TV piep in je oren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
oeps het piepje....soms komt er bij mij ineens zo'n piepje in m'n oor...maar verdwijnt dan ook weer na een tijdje...ben wel bang dat het ook met iets te hard geluid ivm monitors e.d. te maken heeft, maar ook best wel vaak heeft met een computer-monitor of e.d te maken....op een of andere manier ben ik nl heel gevoelig voor hele hoogfrequente geluiden...ik kan dwars door megateringherrie bv nog steeds een telefoontje horen overgaan als ie lekker hoog piept...heel vreemd...

denk niet dat je er veel aan kan doen behalve nu je oren goed te beschermen en te hopen dat je lichaam de boel nog een beetje zelf kan herstellen (heb ik nog nix over gelezen bij trilhaartjes overigens) ... voor mij betekent dat: in de studio gewoon op luistervolume werken, bij het DJ'en niet met die snoeiharde headphones werken maar juist met heel goed afschermende headphones (sennheiser HD280pro) en de monitor alleen aan bij het mixen zelf.....bij het uitgaan niet in de buurt van de boxen komen, of zelfs weggaan als het te hard gaat......en natuurlijk nog steeds die alpine dingen kopen....

verder heb ik (gelukkig?) het verschijnsel dat mijn oren echt pijn gaan doen als het geluid ergens te hard/schel staat, dan weet ik ook dat ik wegmoet...

Origineel geplaatst door Slipperman

Inderdaad heel interresant. Wel goed om te weten.

heb trouwens een vraagje over dit onderwerp (doofheid). WE weten nu al wel dat phil collins aan 1 kant doof is en dat de andere kant ook afneemt. Echter, waarom heeft alleen hij daar last van en de andere genesis leden niet??? Ze staan allemaal op het zelfde podium, horen de zelfde muziek, hebben allemaal monitoren etc..

Een verklaring zou kunnen zijn dat drummonitors altijd aan een kant opgesteld staan (meestal naast de Snaredrum), en dus gigantisch hard maar in een oor staan te tetteren. Verder is in een band het drumstel toch wel het herrie instrument. Wil je de monitors goed kunnen horen, dan moeten ze flink hard. Als je zelf wel eens met een echte band op het podium hebt gestaan, dan weet je dat het geluid flink kan verschillen op diverse plaatsen daar.

Origineel geplaatst door sander
Ik heb juiste goeie ervaringen met de Alpine oordoppen. Alleen met die 1 euro gele
oordoppen mis je echt de helft van de muziek en sta je echt raar te kijken
dat iedereen zo aan het swingen is.

ik had t niet over die goedkope gele dingen maar over de betere !:erm:
Die dus de frequenties gelijk houden maar alleen het volume verlagen. erg goed om je oortjes te beschermen maar om echt lekker uit me dak te gaan mis ik gewoon iets als ik ze in heb, geluid te zacht hihi !!! maar daarbij heb ik niet t gevoel dat ik doofstom ben zoals bij die gele 1 euro dingetjes, maar gewoon dat ik de sfeer mis :gaap:

en ik denk dat t antwoord op die laatste vraag misschien is dat elk mens verschillend is en misschien ook de 1 sterker is dan de ander of misschien heeft niet iedereen in die band dezelfde monitor instellingen ofzo. en verder heeft phil natuurlijk ook z'n eigen dingetje nog, misschien heeft dat er ook mee te maken ??? ikke weet t niet ! :confused:

groetjes Ronald

p.s. het extra hard horen van bepaalde geluiden is soms ook een teken van gehoorbeschadiging. ik dacht dat je dan mogelijk een beschadiging in de frequenties naast of op het punt dat je extra hard hoort.
p.s.2 was t nou mozart die ook doof werd ? :dj:

Origineel geplaatst door Slipperman

Inderdaad heel interresant. Wel goed om te weten.

heb trouwens een vraagje over dit onderwerp (doofheid). WE weten nu al wel dat phil collins aan 1 kant doof is en dat de andere kant ook afneemt. Echter, waarom heeft alleen hij daar last van en de andere genesis leden niet??? Ze staan allemaal op het zelfde podium, horen de zelfde muziek, hebben allemaal monitoren etc..

Ik denk omdat Phil ook drummer is (en nog een goede ook) en als drummer krijg je ook aardig wat klappen te verwerken.

is het ook niet beetje Stress/Overwerktheid/ te intensief bezig zijn?
als ik savonds n bed lig na een dag intensief luisteren/componeren hoor ik ook allerlei gepiep.. maar dat ligt niet echt aan m'n oren hoor ! ...

haha ik heb dan een tip voor je "neem een bed dat niet piept als je hard te keer gaat met je partner" ;) :D:D:D:D:D:D:D:D
trouwens over piepjes gesproken, paar jaar geleden had ik een piep stoel die piepte als ik erop heen en weer bewoog op de maat van de muziek... hadden we een track helemaal afgemixt enzo, luister je het opeens ergens anders en wat denk je: "ik dacht dat er nog een piepje op de maat van de muziek bij zat in de mix" op een gegeven moment heb ik zelfs de piep van de stoel gesampled omdat ik het gewoon miste in de mix van een nummer hahaha :D:D:D:D

Ik las laatst in een tijdschrift over hoorproblemen dvan Phil Collens.
Er was een keer iets misgegaan met het geluid. Door dat ongeval was ie daccht ik tijdelijk doof aan 1 kant.
Ik kan me inhoud heleeas niet precies meer herinneren.

Elke keer als je na het uitgaan, of wat dan ook een piep in je oor hoort, is deze licht beschadigd.
Deze lichte beschadiging wordt door het oor zelf nog hersteld.
MAAR!!: Indien je te vaak in de herrie zit, hebben je oren gen tijd meer om zich te herstellen en treed er op een gegeven moment blijvende schade op. Dus van die 3daagse festivallen enzo zijn echt niet goed!!!.

Origineel geplaatst door olafmol
oeps het piepje....soms komt er bij mij ineens zo'n piepje in m'n oor...maar verdwijnt dan ook weer na een tijdje...

ik krijg op m'n kamer wel eens als ik lang bezig ben met m'n synths een beetje pijn in m'n oren.
Soms ook het geval of er water inzit. Dat heb ik wel eens meer hier en daar gelezen.
Het voelt dan dus een beetje vochtijg, maar als je met je vinger voelt is het gewoon droog.
Mijn speakers staan staan niet te hard. Misschien dat het toch te maken heeft
met al die frequentties die je niet hoort, maar wel waarneemt ofzo???

Het laatste jaar ben ik steeds meer en meer beginnen genieten van klanken en muziek. ik ben dan ook bang om m'n oren te beschadigen bij alles wat ik doe. discman/uitgaan/harde stereo...
ik krijg meer en meer het gevoel dat ik details mis. of dat nu ingebeeld is of niet? i dunno. maar mijn gehoor is het waardevolste dat ik heb en ik ben echt bang dat dat na verloop van tijd kapot zou gaan.

Ik gooide gisteren in een snelle reactie letterlijk de koptelefoon van m'n hoofd. Die staat meestal nogal hard als ik muziek aan 't maken ben. Ik deed dus perongeluk de resonance nogal omhoog en daar kwam me toch een PIIIIIIIIIIIIIIIEEEP niet normaal meer :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back