[Track] Heart of the Dragon

Gambit

Hello!
Zo, een nieuw plaatje klaar:

TranceManiak - Heart of the Dragon

Hij is volledig gemaakt in Reason 1.0, en er zit toch aardig wat uurtjes werk in.
De melodie is afkomstig uit de film Dragonheart, dus als hij je bekent voorkomt ....

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
Graag opbouwende kritiek, en niet zoiets als "kan zo op een trance verzamelaar" oid. Thx!

leuk om naar te luisteren, knap gemaakt! alhoewel het niet echt mijn muziekstijl is.
goed luisteren naar je stuk en naar de stem van je 'zelf' luisteren: die geeft de enige juiste correcties.:walker:

Klinkt idd wel leuk het zou zo op een Trance verzamelaar kunnen (hehe) ;)

Ik vind het alleen jammer dat er weer die gedetunede Oscillatoren inzitten (maar ja dat is de Trance van tegenwoordig)
Maar voor de rest ga ik mee met de mening van mijn bovenbuurman (Dank u Kung Fu Master Hai!)
Klint zeer lekker voor de stijl!!! :biertje:

Ik weet niet of je al iets aan mastering hebt gedaan, weet ook niet of dat mogelijk is met reason ofzo. Maar ik zou proberen om de mix iets helderer te krijgen. Persoonlijk vind ik het allemaal wat dof...

Origineel geplaatst door Special K
Ik weet niet of je al iets aan mastering hebt gedaan, weet ook niet of dat mogelijk is met reason ofzo. Maar ik zou proberen om de mix iets helderer te krijgen. Persoonlijk vind ik het allemaal wat dof...
Masteren is niet mogelijk met Reason, maar wel met T-Racks. Daarmee heb ik deze track geprobeert te masteren. Tis voor het eerst dat ik het probeer, dus misschien dat het daarom wat dof klinkt ..

Als ik dit hoor moet ik metteen aan Abba denken. (sorry) :)
Wel geinige akkoordjes en melodie. Beetje klassiek achtig. Vind ik vet!

Trouwens hoe kom je aan 32Khz? MiniDisc of zo?
Denk dattie daarom wel zo dof klinkt.

Maar goed, even mee aan't stoeien geweest. (was toch bezig)
En kijk maar eens of het wat is, want de track is eigenlijk best wel OK gemixed.
Masteren is toch even moeilijk af en toe. Ben zelf ook niet zo kapot van T-Racks.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/TranceManiak_-_Heart_of_the_Dragon_remastered_by_fuse.mp3

Trouwens hoe kom je aan 32Khz? MiniDisc of zo?
nee, gewoon encoden naar 96kbps met Razorlame

Maar goed, even mee aan't stoeien geweest. (was toch bezig)
En kijk maar eens of het wat is, want de track is eigenlijk best wel OK gemixed.
Masteren is toch even moeilijk af en toe. Ben zelf ook niet zo kapot van T-Racks.
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/TranceManiak_-_Heart_of_the_Dragon_remastered_by_fuse.mp3 [/B]
hey dat klinkt best netjes! Waar master jij mee dan?

Origineel geplaatst door Bass
Een soort Ferry Corsten kloon;)
Vergeleken worden met Ferry Corsten vind ik niet zo heel erg :)

leuke track, de break is mooi al zijn de strings wat eh 'statisch'....een langere attack en release zou ze goed doen
en misschien verschillende noten verschillende samples

er zit ondanks de 'zielige' sfeer toch genoeg energie in

jammer dat de geluidskwaliteit niet zo goed is

lijkt me leuk als jij wat meer gaat experimenteren, wat meer progressive bijvoorbeeld...
je moet wel doen wat je leuk vindt hoor, maar een experimentelere stijl opgaan is ook leuk ;)

Hey Gambit....

Prrrrrrrima gedaan hoor...zeker voor een track met alleen reason..petje af!
Moeilijk om er iets over te zeggen kwa kritiek, misschien een beetje geweest,
kwa stijl, maar dat je een hele berg talent hebt is duidelijk.

Luister ook eens goed bij bijvoorbeeld Ferry en Rank one en Gielen en Co. naar
de effectjes op de sounds..vaak zit er op de drumtrack een overall galmpje om alles
lekker te lijmen, leads hebben een dikke delay om ze wat beweging te geven, een
vette gated reverb op de clap, dat soort ongein, desnoods bewerk je je sounds offline
als je effectjes in reason tekort komt. Let ook eens op de breedte van de sounds,
dus je drums in het midden, loopjes ietsies meer stereo, bas ook in het midden, sequenser
soundjes met een klein delaytje ook al weer wat breder, strings uiterst rechts en links met
desnoods wat chorus en delay erop, lekker breed.

Lekker doorgaan en misschien ook eens wat nieuwere tracks luisteren kwa voorbeeld?
Verder nogmaals erg goed gedaan!

:okdan:

Origineel geplaatst door Beepr
Luister ook eens goed bij bijvoorbeeld Ferry en Rank one en Gielen en Co. naar
de effectjes op de sounds..vaak zit er op de drumtrack een overall galmpje om alles
lekker te lijmen, leads hebben een dikke delay om ze wat beweging te geven, een
vette gated reverb op de clap, dat soort ongein, desnoods bewerk je je sounds offline
als je effectjes in reason tekort komt.
ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een rare reply, het komt op mij over alsof er op mijn leads e.d. niks geen effecten zoals delay/reverb e.d. zitten ..

Kan me ergens wel vinden in z'n reply.
Het geheel klinkt idd wat "droog".
Er zitten misschien wat weinig effecten in.
Op zich is de compositie heel creatief in elkaar gezet.
Rond de 4:00 heb je 'n stuk wat enkel uit pads bestaat.
Daar zou je idd toch wat meer met de amplifier-release
of reverb moeten doen. En liefst eigenlijk een andere
sample/patch voor de pads... iets wat minder flauw klinkt.
De pads klinken eigenlijk 'n beetje zeurderig.
De switch naar een "tranceversie" van diezelfde melodie
+ akkoorden is vrij standaard maar klinkt goed.
Is het om copyright kwesties dat je geen full quality
versie post? Wij geven zelf onze muziek eigenlijk gratis
weg... maar tis voor mij nogal storend om naar een
96 kbps / 32 kHz mp3 te luisteren.
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met muziek,
maar het gaat zeker de goede kant op. Trance is niet
geheel mijn stijl muziek, maar ben erg benieuwd naar
nieuwe releases van je.

Anyways.. succes met je muziek.

Cheers,

Cyrex

Origineel geplaatst door fuse
Als ik dit hoor moet ik metteen aan Abba denken. (sorry) :)

Abba is niet vies hoor... moet een compliment zijn. Take a chance on me. Wel lekker, zaagtandjes en strings zijn gewoon lekker. Soort patat met mayo. Akkoordovergangen op b.v. 2:46 en 2:53 beetje rottig. Je leunt wat op akkoordenschema's, zorg dat dat dan ook goed in elkaar steekt. Op 3:57 gaat dat goed. Leuke spanning in de akkoorden. Simpel maar strakke melodie daar. Op 4:47 zou ik een sterke lead willen hebben, dat lok je uit.

Lekkere drumpartijtjes, zeer eetbaar. Mag misschien wel wat beter in de mix liggen.

Toch een jaren 80 geluid. Dat doe je vaker denk ik. Over het geheel zou ik zeggen: als je een plaatje tekent van het verloop an het nummer, zowel ritme als sounds/melodie, dan gebruik je misschien te veel stijlen door elkaar. Het einde zou gebruikt kunnen worden aan het begin. Ook een beetje vreemd dat rond 2:50 opeens een melodie en baslijn opkomt. Zoiets zou ik zelf overhet hele nummer doen.

Lekker Giorgio Moroder beatje. Ik luister opnieuw en de 1:21 strings zijn wel erg lief. Bloemetjes, honing. Gevulde koeken en lammetjes.

"Neverending story" moet ik ook aan denken. Dat was iets met een melodie die alsmaar bleef doorgaan. Heeee 3:55 is Jarre! Weet effe niet welk nummer maar het was een live plaat waar hij een lead speelde.

Zit veel in, mijn zegen heb je in elk geval.

Origineel geplaatst door Gambit
ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een rare reply, het komt op mij over alsof er op mijn leads e.d. niks geen effecten zoals delay/reverb e.d. zitten ..

Hee Gambit, dat is niet wat er staat, volgens mij ben ik uitsluitend (heel erg) positief in m'n oordeel geweest?

Je vroeg om kritiek en die heb ik je gegeven, goedbedoelde , onderbouwde kritiek.
Wat je er verder mee doet moet je uiteraard zelf weten, toch? 8)

Misschien moet je m'n reply toch wat aandachtiger lezen, dan kom je tot de conclusie dat ik je tips
heb gegeven om vooruit te komen. Als je echt kritisch luistert naar je eigen track en die van de
"helden" op trance gebied zal je horen dat het gebruik van effecten en de professionele mastering het
grootste verschil is in sound met de pro's. Het kan natuurlijk ook zijn dat je het nog niet hoort,
want dat heeft ook weer een berg tijd en ervaring nodig.

Nogmaals, prima gedaan en veel succes ermee!;)

Origineel geplaatst door Cyrex
Is het om copyright kwesties dat je geen full quality
versie post? Wij geven zelf onze muziek eigenlijk gratis
weg... maar tis voor mij nogal storend om naar een
96 kbps / 32 kHz mp3 te luisteren.
nee, dat is om de simpele reden dat ik niet zoveel webspace heb om het nr. in bv. 128 of 192 kbps te uploaden..

Origineel geplaatst door wesko
Toch een jaren 80 geluid. Dat doe je vaker denk ik.

dat jaren 80 geluid, komt dat door de lead die ik gebruik of ... ?

"Neverending story" moet ik ook aan denken. Dat was iets met een melodie die alsmaar bleef doorgaan. Heeee 3:55 is Jarre! Weet effe niet welk nummer maar het was een live plaat waar hij een lead speelde.
... de melodie komt van de film Dragonheart ...

Origineel geplaatst door Beepr
Hee Gambit, dat is niet wat er staat, volgens mij ben ik uitsluitend (heel erg) positief in m'n oordeel geweest?

oh, maar dat ben je zeker! Net zoals de meesten ... gelukkig :)

Als je echt kritisch luistert naar je eigen track en die van de "helden" op trance gebied zal je horen dat het gebruik van effecten en de professionele mastering het grootste verschil is in sound met de pro's. Het kan natuurlijk ook zijn dat je het nog niet hoort, want dat heeft ook weer een berg tijd en ervaring nodig.
Dat ben ik wel met je eens, maar meestal geef ik mezelf geen tijd om echt hele mooie effecten toe te passen ... heb ik het geduld niet zo voor :erm:
Misschien dat ik daar maar eens aan moet werken ;)
En het masteren verhaal is simpel, ik heb het voor het eerst geprobeert op deze track. Dus daar schiet ik zeker nog tekort in. Maar dat is altijd aan te leren ...

Bedankt voor jullie commentaar tot zover! Ga ik zeker wat mee doen!

Back