program change met plugins.. hoe?

krachtwerk

Ouwe rot
hoi mannen,

ik wil in ableton mn buzzer en automat (softsynths) dmv programchanges de presets veranderen, maar volgens mij kan dat helemaal niet met plugins ofzo.. mij lukt het in ieder geval niet..

ik wil eigenlijk voor mn liveset maar 1 midikanaal per softsynth hebben, maar dan moet ik natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om per clip een ander geluid te kunnen toveren..

wie kan me helpen?

Volgens mij moet je op record drukken en aan je knopjes draaien...

Tenminste, dat is wat ik zag toen ik die enige keer Ableton heb zien draaien...

Origineel geplaatst door Alex Omega
Volgens mij moet je op record drukken en aan je knopjes draaien...

Tenminste, dat is wat ik zag toen ik die enige keer Ableton heb zien draaien...

jamaar om een andere preset te krijgen lijkt me dat echt te omslachtig..
ik denk dat ik maar gewoon alles moet bouncen naar audio!

wel stom dat het niet kan, hoe moet je nu live gaan als je voor iedere preset in de zelfde plug, een nieuw midikanaal moet aanmaken??:confused:

je kan per midiclip de program change aangeven , selecteer de clip, links onder heb je dan de extra info met oa Bank / Sub-Bank / Program

Attachments

• test.jpg
    test.jpg
    42,5 KB · Bekeken: 93
Origineel geplaatst door seiko
je kan per midiclip de program change aangeven , selecteer de clip, links onder heb je dan de extra info met oa Bank / Sub-Bank / Program

ja dankje, zover was ik al, en met mn hardware lukt dit ook, maar met soft-plugins niet..
en dat wil ik juist wel:) .. maar hoe?;{

Als je plugin geen midi program changes aankan dan kan je ook evt automation gebruiken. Maar da's redelijk tricky of ff uit te leggen. En als je plugin ook dat niet ondersteund dan is het helaas pindakaas.

Back