Simpel Cubase 4 Automation vraagje...

gremlin23

Compleet gestoord!
Ik vraag mij af hoeveel van de "simple Cubase vraagjes" threads ik al heb aangemaakt....

Hierbij mijn vraag:

Ik wil in de key editor, in loop modus, een willekeurige parameter (Bijvoorbeeld CC74 naar Cutoff) automaten en deze moet telkens volledig worden "gereplaced" zodra de loop weer opnieuw begint. Momenteel blijven sommige automation "bits" staan en worden nieuwen toegevoegd. Absoluut niet wat ik wil!

Ik weet dat men ook dezelfde parameters in de project window kan automaten (met als extra voordeel stacked record mode) enz, en daar werkt wat ik in de key-editor wil bereiken logischerwijs wel.

Heeft dit iets met Cubase 4 te maken. Ik kan mij niet herinneren eerder dit probleem te hebben gehad.

Overigens, ik heb quantize niet aanstaan bij het recorden.

Iemand een idee?

Alvast bedankt! :)

op je transportbar klikken met je rechtertoets, vinkje moet aan staan bij record mode. In de transport bar zie je dan 2 veldjes. De bovenste moet je op normal zetten, de onderste (loop mode) op overwrite.

dan krijg je het gedrag wat je hierboven wilt.
Door te varieren in die 2 veldjes kun je zelf kiezen hoe cubase moet reageren op je parts tijdens het inspelen.

Origineel geplaatst door quifster
op je transportbar klikken met je rechtertoets, vinkje moet aan staan bij record mode. In de transport bar zie je dan 2 veldjes. De bovenste moet je op normal zetten, de onderste (loop mode) op overwrite.

dan krijg je het gedrag wat je hierboven wilt.
Door te varieren in die 2 veldjes kun je zelf kiezen hoe cubase moet reageren op je parts tijdens het inspelen.

Hey Quifster!

Bedankt voor je, zoals wel gewoonlijk met cubase betreffende problemen, snelle reactie/hulp.
Ik had vergeten te vermelden dat ik dat wat jij nu aanbeveeld al heb geprobeerd. Hoewel ik momenteel refereer naar "mijn probleem van een week terug"- het leek aanvankelijk te lopen zoals ik het wilde (->replace) maar na een loop of twee opeens weer niet en dus weer als gewoonlijk...
Misschien lag het er gewoon aan dat Cubase 4 op die dag, dat moment een beetje "buggie" was.
Arghhh, ik ben met zoveel dingen tegelijk bezig!!.... :(

Ik zal het vanavond weer uitproberen!

Hoe dan ook bedankt :biertje:

Back