Cubase valt uit

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

BasZiePee

Stamgast
We werken met 2 PC's die gelinkt staan dmv FX teleport. 1 voor Cubase, de andere voor de VST's en de FX.
de Host-Cubase PC specs:

P4 3,2 Ghz
2048 MB DIMM Ram
2 Hitachi SATA Harddrives (non-raid)
Asus P5vd1x Moederbord

server PC specs:

p4 3,0 Ghz
1024 MB DIMM ram
2 IDE Maxtor HD
Asus p4c...huppeldepup deluxe moederbord

MOTU 828 Mk2 firewire interface.
Beide PC's Win XP Home
netwerk: 1 Gigabit

Probleem:

Cubase SX3 valt bij het gebruik van de rewind-forward (RW, FF) functie met je + en - toetsen op het numeric -pad uit.gewoon uit...geen melding(ook niet als die wel aanstaan in Windows)...niets.dit zowel tijdens het afspelen van een project als dat er nog helemaal geen project is ingeladen.
Cubase valt daarna ook gewoon weer op te starten en als we de knoppen+/- niet gebruiken is er in principe niets aan de hand.het heeft vlgs mij dus iets met de transport-opdrachten te maken die je Cubase geeft maar ik kan niets vinden. de eventvieuwer van Windows geeft wel een application error...maar daar kan ik niets van maken. googlen naar de error code levert niets op, behalve dat er schijnbaar dat soort dingen ook met IE gebeurd,want daar waren wel meldingen over.

Cubase installeren op de andere comp werkt wel, en daar die transportfunctie gebruiken levert geen uitval van Cubase op. De lezer denkt nu: nou...omdraaien dan maar die handel!..problem solved....dat klopt...maar ik wil gewoon weten wat het probleem is!
het moet iets in de configuratie van de Comp (1)zelf zijn want het gebeurd met dezelfde config in Cubase niet met die andere comp.(2)...)

iemand? suggesties, ervaring?

Doet het probleem zich ook voor al je de transportkeys met de muis aanklikt?
misschien heel dom van me maar probeer eens een ander keyboard ...je weet maar nooit ...

Laaste update gebruikt?
En als cubase crashed dan maakt hij (Of anders DrWatson) een log aan die je evt naar steinberg support op kan sturen.

Heb geprobeerd met de muis de transportknoppen te bedienen...zelfde probleem. 1 mogelijke oorzaak geelimineerd dus.
ik was toch van plan om vd week Studio 4 te gaan kopen...ben benieuwd of het met die dan ook gebeurd!

en om eerlijk te bekennen....dit is een kraak van SX3, heb wel een officiele SE3...dus niet helemaal ili bezig.
tuurlijk heb ik daar ook aan gedacht...gewoon een bug in de kraak..maar op die andere PC werkt het wel....zelfde versie van WinXP(legaal)....

mocht ik met Cubase 4 dezelfde problemen hebben kan ik altijd steinberg benaderen...
maar blijf meedenken aub!

thnx 4 the replies....

Bericht door een moderator:
Gebruik van illegale software stimuleren wij hier niet. Dit topic is gesloten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back