synth trots draad ; siel DK 700[600 inside]

Origineel geplaatst door René
zie je wel dat het duidelijk kan !
jij wint wat je gewonnen hebt ,....?

Er zijn Opera 6en met vco's en met dco's. Op sommige behuizingen staat DCO, maar er kunnen toch vco's inzitten. Hangt dus waarschijnlijk van de revisie af. Ik moet mij Siel site op van allerlei punten nog updaten, maar heb daar meestal geen zin in. Volgens mij had mono/poly er ooit 1 met vco's als ik me niet vergis.

Origineel geplaatst door vinnieq
Mag ik raden? HEX heeft 'm ook gehad en ...... alweer een kutsynth! Wat een pech. Ik ben overigens weer blij met m'n derde PolySix!

ik heb er 3 gehad waarvan 1 met midi,

ik vind die polysix kut omdat die maar 1 vco heeft als die er 2 zou hebben zou ik em beter vinden als de Prophet 5 (rev 3)...

de laatste (midi) had ik aan een kerel verkocht die er al 3 had!!!,hij wou dus 1 midi hebben en er een 2de polysix ingooien.

ik denk wel dat meer polysix eigenaars hetzelfde ervan denken 'damn waarom geen 2de vco...' hetzelfde bij de jupiter 4 beeld deze eens in met 2 vco's,hij blaast de juup8 zo weg imo...

Dan kan je je ook afvragen, waarvoor heb je 2 VCO's nodig, wat je niet met layering / multitracking op zou kunnen vangen.
Dat is in principe niet veel. Ik kan me zo snel maar 1 ding voorstellen: Sync sounds.

Origineel geplaatst door Hanz
Dan kan je je ook afvragen, waarvoor heb je 2 VCO's nodig, wat je niet met layering / multitracking op zou kunnen vangen.
Dat is in principe niet veel. Ik kan me zo snel maar 1 ding voorstellen: Sync sounds.

in 1992 had ik geen geld voor een dat laat staan een multitrack (op tape) en de eerste betaalbare digitale multitracks kosten zo duur als een auto... een computer had ik nog nooit gezien...

track van toen:

Main 'pad' sound polysix,kon dat ding niet aansturen behalve met de arp verdekke..

Rhythm: tr808,606,drumtracks,909 ,1 sync zooi...

Bassline minimoog met de sh101 sequencer

dan ms 20 komt erin (mijn lievelingssynth toen)

dan sounds met de Elka synthex ,kon em ook ni sturen...

dan gepruts met yam cs 15

opgenomen op tape... mixer tascam 2024 ofzoiets..

enjoy..

http://rapidshare.com/files/37406233/FuturFlight.rar

Origineel geplaatst door Hanz

ik denk wel dat meer polysix eigenaars hetzelfde ervan denken 'damn waarom geen 2de vco...' hetzelfde bij de jupiter 4 beeld deze eens in met 2 vco's,hij blaast de juup8 zo weg imo...

@ hex egwaar ; waarom is dan de monopoly nog niet naar "ultra heaven waarde gestegen ,...

das ast goed is 4x de polysix ,..[mmm liegik nu ?]
ofist aleen 4x osc en nogsteeds 1x filter 1x vca ...niks meeraleenwel die ultra sync/ x-y modulaties en 2 lfos,.....arp.en holds/chords zitten ok op poly6

maar voor deze draad dus veranderd inpoly 6 ...
@hans waarom mensen een tweede osc willen
pak twee willekeurige synths ,...
de een met twee osc & de andere met een
dan ben je met je geluid gauw beperkt tot wat mogelijk is
stel die twee osc bak heeft niet die sync/ x mod opties
[weet ff niet jawel deze siels hebben 2 osc maar geen sync/x mod opties ....
dus geen glassy/glitsy sounds]

voor de rest dus eg een 2x osc naar t filter + de vca pad wat t signaal volgt
[per stem wel eigen filter en vca,s]
en idd op veel soorten merken typen monosynth vindtje diverse mod opties met betrekking tot de twee osc ...bv osc b naar filter moduulatie ....[denkpro one]

de aparte opties die ik zie ...zieje op bv de bekende analoge poly,s niet vaak terug
aleen al t gebrek aan een 2e lfo vindt ik ....eg een gebrek aan een pro-1
en zeker bv de moog prodigy grr...trouwesn ook de cs30!
waarom op al die lekkere analoge monos maar 1 lfos zit ?

daarom vindt ik wel apart dat op dit soort siels wel bv 1 signaal pad wordt gevolgd
met wel 3 lfos ,....[k bedoel hoeveel synths hebben 3 lfo,s?]
se1x

terugkomend op de polysix ...t lijkt me een leuke tweak bak !
je hebt de mogelijk heden ,..die je op veel ander anloge polys niet hebt ...
[ bv poly61/jx8p/bitt bv ook ] zeker aster een [midi] aanstuurmogelijkheid opzit!
altyd nadeel gevonden van een polysynth en dan geen midi hebbend,
is dat er maar aleen trig in op zit ,...betekndt datje elke aanslag even hard / lang hebt
waar maakje dan de nuances mee,....toonhoogte / lengte verschillen ?

en zeg nou niet dat bv dat je met de poly six / evt juno 60 [allebei triger bakkies ]
zoveel karrakter heb,... dat je geen velocity/lengte van noten nodig hebt om
karakter in je sequenced / arpeggiated sounds te krijgen ...?

ik ga binnekort ,..[hij staat namelijk] met vinnieq een polysix tov mn ax...vergelijken
en wil gelijk wels een klank sessie houden tov de dk700
denk dat de opera 6 dan nog niet klaar is ,..maar moet niks uitmaken qa sounds
en wil dat graag posten ,....[kzals gaan nadenken over een - sound kaartje - klaarmaken
mbt opnemen = idd erg leuk elkaar sounds checken !
dat van bv boele werkt inspiratie ivol ,...[wil gelijk een sigma/es50]:D

:halleluja
iig in dit soort polys analog vindt je weer dingen [ meerder env/ 3x lfo,s & en idd geen sync x-y modulatie jammer ] die je in non-midi poly synth die wel analoog zijn niet vindt

monopoly ken ik aardig goed vondt ik erg vettige bak ,..jammer dat [vrienden om de hoek ] m weg heben gedaan van wege t niet fett vinden ?
dus as mijn synth [siel dk700/opera6 ] iets weg heeft van die sound,
maar die xtreme modulatie mist erg jammer ,...misschien nu maars op zoek naar een monopoly
das nog steeds een vd weinig synths die niet xtreem in waarde is gestegen laatste tyd nogsteeds netjes 5a600 eu

mzzl weer

ook zijn :okdan:

Origineel geplaatst door HEXAGON
in 1992 had ik geen geld voor een dat laat staan een multitrack (op tape) en de eerste betaalbare digitale multitracks kosten zo duur als een auto... een computer had ik nog nooit gezien...

track van toen:

Main 'pad' sound polysix,kon dat ding niet aansturen behalve met de arp verdekke..

enjoy..

ik kan t niet openen ..?
en uhh ; dan ms 20 komt erin (mijn lievelingssynth toen)
haha ik remeber me jou mega ...CRACK ms 20 draad nog

Origineel geplaatst door sander
Er zijn Opera 6en met vco's en met dco's. Op sommige behuizingen staat DCO, maar er kunnen toch vco's inzitten. Hangt dus waarschijnlijk van de revisie af. Ik moet mij Siel site op van allerlei punten nog updaten, maar heb daar meestal geen zin in. Volgens mij had mono/poly er ooit 1 met vco's als ik me niet vergis.

om dit verhaal uit de doeken te doen moeten we eg effe boem/senso vragen want ..pietpeter ofso ,..staat ergens in mn inbox heeft er twee [laten rep. ook by boem ] in dezelfde ty dat ik mijn opera kocht
hij zei dat t twee verschilende waren ,..
maar dat er soms dco opstaat en vco inzit ,...
zoites staat ook in de a-z van jeweet wel wie ,..p. forrest!

raar verhal / wel waar

ask naar ambi -j verhaal luistert over de dco hoe die tot stand komt ,..
dat betekendt dat asje een vco versie ,..hebt een heel ander osc circuitry hebt !
toch of niet?

moeten we de mythbusterts bellen
:bekdicht:

hier een voorbeelt wat voor coole strange sounds je kan uithalen uit een P6

http://rapidshare.com/files/37410936/Strange-Bizar.mp3

direct mp3 bestand heir,om het andere te unraran DL winrar de demo .

om te DL van rapidshere zonder te wachten gewoon disconnect/reconnect to generate new IP..

Hop en nog een laatste..

mooie pad chord sound die er in komt zwemmen van de P6

voor de rest 808,RE-555,sh101,en live een plaat van kraftwerk (3 noten)(als je het herkent)derin omdat ik geen synths meer had...

http://rapidshare.com/files/37412432/Electric-Blue.mp3

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door HEXAGON

track van toen:

enjoy..

Fijne deun, met de kracht van de beperkingen van de PolySix, gaat dik de stress in als je'm naar de rand duwt. Het rauwe van Korg, wat nog meer tot uiting komt in de Mono/Poly. De MP is ook reden waarom de P6 er steeds weer uit gaat, maar de overlap is niet compleet, daarom komt -ie steeds weer terug. De MP gaat al voor (bijna) 2x zoveel als de P6, Ron, dus het verhaal klopt wel.

Zo net een paar uur besteed aan het updaten van de Opera 6 pagina. Maar ik zoek nog afbeeldingen van versie 1 en 2.

Origineel geplaatst door vinnieq
Het rauwe van Korg, wat nog meer tot uiting komt in de Mono/Poly. De MP is ook reden waarom de P6 er steeds weer uit gaat, maar de overlap is niet compleet, daarom komt -ie steeds weer terug. De MP gaat al voor (bijna) 2x zoveel als de P6, Ron, dus het verhaal klopt wel.

het hele verschil is denk ik dat je de korg monopoly uniek kan noemen ,..er zijn maar weinig synths die 4 osc hebben en met elkaar kunne modulereren ,...en ooknogs netejs aan gestuurd kunne worden [deze mp heeft gewoon cv/gate naar ik weet]

de vermona performer is een vd weinige denkik die in de buurt vd structuur komt vd monopoly
[ikdenkzelfs dat ie veel verder gaat
die kunje eg aan sturen as 4x monosynth 2x monosynthen met elkar modulreren
en 1x 4 voice polysynth
en alles daartussen

een egte onbekende ..mega bakk volgens mij
alleen levka....en en...uhh scarum hebben er een ,..
volgensmij worden die vermona .s niet eens meer verkocht,...........jammer

terug naar p6 die gaan tegen woordig net as juno 60 ineens voor ietsje meer
best logish mensen willen betaalbare analoog poly met knoppen ...ongeacht midi

de monopoly was altyd al 1200 gld / 600+ eu
eerlijkgezegd zieje ze nooit meer voorby schuiven ...mp weird = uitgestorven...ofso
en toch verkiesen veel "freaks "een pro one /moog prodigy boven en monopoly...
qa specs istie veeer vooruit
aleen al de osc sync/x-y modulatiesism de div. modes een scala aan klanken

[ ik zeg dit niet vaak ,..maar meen t byna ...ik zou byna mn moog x2 inruilen op een monopoly,...ok + kenton ...

top sander goed bezig :walker: magooks wels gezegd worden ,....
op een van die duitse sites ...[bleusynthsofso] word je in een oud bericht geroemd om as enigste opt net een siel docu te onderhouden

info pix nodig van mn blauwe model voor je site ; mail
kheb geen docu
oja poster ,..dieheeft er twee incl boeken - wist ik,...!

ja hoor uwe verast me ,..huh seq ook hierby betrokken ,.tsja siel en sc hebben vaker samen gewerkt
wel apart model nooit eerder gezien ...!
http://home.tiscali.nl/~smeyer/siel/

pix
soo see ya maar waar sander eg goed inis...:halleluja seal city

Attachments

• velocity6.jpg
    velocity6.jpg
    58 KB · Bekeken: 98
Zo net een paar uur besteed aan het updaten van de Opera 6 pagina. Maar ik zoek nog afbeeldingen van versie 1 en 2.
volgens mij ,.......
citaat dk600 pagina
Chips

3 SSM2020 VCA
6 SSM2024
6 SSM2044 VCF
6 SSM2056 EG

de 2020 zitdie er in ?
by de dk700 / opera niet
:W sorry

Origineel geplaatst door R-ond
volgens mij ,.......
citaat dk600 pagina
Chips

3 SSM2020 VCA
6 SSM2024
6 SSM2044 VCF
6 SSM2056 EG

de 2020 zitdie er in ?
by de dk700 / opera niet
:W sorry

Mot ik nog controleren enzo. Zal de service manuals en mijn geheime bronnen eens raadplegen :)

Mot ik nog controleren enzo. Zal de service manuals en mijn geheime bronnen eens raadplegen :)

check it ,..meten = weten ...naar mijn mening hebben de dk6/700 en siel opera [kiwi?] dezelfde 2024/2044/2056 structuur

daarvoor hebikse gister open geschroefd ....[whooo alles voor niks :D ]

Vergelijkbare discussies

Back