MPC 2500 OS 1.23 uit!

C738

Meubilair
check hier maar

Version 1.23
New Features / Changes
1. Added support for up to 128 programs.
2. Pad On threshold reduced.
3. Improved error messages.
Bug Fixes
1. Fixed Bug: WAV file size was misreported under certain conditions.
2. Fixed Bug: MTC will not start MPC2500 without MMC_Start
When slaved, MPC2500 will now start when valid MTC code is detected.
3. Fixed Bug: Stopping MIDI CLOCK or MTC code transmission does not stop MPC2500
4. Fixed Bug: Pressing [PLAY] with 'Sync in' set to MTC stutters play start.

Niet echt spannend als je het mij vraagt

-C-

Akai OS...?
Ik dacht dat iedere (zichzelf respecterende) MPC1000/2500 eigenaar inmiddels het JJ OS gebruikte? ;)

Origineel geplaatst door cowbell
Akai OS...?
Ik dacht dat iedere (zichzelf respecterende) MPC1000/2500 eigenaar inmiddels het JJ OS gebruikte? ;)

Daar zitten ook nog wat bugs in heb ik me laten vertellen.
Ik wacht het nog af tot het einde van het jaar, misschien dat ik dan overga op JJ OS...

-C-

Ik gebruik een MPC1000 dus kan niet vanuit de praktijk spreken over de 2500, maar wat betreft bugs valt het wel me hoor.
Het JJ OS voor de MPC1000 heeft minder bugs (en toch veel meer features) dan het officiële Akai OS. Ik ervaar momenteel eigenlijk geen bugs.
Wat mij betreft voegt het JJ OS veel handige dingen toe. Bijv 8 audio tracks, Global program, Simult pad, Simult seq, prettiger TRIM screen, overzichtelijke save en load scherm, etc.

Ik zou de laatste versie gewoon installeren, dan kun je het zelf testen (saven is alleen pas mogelijk na aanschaf paswoord).
Bevalt het je niet dan ga je weer terug naar het Akai OS (wedden van niet? ;) )

Voordeel van JJ os is dat er ongeveer dagelijks een update uitkomt met weer minder bugs.
en als je tegen een bug aanloopt mail je dat die gast(en) gewoon ff.

Ik ben me denk ik te weinig bewust van de toegevoegde waarde van de genoemde features in het JJ's OS. Wellicht dat als ik het eens probeer ik niet meer terug wil. tegelijkertijd heb ik het op de AKAI OS ook prima naar mijn zin;)

ens

En??

En??

C, bevalt tie?

het geld brandt in mijn zak om naar JJ's overgemaakt te worden.

het fijnste aan JJ os is dat je global program edit hebt, dat betekent dat je voor je program alle instellingen in 1 keer kan wijzigen.. dus als je bijvoorbeeld net een sample hebt gechopt en die hebt toegewezen aan een nieuwe pgm dan kan je bijvoorbeeld in 1 keer voor alle pads de tune omhoog of omlaag gooien, filters erover heen mikken, attack/decy.. alles wat je normaal ook per pad kan doen kan je dus nu in 1 keer doen.. alleen dit handige nieuwe dingetje heeft mn werksnelheid al met 10x verbeterd..

daarnaast is simult ook een fijne.. 2 pads tegelijk laten afspelen maar je kan dan wel bij elke pad een verschillende filter en attack/delay etc in stellen..

ach de lijst gaat door en door.. voor de mpc1000 is de engelstalige JJ os handleiding bijna uit..

http://web6.vz7164.evanzo-server.de/klasuslex/jj4_tease.pdf

check deze link bijvoorbeeld eens voor de chop/trim functie..

ensemble gebruik je een 1k of een 25k?

en bugs...? ik heb alleen laatst 1 keer een irritante bug gehad met direct record maar die is ook weer verholpen.

Zou iemand niet ff een password kunnen droppen hier ? (zouden denk ik meer mensen blij mee zijn)

Het gaat me niet om de 30$ .....want ik zeker bereid die te betalen wanneer ik er dan een super o.s. voor terug krijg.

...Maar ik heb geen Creditcard !

Hey harold :) Heb je toch weer een 2500?

Dat password gaat lastig worden, aangezien je MPC een soort van serial genereert die je naar meneer JJ op moet sturen.
Aan de hand daarvan krijg je een soort response code van hem toegestuurd die je in je MPC in moet voeren.

-C-

Origineel geplaatst door Harold
Zou iemand niet ff een password kunnen droppen hier ? (zouden denk ik meer mensen blij mee zijn)

Het gaat me niet om de 30$ .....want ik zeker bereid die te betalen wanneer ik er dan een super o.s. voor terug krijg.

Nou dan is vandaag je geluksdag want op de JJ site staat duidelijk:
"Payment is PAYPAL only"

en een Paypal account kan iedereen openen (ook zonder creditcard)

Origineel geplaatst door Harold

Bericht door een moderator:
even voor de duidelijkheid. Dergelijke vragen zijn open sollicitaties naar een ban.

yep gewoon paypal rekening openen en ff 26 euries(ofzo iets) overmaken daarna naar toe vanaf je eigen bankrekening.. en voila!

JJ os for life :)

Ga ik dan zeker doen man.......Ik dacht dus echt dat je daar een Credit card voor nodig had.....

Ben niet zo van het ebay en zaken kopen via het net enzo....doe ik eigenlijk nooit......vandaar dus.....

Origineel geplaatst door beestachtig
yep gewoon paypal rekening openen en ff 26 euries(ofzo iets) overmaken daarna naar toe vanaf je eigen bankrekening.. en voila!

JJ os for life :)

Jaman......Sinds vandaag weer...............Ga echt uit m'n dak weer man !

Heb m'n xl verkocht en dit monster weer in huis gehaald.......Moet nu echt és kappen met dat switchen van gear...

Waarom doet die beste moderator trouwens zo lelijk tegen me joh ?
Wat heb ik gedaan dat hier niet mag ?
Illegale software ofzo ? Tsss.......

Origineel geplaatst door C738
Hey harold :) Heb je toch weer een 2500?

Dat password gaat lastig worden, aangezien je MPC een soort van serial genereert die je naar meneer JJ op moet sturen.
Aan de hand daarvan krijg je een soort response code van hem toegestuurd die je in je MPC in moet voeren.

-C-

Pjotr heeft geen MPC ;)

8o)

Maar welcome back to the club!
Zodra ik wat meer tijd heb ga ik zekers te weten JJ OS eens uitdiepen. Het zag dr zo op het eerste gezicht wel goed uit :).

-C-

Back