synth trots draad ; siel DK 700[600 inside]

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
check check blij blij
ssm monstertje

ik zal zoveel mogelijk info pix en inside info hier proppen heb m al open gehad en 2044 / 2040 / & 2056 voor de env ...
x6 jaja
kaniet op
volgens mij zelfde config as de rev 2 prophet

iemand ?

iig mega mooie sound tot nu ...
lekker brightie strings paar erg mooie modulated ...[3 lfo,s heeft een prophet niet ] sounds inzich

maar 4 knobbies weg / afgebroken ,..heeft wat werk nodig [was prijs ook naar [thnx cptcrxk]

Attachments

• s4020053.png
    s4020053.png
    672,6 KB · Bekeken: 125
Die knoppen zijn volgens mij niet echt exotich. Mogelijk dat Senso vergelijkbare heeft.
Die aan de achterkant is geloof ik hetzelfde. Kan vanavond even kijken of dit echt het geval is.

Maar gefeliciteerd met je synth. Ik zelf heb 'm al kleine 10 jaar denk ik. Gebruikte 'm de laatste jaren eigenlijk alleen als master keyboard. Sinds pas ook af en toe even weer het geluid aan.

Origineel geplaatst door sander
Die knoppen zijn volgens mij niet echt exotich. Mogelijk dat Senso vergelijkbare heeft.
Die aan de achterkant is geloof ik hetzelfde. Kan vanavond even kijken of dit echt het geval is.

Maar gefeliciteerd met je synth. Ik zelf heb 'm al kleine 10 jaar denk ik. Gebruikte 'm de laatste jaren eigenlijk alleen als master keyboard. Sinds pas ook af en toe even weer het geluid aan.

nooit open gedraaid hey ...vol met ssm chips ,...x 6 x een borad erin netjes met lampies wat aangaat willekeurig per toets ?? raar
maar ast goed is de osc .niet ssm !!
dat zijn egte dco,s...of t zijn wel ssm vcos. diggitaly controlled ...weetik ff niet ??
iemand
ik heb wel al beperking gevonden de lfos zijn hardwired ..dwz
lfo1+2 zijn toewijs baar apart aan dco1+2
mar lfo 3 is alleen aan vcf ....en de pwm
dus ask snelle pwm wil [chorused sounds] en langzame vcf
kan dat niet denkik!?!

ik heb m uit den haag [siel city ,..onee was pietrburen grap = vaker gemaakt hihi
op gepikt opt station snel weer terug - bah rook de zee

maar erg mooi expressieve synth
omdat de opera nog stuk is ,..en weggebracht moet worden,...
- heb ik ondertussen deze gescoord ,...mega prijsje
t enig verschil inside zijn de vco/dcos
ik zal uitzoeken wat nou de eigenlijke ssm verschillen zijn
iig 2040 / 2044 = filter d8 ik [[ook in sp 1200 emu,s] en de 2056 voor de bekende monopoly/poly6 env.

kortom mn ax80 ia vervangbaar
ook erg mooie synth
maar waardekop ik liever een ....iets anders erby
drie synth die ongeveer t zelfde zijn ...gr
kwil een z1 ....

oja enig idee hoe de din sockets cable te moeten solderen ,..ingangen voor cv
is wel uitevinden hoor
maar kheb regelwerk hiero kzie de mogelijk heden al voorme

lekker basloopje uit de dk700 en cv in op filtre gestuurd uit een stepsequence vd regelwerk ,..
o o o o draaf door

Origineel geplaatst door sander

mbt knoppen t gat niet over alleen deknoppen ,..maar de potmeter zijn ooit afgezaagd ??
tsja
niet door mij
ik denk dat potties ook makkeleijk vervangbaar zijn .
zolang ze de zelfde waarde hebben
t zijn die van sensitivity / tune / volume / seq. speeds

mooie re knoppen erop zetten
want die ouwe siel knoppies plastieken ,...neeeeeeh
ik heb hier nog een sloop ex80 die wel bv een of twee knoppen over heeft

Ja die knop achterop is exact dezelfde. De gene die die knoppen heeft afgezaagd is een oetlul.

Die seq speed zul je waarschijnlijk niet gebruiken. Dat is om bijv de snelheid van cubase of wat dan ook aan te passen. De velocity kan je ook via de drukknoppen instellen.
De Tune meot boven in het midden staan

Maar ja of je ze nu wel gebruikt of niet, zonder is natuurlijk niet mooi.

2040 + 2044 dus je hebt een rev2 + een polisix ?

rev2 is 2050 ,de 'slechtere' 2056 (voor videogames) zit in de polisix

Origineel geplaatst door HEXAGON
2040 + 2044 dus je hebt een rev2 + een polisix ?

rev2 is 2050 ,de 'slechtere' 2056 (voor videogames) zit in de polisix

kheb wat geresearched en is idd een korg polysix met midi zonder knoppen aleen wel met dynamic adsr to diverse ....en 3 lfo,s
tsja geen knoppen

heeft een moog dinges die zilveren /mks 80 ook niet wel [ kd8 eiegnlijk dat deze ook 8 voice was istie niet 6 notes analog plesure
haha:z *D

zo zie je dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn ,...en niet iedereen hoeft 3000+ uitgeven
om xteremly happy te worden /zijn !

:halleluja

paar pixies
de back side ,..met midi in/out
en dan een 2x din plug met cv in voor vcf & vca ...
ff checken welke points vd din ...hot ...zijn en hopla cv op t filter

das mooi want lfo3 is voor pwm / en vcf ...en meestal wil ik langzamere vcf mod.
en iets snellere pwm ! ,.....;leads secret

Attachments

• card juni 3ax80 010.png
    card juni 3ax80 010.png
    621,9 KB · Bekeken: 103
voor degene die m nog nooit gezien hebben
hij heeft egte wooden sides ,..en is helemaal van STAAL !
PIX en t kost drie pix om m er helemaal op te krijgen
8o)

Attachments

• card juni 3ax80 003.png
    card juni 3ax80 003.png
    639,2 KB · Bekeken: 108
mid range :{

Attachments

• card juni 3ax80 004.png
    card juni 3ax80 004.png
    615,7 KB · Bekeken: 129
ikmoet wat invullen rightside
save en soo .......

Attachments

• card juni 3ax80 005.png
    card juni 3ax80 005.png
    642,4 KB · Bekeken: 108
en full lengte ....:D
hij is net breed asmn electone

Attachments

• card juni 3ax80 002.png
    card juni 3ax80 002.png
    689,1 KB · Bekeken: 106
ik heb hier ook een siel dk700 terug aan de praat gekregen na een baterij_probleem.
de geheugens zijn wel leeg: en zo'n menusynth als deze is omslachtig om te programeren.
heeft er iemand de factory programs van het ding ( in wav voor de casette_interface of in sysex voor via midi? en heeft er iemand de tuning procedure (servicemanual)

Origineel geplaatst door ambi-j
ik heb hier ook een siel dk700 terug aan de praat gekregen na een baterij_probleem.
de geheugens zijn wel leeg: en zo'n menusynth als deze is omslachtig om te programeren.
heeft er iemand de factory programs van het ding ( in wav voor de casette_interface of in sysex voor via midi? en heeft er iemand de tuning procedure (servicemanual)

ik wil dat ook wel want de jongen waar ikm over van nam heeft ookde battery vervangen zaten precies 15 presets in ,..nu 20 5 van mezelf nicey pads

ps;....sanders site al gekeken ....siel @worldonline...???
dk600 opera kiwi waarschynlijk zelfde file servie manual

:z

Rond waar heb je die ssm2040 derin gezien hoeveel zitten er in ?

ik kan moeilijk geloven dat die der in zitten....

zeker niet als er al ssm2044 inzit...

DK-700
SSM2024 Quad Current Controlled Amplifier (VCA) x6
SSM2044 4-pole Voltage Controlled Filter Cirquit x6
SSM2056 VC-ADSR Voltage controlled envelope generator x6

Dat is ruwweg dezelfde configuratie als de Polysix (op de 2024 na), en heeft werkelijk *niets* te maken met de Prophet V rev2 (met SSM 2020, 2030, 2040, 2050).
Het verschil tussen bijv. een 2040 en een 2044 is aanzienlijk, een 2040 is veel minder een all-in-one oplossing dan dan 2044 en wordt aangevuld met een aantal discrete onderdelen.

R-ond, misschien handig dat je af en toe effe checkt wat je in je enthousiasme opkrabbelt, want zo komen de praatjes in de wereld.

Ah! dus je hebt een polysix zonder knoppen,een polysix met knoppen is al erg genoeg ! 8o)

Origineel geplaatst door R-ond
kheb wat geresearched en is idd een korg polysix met midi zonder knoppen aleen wel met dynamic adsr to diverse ....en 3 lfo,s ,...tsja geen knoppen
:halleluja

@hex sorry hoor dat ik idd in mn enthousiasme inmn pb naar uwe zoo react heb
dat uwe instant dacht dat ik een cross-make - over :D had van een rev2 en polysix

hanz de uber.. heeft helemaal gelijk
zoals ik zelf ook al aangaf iin post erboven 6 terugofso ..een polysix zonder knoppen met midi en meer modulatie opties env+3lfos !
[khad me toen ik m tydje terug open schroefde vergist in 2040 de 0 op t eind serie
ofde 2044/2024/2056 /
daarvoor mn algehele xcuses [en vooral naar onze resp. zuiderbuur [ u know u are ]
en idd door dit soort ënthousiasme komend d er praatjes in de "synth"wereld
[iedereen die me G kent weet datik praatjes "koning" ben:engel:

@ hans zoals altyd uwe hebbe zekers gelijk
check pix zoals beloofd inside
een config zoals idd de polysix
citaat:
DK-700
SSM2024 Quad Current Controlled Amplifier (VCA) x6
SSM2044 4-pole Voltage Controlled Filter Cirquit x6
SSM2056 VC-ADSR Voltage controlled envelope generator x6
Dat is ruwweg dezelfde configuratie als de Polysix (op de 2024 na), en heeft werkelijk *niets* te maken met de Prophet V rev2 (met SSM 2020, 2030, 2040, 2050).

vraag me af [p check pix ] waar de osc uit opgebouwd is en bv ook in de polysix ?
zoon Llm transistorretje ???
ik moet eerlijk zeggen dat bv in de bitt 99 zittten 3328 x6 cems in
allin one sound chippies ...en denk dat de osc [dco ] is de ondergeplaatste lm chippies
klinkt behoorlijk voor dco
alsook deze ...dk700

Attachments

• s4020068.png
    s4020068.png
    636 KB · Bekeken: 106

Vergelijkbare discussies

Back