mixer-opname

bouncemasters

Ouwe rot
mensen,

heb sinds kort een mixer de behringer eurorack mx1804 met ingebouwde effectenbak

mijn vraag is wat is de juiste aansluiting als je dus een signaal van je pc naar je mixer zet, effect erover heen gooit en weer met je pc wilt opnemen. ik heb nl. last van rondzinging.

ik heb een terratec xws 249/96 geluidskaart (of zoeits)

mijn synths kan ik wel normaal opnemen

heb de juno op kanaal 7/8 gezet, de pc op kanaal 9/10 de main out gebruikt naar mijn versterker en den control room out naar de pc .

wie helpt ?

mmmm...je pc signaal door een effect sturen en weer opnemen in de PC gaat altijd een feedback-ellende opleveren tenzij je de input monitoring uitzet...dus zorg ervoor dat het signaal dat binnenkomt in je soundcard niet nog een keer weer naar de outputs wordt gestuurd

Inderdaad ff checken of het inkomende signaal niet weer gelijk uitgestuurd wordt door je soundcard.

Het antwoord is veel simpeler in dit geval (maar ik heb toevallig ook een Terratec, Behringer en idem probleem); In je instellingen van je Terratec bij 'Opname' de optie KRING kiezen ipv Aux, CD of Line. Die kun je muten. Let op je levels; alles op 75% zetten dan heb je nauwelijks last van feedback.

Origineel geplaatst door johanms1
Het antwoord is veel simpeler in dit geval (maar ik heb toevallig ook een Terratec, Behringer en idem probleem); In je instellingen van je Terratec bij 'Opname' de optie KRING kiezen ipv Aux, CD of Line. Die kun je muten. Let op je levels; alles op 75% zetten dan heb je nauwelijks last van feedback.

mm..dit lijkt me nu niet echt een ideale werkwijze omdat je waarschijnlijk wel last van phase-crap gaat krijgen omdat er eigenlijk nog steeds een feedback lus in het spel is..... de enige nette oplossing is om je monitoring van je inputs uit te zetten....maar dan kan je ook niet meer luisteren naar wat je precies opneemt...

Olaf

ehh....nou gewoon die monitoring van je input uitschakelen als je je geluidskaart output wilt opnemen...als je dat niet kan kan je aan een 2e geluidskaart denken of eentje met meerde ins/outs

pc audio out -> mixer in
mixer aux out -> effect in
effect out -> mixer return in
mixer out -> pc line in
pc line in -> MUTEN!!!

:D

Ik heb er gewoon een 2de oude P233MMX PC naast staan om mijn tracks mee op te nemen, daarna stuur ik ze via het netwerk naar de hoofd PC om het verder te bewerken !

mijn inziens lijkt het me het fijnste om een andere geluidskaart te hebben met meerdere in en outputs voor dit soort zaken

Heel vaag, ik heb het zelfde gedaan met een EWX 24/96 onder win2k, een basskick door het mengpaneel sturen en ik had echt geen last van dit soort problemen.

Zou je een screenshotje in deze thread kunnen posten van dat groene control panel of ff via MSN kunnen sturen? Het kan echt niet moeilijk zijn.

Origineel geplaatst door bikkel
Heel vaag, ik heb het zelfde gedaan met een EWX 24/96 onder win2k, een basskick door het mengpaneel sturen en ik had echt geen last van dit soort problemen.

Zou je een screenshotje in deze thread kunnen posten van dat groene control panel of ff via MSN kunnen sturen? Het kan echt niet moeilijk zijn.
mmmm ik snap niet wat er vaag aan is ...

Olaf heeft al 3 keer aangegeven dat het input monitoren is.
Dus effe zoeken in de handleiding

Back