dj mixer naar studio mixer, XLR of niet?

Origin X

8 Bit
Sorry voor de weer 'op het eerste gezicht' dj techniek vraag. Maar deze is toch ook weer studio georiënteerd.

Ik hang via de master tulpen van mijn dj mengpaneel (Pioneer DJM 600), het zaakje aan een stereo versterker.

Nu wil ik ook een lijntje naar mijn productie setup hebben, zodat ik op kan nemen enzo.
Ik wil het zaakje dus ook op mijn Soundcraft Compact 4 aansluiten.
Nou dit kan natuurlijk gewoon door de rec. out tulpen van de dj mixer met een grote jack of xlr in mijn soundcraft te prakken.

Nu heeft die dj mixer echter ook een tweede master-uit met XLR's. Dit is dus gebalanceerd?
Zou het daarom niet verstandig zijn om dat dus via XLR op mijn Soundcraft te hangen, want die is ook gebalanceerd.
Of zou het weinig uit maken, of moet ik om één of andere reden sowieso de rec-ouput gebruiken?

Het gaat mij om de manier met de beste kwaliteit.

Als je m aan wil sluiten op 1 van de 2 stereo ins van de Compact 4 maakt het niet uit want die ingangen zijn toch niet gebalanceerd. Neem aan dat je playback in (wat wel een balanced in is) al in gebruik is dan. En 2 mono kanalen hiervoor gebruiken lijkt me geen optie. Dan eerder unbalanced aansluiten. Als je het unbalanced aansluit en je hebt geen last van storing oid, dan klinkt dat niet minder dan balanced.

Inderdaad. Beter met tulpen. Ik heb zelf ook de Compact 4: merk op dat de XLR ingangen op kanaal 1 en 2 geen Line ingangen zijn maar Mic. De TRS-jack is voor Line-signaal.

Oke dan, dat wordt dus gewoon stereo kanaal 1 gebruiken met inderdaad tulpjes, thanks.

Je kan overal tulpstekkers halen natuurlijk, maar heeft iemand toch nog tips ofzo?
Wilde net wat anders gaan bestellen bij Thomann, dus ik dacht kan ik er tulpjes bij doen, maar die hebben alleen goede (Cordial) losse tulps (mono dus). Dat vind ik niet echt opschieten...

Je hebt in pc en expert zaakjes ook van die andere betere 'merk'-tulpen en stekkers te koop.
GA NOOIT NAAR DIE KOTE ELECTRO BOER! Want die last ze zelf en die zijn slecht en hij verkoopt ze fokking duur.
Nouja, zie zelf maar.

Ik koop zelf meestal waarvan ik denk 'hey, ziet er goed uit, geen tulp-pluggen die je zomaar los kan trekken (hele stekker in rubber of plastic gegoten) , verguld, etc. Dan maakt het merk niet zo heel veel uit.

'Belkin' is erg goedkoop en naar mijn ervaring vrij betrouwbaar.

Back