Tipje van de sluier...
De M1000 heeft een erg leuke feature waardoor je hem in 'cascade' kan schakelen met meerdere soortgenoten.
Hierdoor onstaat het fenomeen dat de 1ste voice door het 1ste toestel wordt gespeeld, de 2de voice door de 2de M1000, 3de voice door het derde toestel en zo tot een maximum van 6 toestellen. Dus 36 stemmen, 6 outputs.
Hierdoor kan je sounds layeren die heeeel erg vet gaan klinken of erg complexe arp's maken die moeilijk te evenaren zijn, tenzij met de Xpander of M12, en dan nog zijn de sounds van gestapelde M1000's vetter, alleen minder modulatie
mogelijkheden (29) ten aanzien van de M12 (49 dacht ik)
Samen met mister Jazzman hebben we momenteel al 5 stuks in de studio staan...de sound is te gek, en niet te evenaren met welk ander apparaat dan ook.
Beweren dat de M1000 wat 'minder breed' klinkt...nou moe. Voor mij staat Oberheim bovenaan, al is het spijtig dat hun laatste telg (sinds de overname door Viscount) de OB12, in geen enkel geval de naam Oberheim waardig is. Het is gewoon een 'ding' waar Oberheim op staat, en de klank van dit ding is bedroevend ten aanzien van elk orgineel Oberheim produkt. 10 jaar geleden had ik een OB8, maar die verkocht ik omdat hij steeds stuk ging en een erg onbetrouwbare bak was. Helaas want de sound van een OB8 is erg bijzonder vet, warm en alles wat mijn Nordlead niet heeft of kan...Ook had ik een Xpander, dewelke ik verkocht om mijn Nord Lead te kunnen kopen...foute boel natuurlijk, maar gedane zaken...