Sinds een weekje ben ik de eigenaar van een Akai S5000 en een van mijn missies is het samenstellen van de beste drumkit die de wereld ooit heeft gekend. De Uberkit.
Met behulp van de handleiding, Ak.sys en een bak samples van het internet ben ik inmiddels een aardig eind gekomen na 2 avondjes knutselen. Ik denk dat het al behoorlijk bruikbaar is.
Maar natuurlijk kan het altijd beter. Vandaar mijn idee om van de 'Uberkit' een soort 'open source' te maken waarbij iedereen samples kan vervangen of toevoegen om de kit steeds maar beter te maken. Dus, heb je een betere 909 kick of 808 snare, vervang hem
Mijn eerste, originele Uberkit kun je downen door hier te klikken. De samples zijn in .WAV format, het programma is gemaakt op een S5000 dus is compatible met alle (Akai) samplers die deze standaard ondersteunen.
Per octaaf zijn, van laag naar hoog, samples van de volgende drummachines gebruikt:
Roland TR 606
Roland TR 707
LinnDrum
Roland TR 909
Roland TR 808
Boss DR 220 + Serge Modular (single Whoompsound)
Sequential Circuits DrumTraks
De standaard indeling is
C: Kick
C# : Rimshot
D: Ride / Conga / Tambourine / Etc. ('tussengeluid') - extra kick bij 909
D#: Handclap
E: Snare
F: Low Tom
F#: Closed hats
G: Med Tom
G#: Closed hats 2 / Ride / Crash / Tambourine / Etc.
A: Hi Tom
A#: Open hats
B: Crash/Cymbal
Ik ben benieuwd of er reacties en, vooral, aanvullingen op zullen komen.
Met behulp van de handleiding, Ak.sys en een bak samples van het internet ben ik inmiddels een aardig eind gekomen na 2 avondjes knutselen. Ik denk dat het al behoorlijk bruikbaar is.
Maar natuurlijk kan het altijd beter. Vandaar mijn idee om van de 'Uberkit' een soort 'open source' te maken waarbij iedereen samples kan vervangen of toevoegen om de kit steeds maar beter te maken. Dus, heb je een betere 909 kick of 808 snare, vervang hem

Mijn eerste, originele Uberkit kun je downen door hier te klikken. De samples zijn in .WAV format, het programma is gemaakt op een S5000 dus is compatible met alle (Akai) samplers die deze standaard ondersteunen.
Per octaaf zijn, van laag naar hoog, samples van de volgende drummachines gebruikt:
Roland TR 606
Roland TR 707
LinnDrum
Roland TR 909
Roland TR 808
Boss DR 220 + Serge Modular (single Whoompsound)
Sequential Circuits DrumTraks
De standaard indeling is
C: Kick
C# : Rimshot
D: Ride / Conga / Tambourine / Etc. ('tussengeluid') - extra kick bij 909
D#: Handclap
E: Snare
F: Low Tom
F#: Closed hats
G: Med Tom
G#: Closed hats 2 / Ride / Crash / Tambourine / Etc.
A: Hi Tom
A#: Open hats
B: Crash/Cymbal
Ik ben benieuwd of er reacties en, vooral, aanvullingen op zullen komen.