Classic Rock covers

Hans de Vries

Bob the Knob
We hebben er een hoop tijd maar gelukkig weinig geld aan besteed...

Bezoek http://www.vanbeukenstein.nl/index.php?id=9 en beluister onze opnames via de jukebox of download ze (rechts klikken op een tracknaam en dan "Doel opslaan als.." klikken.).

Laat hier vooral even weten wat je er van vond. Toetsen hebben een iets ondergeschikte rol (logisch bij dit soort muziek) maar er is toch genoeg te beleven. "Jump" is wel lekker vet geworden en het beginnetje van "Won't Get Fooled Again" klinkt erg vintage, IMO. Let wel: er is niks gesampled.

Thnx! Tja, als je covers doet is de zang vaak een probleem omdat ie wordt vergeleken met het origineel. Ik vind Cees (Bergman, ex Catapult) wél erg goed - hij is heel goed in te zetten in een breed scala van stijlen. Smaken verschillen, uiteraard..

Ik vind het anders prima rocken!

Trouwens, cool dat je met Cees in een band zit! Ik was vroeger gek op Rubberen Robbie, het was (vooral in het begin, na Catapult) echt wel een dikke rock band, maar met veel humor! :)

Hoe hebben jullie hem weten te strikken? Of was jij ook deel van Cat music???

R

Cees is gewoon overgehaald het eens te proberen met een paar goeie muzikanten en na een paar sessies viel hij er als een blok voor... Oude liefde roest niet, zullen we maar zeggen. ;)

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Cees is gewoon overgehaald het eens te proberen met een paar goeie muzikanten en na een paar sessies viel hij er als een blok voor... Oude liefde roest niet, zullen we maar zeggen. ;)

Gaaf hoor. Ik las dat jullie wel eigen werk aan het schrijven zijn? Das helemaal goed natuurlijk..

Sorry als ik zo nieuwsgierig ben hoor :D , maar zijn jullie ook voor opnames bij Catmusic betrokken? Of bestaat dat niet meer..

Alle opnames die je op de website vindt, zijn gewoon op een zolder opgenomen. De zang is in de meeste gevallen in de studio van Cat Music gedaan. Ze bestaan uiteraard nog steeds (Cat Music) en hebben het verschrikkelijk druk met allerlei projecten. De muzikanten van Van Beukenstein doen verder niets met Cat Music.

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Alle opnames die je op de website vindt, zijn gewoon op een zolder opgenomen. De zang is in de meeste gevallen in de studio van Cat Music gedaan. Ze bestaan uiteraard nog steeds (Cat Music) en hebben het verschrikkelijk druk met allerlei projecten. De muzikanten van Van Beukenstein doen verder niets met Cat Music.

Dus (nog) lekker onafhankelijk. Das een goeie zaak toch.

Mijn complimenten over het instuderen van de solo's in Jump. Alles lijkt te kloppen. De zang daar kan over getwist worden, maar is helemaal niet echt slecht te noemen, hoor.

Dank voor je compliment! Toen we "In-A-Gadda-Da-Vida" opnamen, besloten we min of meer af te stappen van het idee een zo goed mogelijke reproductie van het origineel te maken. Bij dat nummer hoor je dat ook heel duidelijk, vooral het Pink Floyd achtige middendeel is geheel van eigen hand. De solo daarin is in één enkele take opgenomen - compliment aan onze gitarist Bram.. We zijn dus niet langer bezig solo's en sounds zo goed mogelijk na te doen. Het is eigenlijk veel leuker er je eigen saus over te gieten en uiteindelijk je eigen deunen te schrijven. We zullen wel in het classic rock idioom blijven, want dat ligt ons gewoon heel goed.

het orgel in 'won't get fooled again" bezorgt me echt kippevel trouwens, en de Uriah Heep cover is ook erg goed gelukt. mooie samenspel tussen het orgel en de gitaar :)

wat voor orgel gebruik je daar trouwens ? klinkt B3 achtig maar wel een stuk braver.

Is de B4 II plugin van Native Instruments. Bij Won't Get Fooled gaat ie door een auto wah.

dit verdient de rock vakprijs...ik bedoel, het staat allemaal als een huis en ik kan me voorstellen dat jullie een uiterst lekker bandje zijn, biertje in de hand en loos....lekker!!

Origineel geplaatst door Stage73
dit verdient de rock vakprijs...ik bedoel, het staat allemaal als een huis en ik kan me voorstellen dat jullie een uiterst lekker bandje zijn, biertje in de hand en loos....lekker!!
Dank voor je compliment!! We werken er ook hard aan om het zo te laten klinken, en dan is zo'n post écht welkom! :okdan: :biertje:

Geweldige sound man.
Ohio vind ik erg goed, ook leuk dat jullie die als cover doen, hetzelfde geldt voor Almost cut my hair, toch allebei niet echt voor de hand liggende covers.
The Who klinkt idd zeer authentiek.
Ik ben trouwens bijzonder benieuwd naar Highway star en uiteraard vooral naar de solo !
Zanger ben ik niet zo kapot van. Het is niet zo dat hij de boel zwaar naar beneden haalt.
Maar af en toe klinkt hij echt "nederlands", hij heeft geen echt doorleefde sound/blues, en zijn timing vind ik gewoon slecht.

Origineel geplaatst door chilistein
Geweldige sound man.
Ohio vind ik erg goed, ook leuk dat jullie die als cover doen, hetzelfde geldt voor Almost cut my hair, toch allebei niet echt voor de hand liggende covers.
The Who klinkt idd zeer authentiek.
Ik ben trouwens bijzonder benieuwd naar Highway star en uiteraard vooral naar de solo !
Zanger ben ik niet zo kapot van. Het is niet zo dat hij de boel zwaar naar beneden haalt.
Maar af en toe klinkt hij echt "nederlands", hij heeft geen echt doorleefde sound/blues, en zijn timing vind ik gewoon slecht.
Dank voor de complimenten. Ons bevalt de zanger gewoon erg goed. Hij komt trouwens uit het zelfde dorp als jij...
Overigens staat eerst "Burn" op het programma om te worden opgenomen...

Origineel geplaatst door renema
Ik hoor een geweldige avond uit. :biertje:
Feest en feest der herkenning.
klasse :okdan:
Als er nog ergens in Fryslan een leuk classic rock festival wordt georganiseerd, hoor ik graag van je!:okdan:

Back