Reason v. padcontroller

PeC

Nieuwkomer
Hoi Mensen,

Ik werk inmiddels al weer twee jaar met reason (op het moment versie 3.0) en om mijn producties up te graden zit ik te twijfelen over de aanschaf van een padcontroller. De grote vraag is, welke controller werkt het best met reason als je let op. Eenvoudigheid, hiphop genre, optionele knopen en schuiven?

Ik zowel van de Akai mpd 24 als van de Korg PadKontroller goed geluiden gehoort.

grtz.

padcontrollers brengen bij mijn weten geen geluiden voort, toch niet degene die ik heb gezien...

ikzelf ken er 3:

M-Audio Trigger Finger
en de 2 die jij aanhaalde
Korg Padkontrol
Akai MPD 16

Heb zelf een tijdje met de trigger finger en reason gewerkt. Werkte perfect als je de reason map erop zette.

Nadeel: je kon de midi in redrum niet opnemen (geldt denk ik voor alle pad controllers)

Dat lukte wel weer door cubase te gebruiken (alwaar midi op te nemen was) en dit via rewire naar de redrum te sturen.

Enige minpuntje van de trigger finger is dat alleen het middelste van de pads foutloos reageert op je tikken, daarbuiten is het wat minder...

Kies sowieso tussen de MPD24 of de PadKontrol. Vergeleken met deze 2 is de rest echt rotzooi.

Origineel geplaatst door Acidfever
Kies sowieso tussen de MPD24 of de PadKontrol. Vergeleken met deze 2 is de rest echt rotzooi.

Onderbouwing?

@PeC:

Heb je al een keyboard? Zo niet, dan zou je ook een keyboard met ingebouwde pads kunnen overwegen.

Origineel geplaatst door Lotuz
Onderbouwing?

@PeC:

Heb je al een keyboard? Zo niet, dan zou je ook een keyboard met ingebouwde pads kunnen overwegen.
'

Eigen ervaring. De kwaliteit van de pads staat bij de MPD24 en padKontrol echt veel hoger dan bij de overige pads.

TriggerFinger: Veel te harde pads die af en toe niet goed triggeren.
MPD16: Veel te harde pads.

Verder over keyboards:

Pads in M-audio Axiom: Niet in de buurt van de kwaliteit van de pads van MPD24 of PadKontrol.

Pads in Novation RemoteSL series (heb ik zelf): Geenszins in de buurt van de kwaliteit van de pads van MPD24 of PadKontrol (slechter dan de Axiom).

Dat nieuwe Akai keyboard met pads heb ik nog niet mogen testen. Heb zelf een PadKontrol omdat de MPD24 er destijds nog niet was. Wat ik nu zou kiezen weet ik niet. Mogelijk een MPD24 door de extra controls. De pads van de PadKontrol zijn wel ERG goed vind ik.

Nee Ik heb geen keyboard. Heb ik denk ik ook nog niet nodig, ik werk het meest met de muis als het om de melodie gaat:)
Behalve hiphop hou ik me ook bezig met trance en triphop. Voor de laatste twee vind ik het fijner werken als je gewoon drumt op je pads zodat je drums, claps en de hele zwik in keer kan inspelen en opnemen. Maar als tie het niet record in Redrum.... naja kan et dan met NN 19 of NN XT proberen.

@Foetus. Met geluiden bedoelde ik meer verhalen of geruchten.

Het moet zijn: voor hiphop en triphop vind ik het fijner om alles in één keer in te spelen. Trance doe ik gewoon met redrum

Ik zou zo zeggen, koop de padkontrol! Heeft naar mijn gevoel lekkerdere pads als die van akai.

Ik heb er zelf een gehad, maar verkocht omdat ik em gewoon niet gebruikte en nauwelijks nodig had. Hij heeft echt lekkere pads! En die X-Y controller is ook echt mooi! Alles is heel gemakkelijk in te stellen, de 2 knobcontrollers die assignable aan het even wat zijn zijn ook heel mooi meegenomen.

Ik zou zeggen, GAAN voor die padkontrol, ook omdat hij ERG lekkere pads heeft!!!

Back