Motif xs 6 ervaringen

Origineel geplaatst door Yoonchi
Alhoewel, Korg valt alweer in de zoveelste herhaling. Weer een M serie. Wat volgt dan? T serie? Dat Oasys model is zo achterhaald. Ze moeten maar eens gaan enoveren bij Korg.

een m3 en oasys achterhaald?
onder welke steen heb jij het laatste jaar gewoond?

beide synths zitten stampvol innovaties.
ik heb dat gevoel meer bij de yamaha xs trouwens tov de motif, de xs is gewoon een verbeterde versie van de motif. Een hele goeie verbetering, maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Als je kijkt naar de M3, die in dezelfde prijsrange zit (iets goedkoper), dan krijg je nogal wat spectaculairs voor dat geld, dat is er simpelweg niet eerder geweest bij korg. (zelfs het keyboard is nu goed voor korg begrippen). De oasys gaat dan nog weer vele malen verder dan een m3.

Dus niet naar het lettertje (M) kijken, maar kijk gewoon eens naar wat dat ding echt kan ;) Er staan demo's van meer dan een uur op het net waarin de meeste facetten aan de orde komen, en dat is bepaald niet voorborduren op oudere concepten, sterker nog , verre van dat!

Ik hoop wel dat er nog vette edit software komt voor die xs. want wil wel nog wat vette speciale dingetjes eruit halen als dat kan natuurlijk ..

Origineel geplaatst door Digimod
Over een jaar ben je al uitgekeken op de XS maar naar de Oasys blijf je kijken
ook nog over 10 jaar :)
Mag ook wel voor dat geld....8o)

Korg Oasys = :{
Aangezien mijn budget niet toereikend genoeg was voor de Oasys, toch maar gekozen voor een Motif ES7 ). XS was toen nog in de maak. Tot nu toe geen spijt van. Ik weet nog lang niet alles van het apparaat (helaas tijdgebrek =( ), maar hij is zeer uitgebreid en klinkt prima. Goed, er is altijd wel een maar te vinden, vast ook wel bij de Oasys (de pirjs bijvoorbeeld :D ). Voor mij was mLan de doorslag (i.p.v. Fantom X7) in combinatie met mijn 01x.

Origineel geplaatst door Synthy
Korg Oasys = :{
Aangezien mijn budget niet toereikend genoeg was voor de Oasys, toch maar gekozen voor een Motif ES7 ). XS was toen nog in de maak. Tot nu toe geen spijt van. Ik weet nog lang niet alles van het apparaat (helaas tijdgebrek =( ), maar hij is zeer uitgebreid en klinkt prima. Goed, er is altijd wel een maar te vinden, vast ook wel bij de Oasys (de pirjs bijvoorbeeld :D ). Voor mij was mLan de doorslag (i.p.v. Fantom X7) in combinatie met mijn 01x.

je kunt altijd nog een nier afstaan http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=851132/sc=fa273e

Hallo allemaal,

Heb sinds kort tog ook maar eens een beetje geinvesteerd in wat materiaal (motif xs6) .
Heb altijd gewoon met sofware gewerkt zoals fruityloops en acid pro 6.0.

Nu ben k natuurlijk nog altijd beetje aant leren met die motif om te gaan en met cubase te gaan werken.

graag wou ik eens van jullie weten wat jullie van dit apparaatje vinden.

Groet,

Dominique
Ik ben vanaf het begin al een motifgebruiker. Toen in 2001 de eerste motif uit kwam, was ik al enthousiast over de motif. In 2005 de motif verkocht en afgelopen jaar een Korg Karma gekocht, maar nu weer verkocht. Ik miste toch de kwaliteit die de motif in huis heeft, ondanks de Karma een fantastische machiene is.

Nu is de nieuwe XS op de markt. Dit apparaat is niet te vergelijken met de voorgaande motif series naar mijn mening. Dit is te zot voor woorden gewoon wat dit apparaat kan maar vooral hoe die klinkt! Als je vooral waarde hecht aan kwaliteit in de klank, dan is de XS absoluut de enige oplossing op dit moment naast de Nord G2X.

Neem bijvoorbeeld de akkoestische gitaar, deze klinkt buitengewoon beangstigend echt. Piano, strings etc., fantastisch! Niet te vergelijken met de Korg bijvorbeeld. Dan klinkt de Korg met alle respect wat meer blikkerig zeg maar als je heel goed luisterd. In andere klanken heeft de Korg weer meer krediet.

Ik schrijf zelf filmmuziek en muziek in de stijl van Ilse de Lange tot Bouer en van Lottie tot U2 voor opdrachtgevers. Naar mijn mening is de Motif XS onmisbaar in je gereedschap om je muziek fantastisch klinkend uit te werken. Natuurlijk zijn er meer goed klinkende synths. De ene blinkt beter uit in bepaalde dingen dan de andere.

Natuurlijk valt er over smaak niet te twisten. Gelukkig maar, anders zaten we hier allemaal met de zelfde synth :). Wat mij betreft blinkt de Motif XS uit in alles, gezien de sounds veelal inzetbaar zijn en buitengewoon ongekend klinken!

Succes met je aankoop!

Motif XS

Motif XS

Dubbel bericht... Sorry :)

Neem bijvoorbeeld de akkoestische gitaar, deze klinkt buitengewoon beangstigend echt. Piano, strings etc., fantastisch! Niet te vergelijken met de Korg bijvorbeeld. Dan klinkt de Korg met alle respect wat meer blikkerig zeg maar als je heel goed luisterd. In andere klanken heeft de Korg weer meer krediet.

helemaal mee eens. op akoestisch gebied is de motif kwa sound echt geweldig. Electronische sounds vind ik de korg vele malen beter.

eigenlijk moet je ze natuurlijk beide in de studio hebben staan :D

toch is de motif xs niet echt een synthesizer meer.
een veredeld keyboard met de nadruk op echte instrumenten gericht op hedendaagse muziek trends.
wat mij echt stoort is dat er geen step time input is in de sequencer.
ze brengen een workstation op de markt waarvan er wordt uitgegaan dat je hem samen met de pc gebruikt.
ik denk dat de sequencer van de fantom G beter word.

"Niet echt een synthesizer meer". :confused:

Okee, er zitten tegenwoordig tig workstationfuncties op, maar je kunt nog steeds ontzettend diep en uitgebreid editen - als dat het nog geen synthesizer(workstation) meer maakt, wat dan nog wel...?

voor mij is een synth. vco vca vcf
en met name het eerste de vco vind ik bij digitale workstation in vergelijking met analog en virtueel analoog zwak.
ik wil niet beweren dat er op de xs niks te editen valt, (integendeel) maar met samples als basis is voor mij het resultaat nooit bevredigend.

voor mij is een synth. vco vca vcf
en met name het eerste de vco vind ik bij digitale workstation in vergelijking met analog en virtueel analoog zwak.
ik wil niet beweren dat er op de xs niks te editen valt, (integendeel) maar met samples als basis is voor mij het resultaat nooit bevredigend.

Tsja, dan vind je dus gewoon romplers niks.

Ik vind trouwens ook niet dat een Motif XS gericht is op hedendaagse trends; er zit zoveel verschillends in dat soort synth dat-ie kan passen bij elke trend uit de afgelopen paar eeuwen, afhankelijk van de gebruiker - en waarschijnlijk bij de komende ook... Maar zoals ik al zei, ik denk dat jij gewoon niet zo'n romplertyp bent. :)

Back