Groove theorie

JugJug

geregistreert lit
Bestaan er boeken of kun je me doorverwijzen naar websites (heb reeds grondig gezocht maar noppes gevonden) die grooves en percussie behandelen: latin Percussion, afrikaanse ritmes, samba , andere. Nl. waar precies men de tussentijden moet zetten, wat er recht op de maat speelt en wat niet enz... Na enkele maanden blijkt nu dat ik van traditionele ritmes (of elk soort ritme behalve boemtsieboemtsie weinig kaas heb gegeten8D )

Ik heb niet het antwoord maar een beetje de zelfde vraag.

Is er een site waar je klasieke Ritmes zoals Samba, Bossa Nova, etc ingetekend in een TRx0x grid kan downloaden???

Dat heb ik ook wel al gedaan in het verleden, vooral casio ritmes namaken is erg leuk op een 909 :)
Maar ik kan niet geloven dat het nooit allemaal is uitgeschreven in een matrix-patroontje.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik heb niet het antwoord maar een beetje de zelfde vraag.

Is er een site waar je klasieke Ritmes zoals Samba, Bossa Nova, etc ingetekend in een TRx0x grid kan downloaden???

Grappig genoeg heb ik daar ook al eens over zitten nadenken.

Ik denk dat dit boek het dichtste is waartoe ik al ben gekomen:
http://www.amazon.com/Drum-Machine-Patterns-Leonard-Corp/dp/0881886327

Origineel geplaatst door MicroFi
Grappig genoeg heb ik daar ook al eens over zitten nadenken.

Ik denk dat dit boek het dichtste is waartoe ik al ben gekomen:
http://www.amazon.com/Drum-Machine-Patterns-Leonard-Corp/dp/0881886327

Er staat er daar nog een, maar dan met 260 ipv 200 patters. Misschien een nieuwere versie of uitbreiding oid?

Linkje: http://www.amazon.com/Drum-Machine-Patterns-Leonard-Corp/dp/0881888877

Wel n leuk boekje trouwens denk ik :)

Edit: het is dus een aanvulling op het boek met 200 patterns

ga ff tijdens de middagpauze te horen bij je locale jazz school & vraag naar een leerkracht ritme.

Origineel geplaatst door Special K
krentenkakker! boek is maar 10 dollar! :)

Weet ik :o:
maar wat een gedoe voor een paar patterns. Ik zoek er helemaal niet 200 en ik heb geen creditcard dus kan bij de meeste shops niet betalen of ik moet paypalen met mijn Giro (zie ik niet zo zitten). Oja en ik moet dan ook natuurlijk een account aanmaken bij een of andere internet-boekhandel zoals Amazon of BOL (thomann verkoopt ze niet) en de verzendkosten komen er natuurlijk ook nog bij.

Iemand een linkje waar je ze gratis kan vinden

kan je beter gewoon een deel MIDI nummers downloaden en daarvan de drums ff checken. google: "midi" en "bossa nova" ofzo...... karaoke midi files genoeg

@Rocksteadybeat:
Super interessante link die je daar hebt gevonden.
Omdat ik zelf een klassieke muziekopleiding heb gevolgd, vind ik het interessant om dit soort dingen te bestuderen.

Ik vind het zelf trouwens vreemd dat er online geen matrix-achtige drumpatterns te vinden zijn.
Er zijn toch genoeg mensen die met drummachines werken en die ideeën willen uitwisselen?

Back