Oud filmpje homestudio met Synthex ed

studio35d

Ingeburgerd
Ik vond laatst een tape met dit filmpje van mezelf in mijn homestudio ergens tussen 1989 en 1990.

Dat was nog eens een goede tijd. Toen waren analoge synth nog niet cool en was "digitaal" HET toverwoord. Toen kon je nog voor een goede prijs synths op de kop tikken, waar je nu een vermogen voor moet neerleggen.

In de clip zie je mij improviseren met een Pro-One (on-board sequencer) en jammen op de Elka Synthex en Korg DSS1. De delay komt uit de Roland DEP-5.

Was leuk om weer eens terug te zien.

Das toevallig!!!! gisteravond zag ik het reeds op youtube omdat ik opzoek was naar Dss-1 filmpjes. Echt geweldig om te zien!!!!!
Vond je wel een verwend kereldje ;) :okdan:

Echt heel cool om te zien!!!!!! :halleluja

Ik had ook mijn hele 'studio' volstaan met analoge troep destijds.
Kostte helemaal niks tot bijna niks.
Mellotron voor 500 gulden, PPG 360 B voor 400, TR808, MemoryMoog was iets duurder.
Iedereen deed zijn analoge machines weg voor 'the new craze': digitaal.
Ik ben nu op mijn SC MultiTrak na helemaal analoog-vrij, en dat bevalt me meer dan uitstekend.
Leuk filmpje btw, dank

je 808 cker allang weer verkocht :D

je 808 cker allang weer verkocht

Zeker! Dikke winst gemaakt :) , alhoewel dat nu misschien ook nog wel meevalt.
Gekocht voor 450 gulden. Verkocht voor 1200 gulden. Ik had hem in de MusicMaker gezet en was al weg voorat die uitkwam.

Als je het tegen mij hebt?
De Tr808 heb ik geruild tegen een Apple Powerbook.
De Mellotron en de PPG heb ik geschonken aan het Feedback synthmuseum.
De MemoryMoog heb ik voor een nette prijs verkocht aan een forum-lid.
Ik had ook nog een een Formant, die heb ik aan m'n zwager gegeven.
Vocoder heb ik nog ergens in de opslag.

-edit- zie inmiddels dat studio35d ook reageerde, ahwel...

Warner:
De Mellotron en de PPG heb ik geschonken aan het Feedback synthmuseum.

Wow, die PPG heb ik afgelopen weekend nog naar staan kijken (en kwijlen...:{ ) Dat was altijd mijn droomsynth geweest. Ik probeerde met de Synthex en DSS-1 geluiden na te maken.

Staat die er nog? Dat doet me goed.
De 360B was handgemaakt maar had geen filters.
Ik heb hier de door Herr Ing Palm handgetypte handleiding ook nog ergens liggen.

Warner: Staat die er nog? Dat doet me goed.

Hij staat er nog steeds, en ze hebben alles een beetje opnieuw uitgestald. Nu staat hij er nog mooier bij naast de Wave2.2 (dat was helemaal mijn droom eigenlijk). De Mellotron heb ik niet meer gezien. Die heeft heel lang in het zonlicht staan bakken en zal nu zo ondertussen wel helemaal uitgedroogd zijn.

Ik ben nooit wezen kijken...
Ik was zat van die oude meuk en de verhuiswagen was vol, dus heb ik Feedback gebeld. Die geloofden me eerst niet. Ik vragen naar de directie. Moeilijk, moeilijk maar toch uiteindelijk doorverbonden. Ze waren er in no time om de Mellotron en de PPG op te halen.
Bedankje was wel leuk geweest maar soit.
Als ik zie wat die dingen nu opbrengen krab ik me wel eens op mijn hoofd.
Maar tsja, zo gaan die dingen, en eigenlijk ben ik blij dat Feedback ze verzorgt en tentoonstelt.

@Mono-Poly
Laat me nou in die waan, daarom ga ik ook niet kijken.

Back