Waldorf Blofeld

Als je de Blofeld aanzet geeft hij ook 1.02 aan op het scherm?

jup, maar het tooltje sysex librarian geeft me weinig vertrouwen erin.
ik heb namenlijk mijn moog lp ook ermee geupdate, waarvan de eerste maal ook een fout in zat :/

Vreemd.
Als het OS foutief of incompleet overgeseind zou worden, verwacht je niet dat hij de update uberhaupt accepteert en met het 'nieuwe' OS opstart.

Met een ander programma nog eens proberen is in ieder geval het proberen waard lijkt me.

Succes.

groet

Tom

@ acidfever ...zou je eens verschillende patches kunnen posten ..gemaakt met de blofeld en de xt ....dus pure wavetable ( zonder toevoeging van de ontbrekende filtertypes in de blofeld )
Thanks

@ acidfever ...zou je eens verschillende patches kunnen posten ..gemaakt met de blofeld en de xt ....dus pure wavetable ( zonder toevoeging van de ontbrekende filtertypes in de blofeld )
Thanks

Ik kan vanavonf eens kijken of ik daar tijd voor heb.

Ben zelf ook wel benieuw......:)

Nou ik had dus wat bestandjes gemaakt van de kale wavetables van de XT vs de kale wavetables van de Blofeld.

Enorm verschil al op dit niveau echter mag ik geen aif uploaden hier op het forum.

Ik heb gisteren wat mensen laten luisteren en er werd geconcludeerd dat de XT wavetable zo kaal uit de synth digitaler klinken. Maar ik heb er toch moeite mee....mijn voorkeur lijkt in veel gevallen bij de XT te liggen =(.

De Blofeld kan zonder discussie veel gevarieerdere sounds weergeven (al is het alleen al omdat je 2 verschillende wavetables + een 3e osc kunt gebruiken). Echter heb ik gewoon het idee dat de XT beter presteerd in het laag. Lastig, want de bediening van de Blofeld vind ik, ondanks dat deze veel minder knoppen heeft, vriendelijker. De reden hierachter is dat de Blofeld overal redelijk vriendelijk is waar de XT als er geen dedicated knop voor is opeens een stuk minder leuk is.

Maar de sound is voor mij nog een twijfelgeval.

Laatst gewijzigd:
Gekke dingen allemaal betreffende uw blofeld updaten.

1) ik had eerst de nieuwste firmware erop gezet via sysex librarian (macosx), met de transmit speed op 100% (standaard dus), alles verliep naar wens en als het toestel bootte kwam er versie 1.02 op het scherm.
na die update had ik nog steeds last van vastlopers in het menu, nochtans zou dit gefixed moeten zijn met die update (lees: Fixed spurious problems with Sound selection when Category Filters are used.)

2) nu heb ik uit nieuwsgierigheid die transmissie snelheid verlaagd naar zo'n 20% (komt overeen met 629bytes/sec). Ook hier, alles geslaagd maar nu blijkt dat die sound selection niet meer vastloopt.

Zou het kunnen geweest zijn dat die update corrupt/niet geslaagd was door een te hoge transmit speed?!

"If your sequencer or SysEx dump application is not able to dump the update with this speed or if you only connected the Blofeld via MIDI, reduce the sequence Tempo drastically to around 10 bpm (or even lower)."

doh... :p

Vreemd verhaal Zymo.
Al met een andser programma geprobeerd?

ik zou da best s doen ja, het is mogelijk om dit te doen met Logic, alleen nog nooit gedaan. kzal er strax es info over zoeken hoe het moet, dan zeg ik je wel of dit gelukt is :)

het is idd allemaal vreemd :(

OK, er moét wel iets schelen aan die Sysex Librarian tool.
Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd (midi/usb, transmission speed, etc), ik bleef maar problemen ondervinden bij die Sound Selection.

Nu heb ik die file laten spelen (firmware update) via Logic en alles werkt naar behoren, voorlopig toch :)

Mijn vraag is, als je die midi file opent in logic (of waarschijnlijk ook een andere sequencer) dan zet ie 2 files neer in 2 tracks => moet je die allebei tegelijk laten afspelen want die eerste file bevat precies geen data?

Ik was afgelopen Zaterdag in Utrecht en dacht even kijken waar ze de Blofeld gaan verkopen. Dirk Witte zei geen Waldorf produkten te leveren, dus doorgelopen naar The Music House.

Daar zag ik tot mijn verbazing een Blofeld aangesloten staan, dus meteen even gevraagd of ik hem uit kon proberen. (aangesloten op een Prophet '08 8) ).

Ik zei tegen de verkoper dat hij hem waarschijnlijk niet op voorraad had, hij zei dat hij deze net gisteren binnen had gekregen. "Maar deze is niet te koop zeker", "Jawel hoor" *waarisdeschriksmiley*

Hij wist nog niet eens wat hij moest kosten en de leverancier ook niet heheh. Was gewoon 399 euro.

Anyway, snel door de telefonisch geld van je spaar- naar je priverekening over proberen te maken hel, want het was al bijna sluitingstijd.

Alleen had hij eigenlijk graag een foto willen maken met de Blofeld voor op de site. Ik vertelde hem dat m'n vrouw op dat moment in de stad rondliep ergens en toen mocht ik niet meer weg voordat ik haar gebeld had :P

Het resultaat staat hier: http://www.the-music-house.com

Ik heb dus enorme mazzel gehad, er waren volgens de verkoper maar 6 Blofelds geleverd in heel Nederland deze keer en de volgende levering zou pas over twee maanden zijn.

Ik ben dus nu druk bezig met de Blofeld te verkennen. De presets zijn aardig gevarieerd, er zitten ook veel vintage analoog klinkende geluiden bij.

De geluidskwaliteit is prima, het kan heel mooi helder, strak, diep maar ook mooi warm klinken. De bediening is op zich prima, al zitten dingen als ringmodulatie en ruis instellingen wat dieper in de menu's. Voor de rest zijn de synthese mogelijkheden behoorlijk flexibel en de wavetables bruikbaar voor mooie pads.

Op dit moment ben ik een panfluit geluid aan het bouwen met blauwe ruis (highpass: filter kleur is instelbaar) en een zelf-oscillerend kamfilter. Klinkt erg cool.

Hij werkt verder prima en ik ben er enorm blij mee.

De produktie gaat echt heel langzaam, ik las wel ergens dat het binnenkort stukken sneller zou gaan.

Ik hoor nog steeds geruchten van moeilijk leverbaar maar we hebben ze gewoon liggen

Back