Allen & Heath Xone 96

Ensemble

Ouwe rot
Hi all,

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om je mic inputs of return inputs via je usb aansluiting in je DAW (in mijn geval Live) kunt selecteren zodat je deze kanalen ook direct kunt recorden? Ik gebruik een dynamische mic Shure SM 58 en deze doet het gewoon, ik hoor mezelf en door de master van de mixer maar het signaal gaat niet naar de ingebouwde USB audio kaart.

Tx Ens

Laatst gewijzigd:
Het blijkt mogelijk middels een Interne jumper-configuratie.

• Om de microfooninput via USB naar Ableton Live te routeren, moet je de interne jumper-instellingen van de Xone:96 aanpassen. Dit is een hardwarematige aanpassing die de microfoonsignalen toevoegt aan de USB-uitgangen.
  • Hoe doe je dit?
    • Je moet de Xone:96 openen (zorg dat je ervaring hebt met elektronica of laat dit door een technicus doen om schade te vermijden).
    • Binnenin zijn er jumpers die de routering van Mic A en Mic B naar de USB-kanalen configureren. Door deze jumpers te verplaatsen, kun je de microfoonsignalen naar de USB-uitgangen sturen, zodat ze in Ableton Live verschijnen.
    • Exacte instructies voor de jumper-configuratie zijn niet publiekelijk gedetailleerd in de handleiding, maar je kunt contact opnemen met Allen & Heath Support voor specifieke begeleiding.
  • Na deze aanpassing verschijnen de microfoonsignalen op de USB-kanalen (bijvoorbeeld USB-kanaal 9-10, afhankelijk van de configuratie) en kun je ze in Ableton Live selecteren als input voor opname.

Een walkaround zonder de mixer te openen blijkt overigens heel simpel te zijn, namelijk je send op het betreffende kanaal open draaien en het kanaal wordt zichtbaar..

Back