Midi-controller, samples toewijzen?

LAUWESHIT

Nieuwkomer
Ik heb een MPD24, en ik wil verschillende samples toewijzen aan de 16 pads, op mijn controller.
Tegelijkertijd wil ik zegmaar de drums op bank A, bass op bank B, etcetera.
Hoe kan ik dit doen? de software waar ik mee werk is Tracktion2.
alvast bedankt

Ik ben niet bekend met Tracktion, maar het zal wel werken zoals met de meeste samplers.

That's right. There's a powerful yet easy-to-use onboard sampler waiting for you inside Tracktion. Just like any other filter or plug-in, you simply drop it onto a track, select the clips you want to trigger, click and drag to map the sample to a range of keys, then let the butt-kickin' begin.

Hieruit maak ik op dat je samples toe kunt wijzen aan bepaalde toetsen. Nu is iedere pad van je MPD hetzelfde als een toets. De pad linksonder zou bijvoorbeeld toets C1 kunnen zijn. Wanneer je in je sampler bijvoorbeeld een bassdrum op C1 hebt gezet, zou je deze dan met de pad linksonder moeten kunnen bespelen. Dus als je weet welke toetsen er bij de pads horen, ben je al een heel eind. En ik herinner me dat er bij m'n MPD16 een programmaatje zat waarmee ik dit ook nog zelf kon instellen (bijvoorbeeld C1 bij de pad rechtboven ipv linksonder), dus wellicht zit dat ook wel bij de MPD24.

Origineel geplaatst door Lotuz

Hieruit maak ik op dat je samples toe kunt wijzen aan bepaalde toetsen. Nu is iedere pad van je MPD hetzelfde als een toets. De pad linksonder zou bijvoorbeeld toets C1 kunnen zijn. Wanneer je in je sampler bijvoorbeeld een bassdrum op C1 hebt gezet, zou je deze dan met de pad linksonder moeten kunnen bespelen. Dus als je weet welke toetsen er bij de pads horen, ben je al een heel eind.

Klopt, ik weet dat de pads gelijk staan aan toetsen als C1 enz., En er werdt geen programma bijgeleverd bij mijn weten, een programma voor instellingen enzo. Alleen ik zie geen gedeelte in Tracktion 2 waar je samples aan toetsen kan wijzen =(

Origineel geplaatst door LAUWESHIT
Klopt, ik weet dat de pads gelijk staan aan toetsen als C1 enz., En er werdt geen programma bijgeleverd bij mijn weten, een programma voor instellingen enzo.

Ik heb even de handleiding van de MPD24 gedownload en in het hoofdstuk Edit Mode kun je lezen hoe je de note numbers kunt aanpassen. Maar daar zou ik pas aan beginnen als je dit hebt uitgezocht:

Origineel geplaatst door LAUWESHIT Alleen ik zie geen gedeelte in Tracktion 2 waar je samples aan toetsen kan wijzen =( [/B]

En je zou natuurlijk de sampler van FL kunnen gebruiken.

Tracktion is a revolutionary, easy-to-use music production application that contains everything most people will ever need to professionally record and mix music on a Mac or PC - without all the hassles and limitations of other audio software. Tracktion's hallmark is a clean, single-screen interface and streamlined operation, whether you're recording tracks, MIDI programming, or mixing down songs. It offers rock-solid operation, VST and ReWire support, and very low CPU usage with operating systems ranging from Mac OSX to Windows 2000 and XP. And it contains a whole host of professional features that you can actually use from day one.

Origineel geplaatst door Lotuz
Ik heb even de handleiding van de MPD24 gedownload en in het hoofdstuk Edit Mode kun je lezen hoe je de note numbers kunt aanpassen. Maar daar zou ik pas aan beginnen als je dit hebt uitgezocht:

ey man, sorry dat ik nog een x kom vragen maar ik heb nu de sampler gevonden:
tracktion2am6.jpg

Ik laad dus een paar samples in. en om te testen of m'n MPD24 ze kon triggeren, zorgde ik ervoor dat de witte pijlen het hele toetsenbord van de sampler besloegen, zodat uit welke toets / pad dan ook, dat geluid zou komen.

Het probleem is dat ik geen geluid hoor:confused:, alle MIDI-instellingen staan goed, ik zie ook dat er een metertje beweegt als ik een pad aansla. Alleen ik hoor gewoon geen geluid, de metronoom hoor ik dan weer wel... waar zou dit probleem kunnen zitten?

Back