Future Retro 777

Status
Please reply by conversation.

Foetus

Ouwe rot
Ik zoek een Future Retro 777 in mint of near mint condition. In ieder geval mag er technisch geen mankement zijn en ook optisch dient hij er nog nagenoeg perfect uit te zien.

prijs otk

pb of mail maar als je iets weet

liefst geen ebay, tenzij het europe is dan kan ik mss wel iets regelen...

alvast bedankt

'k heb dr eentje gehad.

Je zou de marktplaats van www.thomann.de in de gaten kunnen houden (kleinanzeigen ;)) verder kan ik je www.musicgear.de adviseren...

heel erg veel succes met je zoektocht! er zijn dr maar 700 van dus bereid je voor op een zware en barre tocht ;)

-C-

ik weet het, slechts 700... eigenlijk een beetje hopeloos maar goed, ik ben :luv: geworden, na het beluisteren van tal van demo"s, sounds, .... en krijg er niet genoeg van, ik wil er blijven nieuwe dingen van horen...

ik weet tot dusver 1 iemand hier op het forum die hem heeft, en iemand die hem heeft gehad...

ik ken geen andere monosynth (behalve nog een 303) die mij dezelfde bevrediging zou kunnen schenken... jullie wel?

Als het om de 303 sound gaat waarschijnlijk niet. Als je alleen op zoek bent naar een goede mono synth is de Sequential Pro One echt een hele gave. En die is nog goedkoper ook dan een 303 of 777.

nee, ben niet op zoek naar een monosynth op zich...

die Pro One ziet er idd wel heel erg gaaf uit anders ja :)

ik blijf nog wel ff zoeken naar een 777...

één gevonden in USA maar die verstuurt niet naar EU

Heb je het al gevraagd? Mijn ervaring met Ebay Duitsland is dat als je het vraagt het bijna altijd met ja wordt beantwoord. Voor Amerika is dat minder vaak, maar het is het proberen waard.

Revolution

Revolution

Zul je waarschijnlijk allang gezien hebben, maar toch ... de FR Revolution, is in ieder geval nog in productie en voor 750 bij thomann te bestellen.
Zit er zelf over te twijfelen :D ... maar er is ook niet echt veel users info over te vinden.
Het bakkie ziet er iig erg goed uit... en demos zijn ook niet slecht!

link2.jpg

Daarnaast schijnt het een probleem te zijn voor distributeurs om loodhoudende (bv. in de soldeertin) producten te importeren vanuit de US. Daarom heeft Tidal er nog maar 1 staan ;)

Origineel geplaatst door deep base mine
Heb je het al gevraagd? Mijn ervaring met Ebay Duitsland is dat als je het vraagt het bijna altijd met ja wordt beantwoord. Voor Amerika is dat minder vaak, maar het is het proberen waard.

jup, ik heb het gevraagd en het antwoord was klaar: No, I dont do shipping outside US.

De revolution ja...
ik denk dat hij wel leuk klinkt maar ik heb het niet zo op dat ronde gedoe, ik weet niet of ik dat leuk werken ga vinden... laten we zeggen dat deze bak esthetisch niet 100% mijn ding is

Origineel geplaatst door Foetus
ik weet het, slechts 700... eigenlijk een beetje hopeloos maar goed, ik ben :luv: geworden, na het beluisteren van tal van demo"s, sounds, .... en krijg er niet genoeg van, ik wil er blijven nieuwe dingen van horen...

ik weet tot dusver 1 iemand hier op het forum die hem heeft, en iemand die hem heeft gehad...

ik ken geen andere monosynth (behalve nog een 303) die mij dezelfde bevrediging zou kunnen schenken... jullie wel?

mbt tot dit ;
ok hij schijnt best goed te klinken = toch niet volledig analoog pad osc/filters ...?
ik denk dat je t meeste betaald voor de case /sequencer m en zn mogelijkheid ,..
want wilje pure 303 imitatie ...koop een acilcode tb/teebee...30 eu en goede 4x cv gate interface erby in = lekker ...

maar standalone app. is de fr777 goed vanwege die sequencer,...
[ acidlab heeft een "lastige "sequencer ]
en de fr777 heeft meer "synth "alike features env. enso
\
ik kan je byna de eveolver aan raden mono & erg goede sequencer van simple tot uitgebereidt te programmeren perstep ,..lichte alsook heavy nuances per step ,..wave form wisselen ,..
ook straight forward simple bassline ...
filter = analoog osc ook en zitten prophet vs waves in ,..voor t bredere klankpallet
is maar een tip

idd ;
f heeft er iemand een xoxbox over??
100% OK (opt & techn) en getuned?

is ook een leuk alternatief [wiseguy had er een te koop d8 ik [nog?]
goede sequencer en voral klank al gauw 500+ eu

sssssssssssssssuc6

Re: Revolution

Re: Revolution

Origineel geplaatst door Solid Decay
Zul je waarschijnlijk allang gezien hebben, maar toch ... de FR Revolution, is in ieder geval nog in productie en voor 750 bij thomann te bestellen.
Zit er zelf over te twijfelen :D ... maar er is ook niet echt veel users info over te vinden.
Het bakkie ziet er iig erg goed uit... en demos zijn ook niet slecht!

Daarnaast schijnt het een probleem te zijn voor distributeurs om loodhoudende (bv. in de soldeertin) producten te importeren vanuit de US. Daarom heeft Tidal er nog maar 1 staan ;)

Een revolution is niet te vergelijken met een 777. De revolution heeft een soort van pattern remix functie, je kunt met 1 (of twee) draaiknoppen de patterns husselen als het ware zodat je hele nieuwe patterns krijgt. Dr zit ook een [..simpele..] effectprocessor in;
/

De 777 heeft 2 oscillators met allebei een suboscillator. Je kunt met osc B de cutoff van het filter moduleren en osc A en B kunnen elkaar moduleren. Osc B heeft ook een AD pitch envelope. Verder kun je de Amplitude envelope switchen tussen gate en envelope. Gate geeft de afgebeten 303 stijl toontjes terwijl envelope met een draaiknop te regelen is van klikjes tot lange scheurtonen.

Boven serienummer 300 ofzo (pin me dr niet op vast) is het overdrive cirquit veranderd. Ik had eentje met een laag serienummer (in de 230 ofzo) en als je daar de overdrive van opendraaide werd het signaal niveau een stuk hoger. De 777 ging bij mij altijd door een compressor om zo dit verschil op te vangen.
Je kunt de accent ook koppelen aan de overdrive bijvoorbeeld.

Al met al vond ik het een waanzinnige bak!
Je moet hem wel echt in de vingers krijgen wil je snel de synthsounds maken wat je ingedachten hebt.

Na anderhalf jaar was ik dr op uitgekeken en ben ik voor het modernere spul gegaan. De monomachine is een waardige opvolger geworden in mijn setup ;)

-C-

tlijkt me een beetje een zoektocht naar een speld...

tzal ofwel een revolution of een x0xb0x worden... tenslotte moet het beest nog een synth sequencen

Status
Please reply by conversation.
Back