[remix] tr1logy - story of life (Pjotr G westside mix)

Pjotr G

funky lid
sup homeys kickin it with some G's on the west sideee (tilburg west represent)

goed

Ik heb dus een remix gemaakt van trilogy - Story of life, aan de hand van de acapella die CAP had geplaats, je kunt hiervan gaan genieten door volgende link te volgen:

http://home.planet.nl/~gomme000/trilogy-PjotrG-Remix.mp3

De beats komen uit de sampler, op de ride cymbal na. Gebaseerd op een stel aan vele stukjes geknipte loops waar ik nu drumkitjes van heb gemaakt. De rest komt uit de Roland MC-307. En de vocals komen van CAP (nog wat extra galm voor aanwezigheid toegevoegd en wat echo....voor de lol :D )

so....whaddya think?

peace out

Groeten PJ

aangenaam vette shit Pjotr!!:halleluja
Lekker laidback. De breaks/fills zijn goed, vooral ook omdat die in het origineel geheel ontbraken.

Alleen; De vocals hebbeb misschien iets teveel delay gekregen.

Maar verder:okdan: :okdan: :okdan:

lekkereuh beats!
idd, misschien iets te veel delay op de stemmen. misschien kun je de lage frequenties wegfilteren? van het delaytje?

let wel, de delay die je op de stem op t begin hoort, is ook alleen aanwezig in t begin, verder door is t veel subtieler. Dus is het in de daadwerkelijke song teveel? (tijdens de beats dus) of alleen bij t intro

Origineel geplaatst door Pjotr G
let wel, de delay die je op de stem op t begin hoort, is ook alleen aanwezig in t begin, verder door is t veel subtieler. Dus is het in de daadwerkelijke song teveel? (tijdens de beats dus) of alleen bij t intro
Met name in het begin inderdaad. Maar van mij hoeft het helemaal niet eigenlijk, zonder is net zo mooi denk ik (de aanwezige delay is genoeg)

Een woord: Strak!

Maar inderdaad: Get rid of the delay! Als je de stem wat voller wil hebben, waarom probeer je het niet eens door een lichte chorus. Eminem style. Verder niks op aan te merken. Hitpotentie zou ik zeker willen zeggen! :okdan:

yo gab,
ik vind die beat strak man.. alleen moet je eens kijken naar de snelheid... de snelheid van het origineel was 94.5 want ik vind de stemmen er niet mooi opstaan. als je daar nog eens naar wil kijken en fixen zou ik het vet vinden.

"beter" dan dit krijg ik t niet. Ik had er zelf 94,55 uitgekregen door uit jullie originele beat een loop te maken en daar de snelheid van te checken.

hmm die beat is in fasttracker gemaakt.. oude stempel maar de originele beat is op 189 bpm .. en dat zou je dan door 2 moeten delen .. dus het is wel vaag als het niet klopt.. digitale rommel is toch altijd hetzelfde anders zou je wel rare timingsverschillen krijgen.

Origineel geplaatst door CAP
.. dus het is wel vaag als het niet klopt..

Volgens mij "klopt" het tempo wel. Alleen niet altijd alle zang helemaal 100% strak, dat ligt niet aan mij. Ik vind t overigens ook niet storend

stoer !!

Klinkt op de een of andere manier een beetje demo maar dat heeft wel wat ook op zich, jammer van het NL accent, ik zou nederlandstalig beter vinden zelfs denk ik .. (brainpower.. held !)
ik ben overigens ook nog steeds op zoek naar een goede rapper met eigen texten..
dus als er iemand is ?? je weet waar ik te vinden ben

coolio, alleen zou ik het ook in het nederlandsch gaan rappen.. nederhop vind ik beter dan nederlanders die proberen engels te rappen :)

hmm ik heb een hekel aan nederhop .. doe dan nederlandstalige hiphop.. een weeeeeeeeeereld van verschil namelijk maar goed dat kan persoonlijk zijn

nederhop = nederlandse hiphop of nederlandstalige hiphop... ?

nederhop = osdorp posse (is geen ''flow'')
nederlandstalige hiphop = DAC, brainpower, spacekees/terilekst etc. (is DIKKE ''flow'')

Hey ik von het wel lekker klinken, ik denk zelfs dat je idee met die echo erg lekker is alleen misschien wat grotere delaytime! Later in de mix vind ik dat de vocalen nog net teveel echo/reverb lijken te hebben, maar kan ook zo bedoeld zijn en is niet fout of storend wellicht helpt daar de predelay aanpassen of een kortere staart ???,
Het accent is wel klein beetje minder ;) Maar de muziek vind ik best vet !

probeer eens wat hoog uit de vocalen te halen???? ik weet niet of dat t mooi maakt, maar kwam ff in me op ?
of een de-essertje er licht overheen? niet onderbouwd maar dacht "who knows haalt t t accent een beetje weg ?"
Over osdorp posse doe ik in 't openbaar maar geen uitspraken :bekdicht: :gaap: :engel:

dit is goed!
denk dat de delay in het begin beter tot zijn recht komt als je de delaytime juist verlaagt en niet de hoeveelheid.
misschien de reverb op de vocals verminderen, want ik hoor toch wat van die irri ruisige bassige (ja weet dat dat 2 tegengestelde dingen zijn hehe) vulling in je track wat het iet wat te wollig maakt, denk dat of de lagere tonen uit je reverb filteren of de reverb verminderen da trick is en dan zouden de stemmen ook meer harder en kickin' overkomen denk ik . vind zowiezo al bij hip hop geen dikke reverbs horen ( maar ja das weer mijn mening )

Back