De album foto zichtbaar op mediaplayer

Dynamaster

Nieuwkomer
Geachte heer/mevrouw

Ik wil graag als ik mijn tracks klaar heb ,dat ik in windows mediaplayer de foto van de album links beneden kan zien in windows mediaplayer net als de commerciele releases.

Ik ben nu zo ver dat ik mijn ID3 code wel in de mp3tjes kan doen zodat de artiesten en Groep etc,etc in de mediaplayer te zien zijn maar, nu wil ik een stapje verder en dat is ook de album foto aan de zijkant.( Links beneden )

Kan iemand mij vertellen hoe je dit kan doen?

Greetzzzzzz,

Dynamaster:geslaagd: :geslaagd: :geslaagd:

:Z

In iTunes werkt dat heel simpel. Als je met je rechtermuisknop op een track klikt en dan "info tonen" kiest, kan je de hele mp3 tag bewerken. Dus ook een foto er in slepen. Met Mediaplayer werkt het vast net zo simpel.

Yes,thankz

Yes,thankz

Hallo masters,thankz voor julllie hulp het is me gelukt.

Nu snap ik niet waarom de foto niet meer zichbaar blijf als ik dezelfde mp3 op een audio cd brand.
De audio cd afspeelt.

Weten jullie waarom?

Bij de cd van 50 cent "get rich die trying" wordt gelijk de foto van de album zichbaar in media player maar bij mij zie ik dat alleen als het bestand mp3 is.

Zit er in de cd van 50 cent bepaalde codes of zo die de Media player erkent?

Help me ?

Bij voorbat bedankt.

Dynamaster

Dat komt wellicht door het feit dat de albumgegevens van 50 cent, inclusief het plaatje, van het internet worden geplukt als je de cd afspeelt. Ik denk niet dat jou audio cd op een dergelijke manier is opgeslagen in die muziekdatabase ;)

het is toch een audio file

het is toch een audio file

Ja,dat snap ik wel ,maar wat ik bedoel is, hoe erken media player die audiobestand van een bepaalde album.

Zit er een bepaalde code in die audio file dat media player zegt luister dit is de album van 50 cent ?

moeilijk man, moeilijk allemaal.

Dynamaster

Die probeert dat door de lengte van de tracks op te vragen en de combinatie in z'n geheel te beschouwen. Soms lukt dat. De tracklengte (3.01, 0.24, 3.49) is bij vrijwel elke CD uniek.

Bij een gratis database zoals FreeDB lukt dat niet altijd - er staan een hoop dubbele tussen, en er wordt niet genoeg opgeruimd. Het kan ook dat 'ie een andere CD uitzoekt omdat het daar wel een hoop op lijkt.

Mediaplayer maakt volgens mij gebruik van Gracenote, die wat beter wordt onderhouden (maar minder kans heeft om obscuurdere CDs te vinden).

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Gracenote en http://en.wikipedia.org/wiki/freedb

Wil je dat je eigen album er in komt te staan, dan moet je even kijken hoe dat in z'n werk gaat.

ja ik wil dat mijn eigen album in kom te staan Yoozer ,want ik ben eigenaar van het platen label @MAX RECORDS en ga zo een HIP HOP album release en daarom ben eigenlijk hiermee bezig.

Wat moet ik hiervoor doen?

bij voorbaat ,bedankt voor je reactie.

Dynamaster

Back