Edirol UA-25 vs. M-Audio Fasttrack Pro vs. Emu 0404 USB

Zji

Stamgast
Voor mijn Macbook Pro ben ik op zoek naar een geschikte USB-interface van rond de 200 euro. Vereisten zijn minstens twee fantoom-gevoedde XLR inputs, (bijvoorbeeld gecombineerd met) twee jack inputs en een MIDI input. Na wat onderzoek zijn overgebleven:

- Edirol UA-25 (€219,-)
- M-Audio Fast Track Pro (€219,-)
- Emu 0404 USB (€199,-)

Ik moet deze week nog een keer naar Feedback, waar ik ze alledrie even wil checken en me ook graag nog even laat adviseren, maar wat (wellicht objectievere) gebruikservaringen van tevoren zijn altijd meegenomen. Heeft iemand ervaring met een of meer van deze mogelijkheden, of misschien nog een betere optie?

Alvast bedankt. :)

En wat voor advies heb je gekregen? Ik sta voor bijna dezelfde keuze..

Ik heb een Tascam US 144 met twee XLR (met fantoom), twee jack lijn (waarvar 1 met directe instrument/gitaar instelling), midi in/out, digitaal in/out en aparte lijn en hoofdtelefoonuitgang ... Met digitaal in is hij 4 in/2 uit, met enkel analoog 2in/2 uit (met natuurlijk MIDI apart erbij). Mooi resultaat en goede geluidskwaliteit. Bij de gewone muziekhandel ook zo rond de 200 EUR maar je kan goedkoper bij de discounters.

Ik las net een test in SOS magazine over de Tascam US144. Als nadeel wordt genoemd de processor overhead als je live softsynth's speelt. ook zeggen ze groter dan normale playback buffers die de latency verhogen..
Ik wil de interface nu juist voornamelijk met Softsynth's gaan gebruiken.

Kan ik niet onmiddelijk bevestigen ... met zuivere audio-opnamen en Midi out over de Proteus terug in als audio heeft hij helemaal geen problemen. Zero latency (handig voor multi-track recording met twee tracks per keer) en volledig onafhankelijk van de PC processor. Raar dat een externe DSP de processor van de PC zou vertragen (misschien USB communicatie), maar daar heb ik met weliswaar geen grote softsynths maar een volle bank VST effects en zelfs een paar VST instruments geen last van.
Ik weet niet of je een laptop of desktop hebt, maar anders gewoon de laptop meenemen naar de muziekwinkel en effe aansluiten en testen met je eigen setup... dan zie je gelijk of het voor jou werkt want 1 ding is zeker, elk systeem is anders.

Heb de UA25 een tijdje gehad vorig jaar en was er zeer te spreken over. Lekker compacte unit, bus powered, simpel in gebruik, dedicated volume pots, preamps waren zeker niet slecht en drivers erg stabiel (iig op mac)

Aanradertje zeker !

Ik heb de Fast Track Pro voor bij mijn laptop. Ik draai Protools dus moest een m-audio kaart hebben, en dit was de meest geschikte. Ben er absoluut tevreden mee. Redelijke preamps voor snelle opnames, bus-powered, gebalanceerde uitgangen en A/B switch en "mix"-knop voor de koptelefoonuitgang maken hem ideaal als all-in-one opname interface (binnen zijn prijsklasse natuurlijk...)

Je krijgt waarschijnlijk bij alle drie de kaarten die je noemt en vergelijkbare geluidskwaliteit. Dus zal je moeten kijken op welke features ze verschillen en welke daarvan voor jouw belangrijk zijn.

Ik denk dat ik toch maar voor de Edirol UA-25 ga. Heeft ook al Vista drivers (ja, mijn laptop heeft Vista).

Ik zit ook te twijfelen tussen de 'Edirol UA-25' en de 'EMU 0404 USB'.
De beslissende factor zal voor mij de audio-opname kwaliteit zijn. Heeft hier iemand ervaringen mee?

Ik ben een tijd geleden ook voor de UA25 gegaan omdat ik niet tevreden was over mijn M-audio Audiophile USB.

Waarom? Betere drivers, goed transparant geluid (voor een mobiel & usb powered dingetje) en vooral stevig en robuust. Bijna tankproof!
Echt een flinke stap vooruit vanaf de M-audio....ook kwa geluid (had ik ook niet verwacht aanvankelijk).

:okdan:

Back