Motif xs 6 ervaringen

DjDominique

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Heb sinds kort tog ook maar eens een beetje geinvesteerd in wat materiaal (motif xs6) .
Heb altijd gewoon met sofware gewerkt zoals fruityloops en acid pro 6.0.

Nu ben k natuurlijk nog altijd beetje aant leren met die motif om te gaan en met cubase te gaan werken.

graag wou ik eens van jullie weten wat jullie van dit apparaatje vinden.

Groet,

Dominique

Beste workstation van dit moment.

Veel beter is er niet op dit moment in dat segment (alhoewel de korg m3 toch ook wel ERG vet is kwa specs en vergelijking). Dus een goeie keus. Ik vind de vocoder niet zo goed uitgewerkt in de XS, maar dat is ongetwijfeld een smaak kwestie. De integratie met cubase is voor de XS nog weer een stukje fijner dan voor de vorige motif es.

gefeliciteerd met je top synth / workstation :)

Gelukkig dat het tog een goed apparaat is:D ik was zo wat aan rond neuzen op deze site en kon niet veel vinden over deze synth dus was bang dat het niet zo goed was ofzo ..

Maar blijktbaar is het tog Goed spul. heb al een beetje liggen klooien ermee en moet zeggen het klinkt wel erg goed wat eruit komt ;) alleen k moet eens ff kijken hoe dat met cubase in samenwerking zit.. weet iemand nog een goeie site waar dat staat uitgelegd ?

groet,

Dominique

Origineel geplaatst door DjDominique
Gelukkig dat het tog een goed apparaat is:D ik was zo wat aan rond neuzen op deze site en kon niet veel vinden over deze synth dus was bang dat het niet zo goed was ofzo ..

Maar blijktbaar is het tog Goed spul. heb al een beetje liggen klooien ermee en moet zeggen het klinkt wel erg goed wat eruit komt ;) alleen k moet eens ff kijken hoe dat met cubase in samenwerking zit.. weet iemand nog een goeie site waar dat staat uitgelegd ?

groet,

Dominique

er is genoeg over te vinden als je zoekt op posts over de Motif of yamaha s90es. Dit zijn de 'voorlopers' van de XS en veel van wat daar staat is ook wel van toepassing op de XS. Aangezien de XS net uit is, ben je waarschijnlijk 1 van de eersten die er daadwerkelijk 1 heeft, dus zul je er verder nog weinig over vinden.

Wat betreft tutorials, videodemos, aansluitschema's en een zeer uitgebreid forum gericht op de Motif kun je naar de volgende site gaan:
Motifator

Hij is zelfs zo nieuw dat de software om hem te editten nog maar net uit is.

btw Spel je nu 'tog' omdat het een letter typen scheelt, dit nieuwe spelling is of heb ik iets gemist?

Origineel geplaatst door fuse
Beste workstation van dit moment.

Shit ik ga dan maar gauw mijn Oasys terugbrengen, en mijn Kurzweil K2600S ook maar, shit laat ik dan ook maar niet meer omkijken naar die Open Systems Neko 8)

Super ding, wil je direct lekker live aan de slag dan is de XS perfect, hele goeie sounds, hou je ook veel van om met sounds te klooien dan biedt de M3 iets meer op dat gebied denk ik, maar nog geen ervaring daarmee.

Persoonlijk vind ik het verschil tussen de XS en de ES niet zo verschrikkelijk groot. Zeker niet qua klank. Het bedieningsgemak is er wel op vooruit gegaan.

Als je in een band speelt hoor je waarschijnlijk helemaal geen verschil (in de mix).

Origineel geplaatst door VlEen
Shit ik ga dan maar gauw mijn Oasys terugbrengen, en mijn Kurzweil K2600S ook maar, shit laat ik dan ook maar niet meer omkijken naar die Open Systems Neko 8)
De XS is in ieder geval een stuk minder duur ! :D
Sowieso meer waar voor je geld qua prijs-prestatie !
IK had een Motif 'Classic' en nu een XS7 en dat verschil is behoorlijk groot : veel betere sounds in alle categoriën en veel meer mogelijkheden/functies !

Origineel geplaatst door JHR
De XS is in ieder geval een stuk minder duur ! :D
Sowieso meer waar voor je geld qua prijs-prestatie !
IK had een Motif 'Classic' en nu een XS7 en dat verschil is behoorlijk groot : veel betere sounds in alle categoriën en veel meer mogelijkheden/functies !

Over een jaar ben je al uitgekeken op de XS maar naar de Oasys blijf je kijken
ook nog over 10 jaar :)

Origineel geplaatst door Digimod
Over een jaar ben je al uitgekeken op de XS maar naar de Oasys blijf je updaten met bugfixes
ook nog over 10 jaar :)

Fixed. :D

Origineel geplaatst door quifster
(alhoewel de korg m3 toch ook wel ERG vet is kwa specs en vergelijking).
Alhoewel, Korg valt alweer in de zoveelste herhaling. Weer een M serie. Wat volgt dan? T serie? Dat Oasys model is zo achterhaald. Ze moeten maar eens gaan enoveren bij Korg.

Origineel geplaatst door Bartology
Persoonlijk vind ik het verschil tussen de XS en de ES niet zo verschrikkelijk groot. Zeker niet qua klank. Het bedieningsgemak is er wel op vooruit gegaan.

Als je in een band speelt hoor je waarschijnlijk helemaal geen verschil (in de mix).

Dat vond ik met de classic en de ES ook al. Gezien het gigantische prijsverschil op het laatst, ben ik voor de classic gegaan en daar heb ik geen spijt van. Ik ben er van overtuigd dat de XS een te gekke bak is, maar hij kost nu natuurlijk wel een hele hoop geld en ik ben niet bereid dat er voor neer te tellen. Zeker niet omdat ik met mijn motif classic nog heel tevreden ben :)

Back