pompom
Nieuwkomer
Hey mensen,
Ik ben beginnend muzikant en ben van plan om een midi-toetsenbord aan te schaffen. Nou was mijn oog gevallen op de Edirol PCR-500 (270 euro), vooral vanwege de goede toetsen (met echte aftertouch), maar de 18 drukgevoelige pads leken mij ook mooi meegenomen. En nou vroeg ik me af of dr hier iemand op 't forum rondhangt die er al wat ervaring mee heeft - aangezien de zoekfunctie me niet veel bracht, hmm of beter gezegd niks eigenlijk
- en me kan vertellen of 't wat is, of dat ik toch beter voor bijv. een Novation remote Le 49 kan gaan.
Verder heb ik nu n al electribe EA1 mk2 staan, en ik zit nog te twijfelen of ik eerst voor de electribe ER-1 ga of toch maar meteen voor de Machine Drum. Want ik moet zeggen hoewel hij behoorlijk duur is om mee te beginnen, dat dr wel veel vettere sounds uit komen.
Wat ik me ook afvraag is of je met die drukgevoelige pads ook goed hardware zoals de ER-1 / MD aan kan sturen, of dat 't meer voor software bedoeld is?
Als dr iemand wat meer over weet dan hoor ik 't graag.
Ik ben beginnend muzikant en ben van plan om een midi-toetsenbord aan te schaffen. Nou was mijn oog gevallen op de Edirol PCR-500 (270 euro), vooral vanwege de goede toetsen (met echte aftertouch), maar de 18 drukgevoelige pads leken mij ook mooi meegenomen. En nou vroeg ik me af of dr hier iemand op 't forum rondhangt die er al wat ervaring mee heeft - aangezien de zoekfunctie me niet veel bracht, hmm of beter gezegd niks eigenlijk
- en me kan vertellen of 't wat is, of dat ik toch beter voor bijv. een Novation remote Le 49 kan gaan.Verder heb ik nu n al electribe EA1 mk2 staan, en ik zit nog te twijfelen of ik eerst voor de electribe ER-1 ga of toch maar meteen voor de Machine Drum. Want ik moet zeggen hoewel hij behoorlijk duur is om mee te beginnen, dat dr wel veel vettere sounds uit komen.

Wat ik me ook afvraag is of je met die drukgevoelige pads ook goed hardware zoals de ER-1 / MD aan kan sturen, of dat 't meer voor software bedoeld is?
Als dr iemand wat meer over weet dan hoor ik 't graag.