Ik was afgelopen Zaterdag in Utrecht en dacht even kijken waar ze de Blofeld gaan verkopen. Dirk Witte zei geen Waldorf produkten te leveren, dus doorgelopen naar The Music House.
Daar zag ik tot mijn verbazing een Blofeld aangesloten staan, dus meteen even gevraagd of ik hem uit kon proberen. (aangesloten op een Prophet '08

).
Ik zei tegen de verkoper dat hij hem waarschijnlijk niet op voorraad had, hij zei dat hij deze net gisteren binnen had gekregen. "Maar deze is niet te koop zeker", "Jawel hoor" *waarisdeschriksmiley*
Hij wist nog niet eens wat hij moest kosten en de leverancier ook niet heheh. Was gewoon 399 euro.
Anyway, snel door de telefonisch geld van je spaar- naar je priverekening over proberen te maken hel, want het was al bijna sluitingstijd.
Alleen had hij eigenlijk graag een foto willen maken met de Blofeld voor op de site. Ik vertelde hem dat m'n vrouw op dat moment in de stad rondliep ergens en toen mocht ik niet meer weg voordat ik haar gebeld had
Het resultaat staat hier:
http://www.the-music-house.com
Ik heb dus enorme mazzel gehad, er waren volgens de verkoper maar 6 Blofelds geleverd in heel Nederland deze keer en de volgende levering zou pas over twee maanden zijn.
Ik ben dus nu druk bezig met de Blofeld te verkennen. De presets zijn aardig gevarieerd, er zitten ook veel vintage analoog klinkende geluiden bij.
De geluidskwaliteit is prima, het kan heel mooi helder, strak, diep maar ook mooi warm klinken. De bediening is op zich prima, al zitten dingen als ringmodulatie en ruis instellingen wat dieper in de menu's. Voor de rest zijn de synthese mogelijkheden behoorlijk flexibel en de wavetables bruikbaar voor mooie pads.
Op dit moment ben ik een panfluit geluid aan het bouwen met blauwe ruis (highpass: filter kleur is instelbaar) en een zelf-oscillerend kamfilter. Klinkt erg cool.
Hij werkt verder prima en ik ben er enorm blij mee.