MPC lineaire sequence laten loopen

Furious5

ENOUGH ALREADY!
FF een vraagje voor de MPC gebruikers..

bij de mpc's werk je in patterns toch? En door patterns te 'chainen' maak je een song..

Kan je ook direct in lineaire song mode gaan werken, en dan loop punten instellen waar hij blijft loopen zoadat je dingen in kan spelen?

Dus bv ik laat mn sequence spelen vanaf punt 0, bij maat 3 blijft hij dan 2 maten loopen totdat ik op stop druk..

met de 2000(xl) iig niet. De mpc1000 kon het ook niet toen ik de vergissing had gemaakt er een te kopen ;) Misschien dat het met de nieuwere versies van het os of het jjos wel kan. Er is natuurlijk wel een workaround (op de mpc2000(xl): 2 sequences gebruiken. De eerste laten spelen en de tweede als next sequence instellen en vervolgens gewoon laten loopen.

Klopt ja..

maar die 2 sequences werken toch weer ff omslachtiger..

Ik zou graag gewoon door mn sequence heen willen wandelen en waar ik wat in wil spelen hem een aantal maten laten loopen..
Welke mpc (of andere hardware sequencer) kan dit?

Gewoon hoe je mn een cubase werkt bv.. maar dan weg van je rsi pc en muis... :-)

hmm wat jij bedoelt kan wel in de mpc maar dan op een andere werkwijze..

je kan bijvoorbeeld seq's maken van 8 of 16 bars..

of je maak bijvoorbeeld eerst een basis van 4 bars, die kopier je in song mode en vervolgens ga je daar je aanpassingen in doen..

wat je misschien het beste kan doen is even naar www.akaipro.com gaan, de manual downloaden en zelf even opzoeken, dan weet je ook gelijk wat de precieze mogelijkheden zijn..

Dat kan met de MPC.
Je kan met de cursor rechtsboven naar LOOP: ON gaan en dan op window drukken.
Dan kun je een start en eindpunt voor je loop aangeven. Standaard is dat van de eerste tot de laatste maat, maar dat kun je dus veranderen.

Dit kan in elk geval op de MPC500!

Je kiest in sequence mode de params knop, je kiest vervolgens de start en eind maat binnen de sequence die moet loopen.

Precies wat jij wil volgens mij.

Druid

Ah okay dan.. da's mooi..

Het lijkt me dat je op deze manier wat meer aan een 'song' gaat werkt, ipv patterns loopen..
Volgens mij is dat voor mij wat handiger..

Origineel geplaatst door cowbell
Dat kan met de MPC.
Je kan met de cursor rechtsboven naar LOOP: ON gaan en dan op window drukken.
Dan kun je een start en eindpunt voor je loop aangeven. Standaard is dat van de eerste tot de laatste maat, maar dat kun je dus veranderen.

potverdikkie, net dat je denkt dat je je apparatuur kent, leer je toch weer iets nieuws :)

Origineel geplaatst door Hazes
potverdikkie, net dat je denkt dat je je apparatuur kent, leer je toch weer iets nieuws :)
Ja er zitten een aantal functies 'verbogen' in de MPC.
Altijd leuk om met de cursor langs alle parameters te gaan en steeds op window te drukken.
Dan ontdek ik soms dingen waarvan ik niet wist (of vergeten was) dat het mogelijk was.
Zeker bij de 1000/2500 met het JJ OS waar steeds dingen worden toegevoegd.

Dat is idd een goede tip, maar ik dacht dat ik ze allemaal wel kende inmiddels. :) Deze had ik toch over het hoofd gezien (maar ook nooit gemist moet ik zeggen).

Origineel geplaatst door Furious5
Klopt ja..

maar die 2 sequences werken toch weer ff omslachtiger..

Ik zou graag gewoon door mn sequence heen willen wandelen en waar ik wat in wil spelen hem een aantal maten laten loopen..
Welke mpc (of andere hardware sequencer) kan dit?

Gewoon hoe je mn een cubase werkt bv.. maar dan weg van je rsi pc en muis... :-)

dit kan in de song mode
als je in song mode kiest hoe vaak je wil dat die loopt dan kun je dat instellen achter de naam van de sequence en je kan em ook op hold zetten.

het enige na deel is dat je niet binnen de song mode van program kan switchen.
en natuurlijk kan je van die sequences ook weer 1 sequence maken en die dan zo doende weer in de main screen enig sinds linear editen.

Het is jammer dat die mpc niet multi timbraal is anders kon je gewoon cubase als master sync dit laten doen neem ik aan.

Ben ik trouwens de enige hier die de song mode van die mpc gebruikt...?

Song mode

Song mode

rasz,

Ik gebruik het ook sinds kort.

Best handig, vooral als je na het dsamenvoegen van de gewesnte sequences de hele boel weer convert naar een nieuwe sequence.

Gr,

ens

Origineel geplaatst door rasz
dit kan in de song mode
als je in song mode kiest hoe vaak je wil dat die loopt dan kun je dat instellen achter de naam van de sequence en je kan em ook op hold zetten.
Maar in song mode kun je niet meer opnemen en dat wil Furious5.
Je kan inderdaad wel in song mode een basis maken en die converteren naar een sequence en dan weer dingen opnemen enzo.

Back