Wie kent "Klein+Hummel"??

DaTinus

I Love Delay
Hooi! :)

Kwam een (voor mij) nieuw merk tegen voor studio monitoring: Klein + Hummel :eureka: En dat terwijl ik de catalogi van de MusicStore bijna uit mijn hoofd ken hihi!:peukie:

Is dus blijkbaar van Sennheiser

Is iemand bekend met deze jongens Klein + Hummel en wat ze maken? http://www.klein-hummel.com/klein-h...oring_studio-monitors_nearfield-monitors_O300

T ziet er wel errug geil uit :P en de specs lijken ook prima, materiaal prima etc...*D

Die O300's zijn echt mean-looking! :engel:

Wie weet meer?

Groetjes :doei:

Attachments

• kleinhummel.jpg
    kleinhummel.jpg
    113,4 KB · Bekeken: 154
Word/werd vaak bij het NOB gebruikt voor monitoring

Die O300 is echt een TOPmonitor! 1 van de betere die ik ooit gehoord heb.
Kost ook wel heel wat...

Ik ken deze speakers goed. Op mijn werk hangen ze in elke studio. Toen ze er net waren , waren ze erg duur (2000+ p/s) . Nu geloof ik rond de 1400 p/s . Het zijn geweldige luidsprekers, dit is niet te vergelijken met de genelecs, de dynaudio's etc. Ze zijn gewoon ideaal om op te mixen. Ze gaan niet vreselijk hard, maar ze zijn ook niet bedoelt voor discotheek achtige afluistering. Als ik moest kiezen , koos ik klein&hummel. Ik heb zelf trouwens een setje klein & hummel oy's . Oud maar nog zeer bruikbaar in de studio!

K&H is al jaren de standaard, de OY uit de jaren 70 en 80 zijn nog altijd erg fijne monitors (op de 2Khz kantelfout na) die in de praktijk een heel goed referentie geluidsbeeld geven.

Het bijzondere aan K&H speakers is dat ze veel minder gevoelig zijn voor plaatsing dan andere monitors (zoals Tannoy).

Eind jaren 80 verdrongen pseudo professionele monitors als Genelec de K&H's (zo zie je maar hoe doof veel "professionals" zijn) uit veel studio's.....

De bovengetoonde 300's zijn weer helemaal terug op de plaats waar ze horen, de broadcast en muziekstudio.
Het midgebied van deze monitors is ronduit fenomenaal, en het hoog haarzuiver.
Het laag is voldoende voor nagenoeg alle muziek, en deze monitor "dwingt" je op het goede afluistervolume te mixen.

Veel technici mixen te hard af, met de gedachte dat het "nodig" is, terwijl deze speakers boven de 80Db in de ingebouwde limiter gaan (rode logolampjes gaan knipperen) en je jezelf dus voor de gek houdt als je denkt dat de speakers je op dat nivo beter laten mixen.
In feite mix je op een limiter en DENK je dat je mix er beter van wordt, maar zou je eens aan een limiter in je afluister- of mixage-pad moeten denken als je die ervaring wil.

Bovendien is het de tering voor je oren.

Er is ook een audioprocessor voor deze laatstgenoemde monitors, maar die voegt klankmatig zo weinig toe dat het maar de vraag is of het deze extra investering waard is.

K&H is de grote koning in afluisterland....... nu nog even je luisterruimte controleren.........:maffia:

Klinkt allemaal heftig zeg!! :P Maar de prijs is dat dus ook :frons: Dit soort kwaliteit betaal je natuurlijk ook, maar deze jongens laat mijn beurs noooooooit toe, zeg maar...

Kben in ieder geval weer wat wijzer! :okdan:

Groetjes :doei:

Origineel geplaatst door cybermax
TIP:

..........- *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! *** - *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! *** - *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! *** - *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! *** - *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! *** - *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! *** - *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! *** - *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! *** - *** PHILIPS MOTIONAL FEEDBACK SPEAKERS!! ***

TYPE 544! horen is geloven.

Een vraagje en ZEKER NIET sarcastisch bedoeld.......
Als dit nou echt zulke goede speakers zijn waarom worden ze niet meer geproduceerd of op z'n minst iets voortbordurends op dit type speaker??? Misschien dat Philips er geen heil meer in ziet maar andere fabrikanten dan ook niet???? :confused: :confused: :confused:

Nogmaals geen sacrcasme maar gewoon benieuwd! :engel:

Origineel geplaatst door BrayneWave
Als dit nou echt zulke goede speakers zijn waarom worden ze niet meer geproduceerd of op z'n minst iets voortbordurends op dit type speaker??? Misschien dat Philips er geen heil meer in ziet maar andere fabrikanten dan ook niet???? :confused: :confused: :confused:

Waarom maakt roland de jupiter 8 niet meer, of de tr808, of de tb303, of de tr909 etc etc etc.

Koop maar tannoy reveals. Die worden in ieder geval nog gemaakt (over sarcasme gesproken ;) )

ik vind die mfbs ook vet en aangezien ik uit Eindhoven kom ben ik natuurlijk dubbel en dwars fan...maar of ze ook professioneel zijn in te zetten is maar de vraag..ze zijn niet meer van deze tijd en dat bedoel ik letterlijk.
Ik heb gisteren een set KRK V8 aangeschaft en die ben ik nu in aan het luisteren. Ze voelen echt lekker in mijn oor!!

Origineel geplaatst door DaTinus
Rustig jongens!!! Geen ruzie maken :biertje:

:doei:

Is toch geen ruzie maken.
Hevig discussiƫren noemen we dat ;)

een bedrijf zal toch met nieuwe producten moeten komen om omzet te draaien, zo zijn er modellen van bijv JBL die goeie en minder goeie producten geproduceert hebben, er word op dit gebied altijd naar een betere ontwikkeling gezocht , maar zoals we allemaal weten is niet elke nieuwe ontwikkeling of gedachte beter dan de vorige, als je met
bepaalde monitoren een plafond heb bereikt zal het heel moeilijk zijn om daar boven uit te stijgen....omdat het mischien gewoonweg niet beter kan op dat moment .....logisch

De firma LINN, van de HIFI niet de rumcomputers maakt ze nieuw, kosten erg veel geld en klinken als K&H, maar dat doen die Philipsjes ook.

Trust me, heb veel getest en gehoord, maar dit is geen fabel.

Veel professionals weten er van..........

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
ik vind die mfbs ook vet en aangezien ik uit Eindhoven kom ben ik natuurlijk dubbel en dwars fan...maar of ze ook professioneel zijn in te zetten is maar de vraag..ze zijn niet meer van deze tijd en dat bedoel ik letterlijk.
Ik heb gisteren een set KRK V8 aangeschaft en die ben ik nu in aan het luisteren. Ze voelen echt lekker in mijn oor!!

Zet ze er maar naast, mag je mijn MFB's komen lenen.
Ik heb ook Behringers gehoord, die klinken ook wel lekker, maar dat zijn GEEN ***MONITORS*** het gaat om dat wat je hoort klopt met wat je er in stopt.

De meeste speakers geven een soort laagfantasie die wel lekker klinkt maar die niet het ECHTE laag weergeven.

patenten en dat soort juridisch gezeik, phillips heeft de rechten in handen en doen er niks meer meer....:stupid

ik heb ze in mijn jeugd gehad van mijn ouders, en jammergenoeg opgeblazen(wat was ik dom toen)

Vergelijkbare discussies

Back