Uberkit (Akai)

Nap

Nieuwkomer
Sinds een weekje ben ik de eigenaar van een Akai S5000 en een van mijn missies is het samenstellen van de beste drumkit die de wereld ooit heeft gekend. De Uberkit.

Met behulp van de handleiding, Ak.sys en een bak samples van het internet ben ik inmiddels een aardig eind gekomen na 2 avondjes knutselen. Ik denk dat het al behoorlijk bruikbaar is.

Maar natuurlijk kan het altijd beter. Vandaar mijn idee om van de 'Uberkit' een soort 'open source' te maken waarbij iedereen samples kan vervangen of toevoegen om de kit steeds maar beter te maken. Dus, heb je een betere 909 kick of 808 snare, vervang hem :)

Mijn eerste, originele Uberkit kun je downen door hier te klikken. De samples zijn in .WAV format, het programma is gemaakt op een S5000 dus is compatible met alle (Akai) samplers die deze standaard ondersteunen.

Per octaaf zijn, van laag naar hoog, samples van de volgende drummachines gebruikt:
Roland TR 606
Roland TR 707
LinnDrum
Roland TR 909
Roland TR 808
Boss DR 220 + Serge Modular (single Whoompsound)
Sequential Circuits DrumTraks

De standaard indeling is
C: Kick
C# : Rimshot
D: Ride / Conga / Tambourine / Etc. ('tussengeluid') - extra kick bij 909
D#: Handclap
E: Snare
F: Low Tom
F#: Closed hats
G: Med Tom
G#: Closed hats 2 / Ride / Crash / Tambourine / Etc.
A: Hi Tom
A#: Open hats
B: Crash/Cymbal

Ik ben benieuwd of er reacties en, vooral, aanvullingen op zullen komen.

Ja, misschien wel. Dit is de volgorde die me het meest bekend voorkomt omdat mijn Airbase het ook zo doet ongeveer.

Ik zal er eens over nadenken ... of pas het aan en load het resultaat up :) Het is tenslotte 'open source' :D

Hey Napole0n, leuk idee :okdan:

Ik zal vanavond eens kijken of mijn Yamaha samplert deze kit aankan :)

Groet :doei:

Uber! :okdan:

Deze samples komen van verschillende websites, voornamelijk van Music Machines en KB6. Ik was wel van plan om de samples in deze kit gaandeweg te vervangen en/of aan te vullen met samples van eigen (of jullie!) makelij.

Hmmmm, de Uberkit is een stille dood gestorven.

Zelfs de link doet het niet meer;{

indeed jammer
kwas op zoek naar wat inspirerende samples en geen tr ...drum doosjes ala onbekendere
:luv:

O, het lijkt erop dat deze inderdaad verdwenen is.

Ik zal hem vanavond even uploaden.

Hij staat er weer!

HIER

En niet vergeten, ik wil het eigenlijk een communityproject maken. Dus voeg je eigen samples toe of vervang bestaande samples als je zelf betere hebt (bijvoorbeeld van 909 of 808 ).

Mokum: de samples zitten er los bij als WAV files, dus waarom maak je niet zelf een versie voor jouw systeem om te delen met de Yamaha fans?

om een klein beetje leven in te blazen .... 16bit 48000 606 samples (scheelt jouw weer 300 euro :)

tr-606

p.s. deze is, voor de liefhebber, ook met een 24 bit 96khz te verkrijgen.

Hee tof, die zal ik erin gaan hangen. Ik heb inmiddels ook een nieuwe set 909 samples van Bambam, kijken of ik daar misschien ook iets mee kan ter vervanging van de huidige samples.

Back