rechtstreeks bij Kenton besteld. Niet heel goedkoop maar wel een heel goede aanwinst voor de Juno.

Status
Please reply by conversation.
Back