Kore 1 vs. Kore 2 vs. Remote SL

Ravon

Stamgast
NI Kore 2

Ik wil tijdens optredens een controller gaan gebruiken i.c.m. met Ableton Live en ben erg benieuwd naar gebruikerservaringen van de eerste Kore controller.
Ik mijn ogen is die niet echt uitgebreid, maar in de 2e versie zitten wel erg interesante updates:

Kore 2 vs. Kore 1

Ook een vergelijking met de SL controllers van Novation Remote is erg interresant, het grote voordeel (voor in de studio) is dat je daar de keyversies van hebt, en de automapping functie natuurlijk.

:Z :Z

Dus mijn vragen zijn eigenlijk.. wat is je mening over de eerste Kore en wat vind je van de updates voor 2.
Ook heb ik geen idee wanneer ie in de winkel komt, feedback wist het nog niet, ook de prijs was hun onbekend, maar zal rond de 500 euro liggen verwacht ik.
En daartegenover wil ik graag meer ervaringen horen over de Remote Sl serie, ook minimaal 500 nieuw met keys!

Thanks in advance for usefull input!!

:okdan:

Plaatje

Plaatje

Plaatje van de Kore 2 controller

Attachments

• kore2_hw_01.jpg
    kore2_hw_01.jpg
    33,3 KB · Bekeken: 92
kore 1

kore 1

Heb van een retailer gehoord dat de eerste versie vaak behoorlijke compabiliteits gebreken vertoonde, verklaard misschien waarom de 2e versie niet erg lang op zich heeft laten wachten... nog geen concrete problemen c.q. ervaringen van gebruikers gehoord...

so can anyone give me some input :confused: ?

ik zou zo ver mogelijk van die kore 1 en kore 2 blijven.
NI kennende gaat het vol van de bugs zitten. Maar ja ik ga ook alleen maar af op de berichten die ik op de NI forums lees. Als je veel NI gebruikt, kan Kore misschien nog wel een meerwaarde bieden...als het foutloos zou werken tenminste. anders zou ik gewoon voor de remote sl gaan.

thx

thx

Origineel geplaatst door isnieZot
ik zou zo ver mogelijk van die kore 1 en kore 2 blijven.
:D

Tja het user forum (:stupid goeie tip :eureka: ) staat idd wel erg vol met tech issues...
Thnx..

die remote sl is zoizo gruwelijk en buiten dat hij heeft ook automap voor NI instrumenten dus wat wil je nog meer

ik zag dat je uit ehv komt,

loop eens bij i4 binnen wellicht kunnen zij adviseren,

maar ik denk nu al dat ze novation gaan roepen, ze hadden nl tijden hun dmre de eiden demo kore 1 in de opruiming voor 250,-

Origineel geplaatst door Venturi
Werkt dat automapping een beetje? Of ben je dan weer behoorlijk van je vst afhankelijk?

Automapping werkt voor alle parameters die VST automation hebben.

Als je VST plugin geen automation ondersteunt, dan werkt 't niet. (Ik denk aan Spectrasonics Atmosphere en Trilogy.)

Als je VST plugin wèl automation ondersteunt, maar brakke termen gebruikt voor de parameters, dan werkt 't wel, maar dan ben je 'r nog niks mee. (Ik denk aan Spectrasonics Stylus RMX.)

In alle andere gevallen is het heel erg handig.

I4

I4

maar ik denk nu al dat ze novation gaan roepen

Klopt ja, dat denk ik ook... zeer waarschijnlijk ook terecht!!!

Thnx guys :D

Slotje

Slotje

Keuze is gemaakt en de Remote 25 SL is binnen
:D

Dus wat mij betreft mag dit draadje worden doorgeknipt !!!

:slotje:

RemoteSL

RemoteSL

Ik heb de remotezeroSL thuis staan en ik moet zeggen dat ie heel erg relaxt is. Het grappige bij deze discussie vind ik, dat ik eigenlijk aan het twijfelen ben om er een kore bij te kopen zodat ik mijn eigen gemaakte vst-synths erin kan laden en met de remote zero mede kan aansturen..

De automap is trouwens zwaar relaxt! hoewel de automatische indeling vaak wel erg raar is: alle parameters staan kriskras door elkaar waarbij het toekennen aan pod, encoder en fader ook niet echt altijd handig overeenkomt. Maar goed, dit maakt weinig uit, want je geeft m gewoon de opdracht om te auto-learnen: beweeg een parameter in je vst, en beweeg een knop op je remote-> meteen gelinked, goede naam erbij en dezelfde waarde staat aangegeven als welke in de synth staat aangegeven (dus ook wanneer er bij de synth zelf geen waarde staat aangegeven. erg handig om eigen gemaakte synths klein te houden door de waardes onder de faders en knobs weg te halen!)
Hiernaast heb je natuurlijk ook de 40 verschillende templates(banks) waardoor je dus eigenlijk in plaats van 56 knoppen er 2024 hebt...hehehe relaxt! :peukie:

Het enige wat ik arelaxt van de remote vind trouwens.. is dat de faders aan de rechter kant zitten en de pods en encoders links... Als je rechtshandig bent, wil je namelijk eigenlijk het liefst je rechter hand gebruiken om die aan de knoppen te draaien omdat je daarmee vaak nauwkeuriger moet zijn.. als je links bent, is dit eigenlijk wel een heel (links)handig speeltje..

Maarhem, wat betreft die kore.. hoe zware vst's kan dat ding aan? want mijn eigen gemaakte softwaresynths zijn nogal een big-cpu-load hehe.. krijg je als je ze volstopt met snufjes.. laat ik het zo zeggen, mijn zwaarste synth gebruikt in fruityloops ongeveer 30 procent van mijn cpu (ja, ik weet dat die verkeert in elkaar zit, maar goed, ik wil alleen weten of die het dan nog steeds aan zou kunnen..) terwijl de simpele fruityloops synths ongeveer 4 procent gebruiken met hetzelfde afgespeelde melodietje..

nah, denk dat ik nu maar ophoudt met schrijven..
ahh, zie na het posten dat je m al gekocht hebt..lol! goeie keus! haha, maar goed, iemand iets over de kore te vertellen? haha

Back