Music now, Apocalypse later...

abumation

Stamgast
Hallo iedereen,
Ben dus nieuw op dit Forum.
Reden voor aanmelden; aanschaf van materiaal, wat bijleren en afentoe gewoon wat analoog of digitaal zeveren.
Wat achtergrond informatie van me kan je vinden op Myspace, maar zal hier ook een kleine uiteenzetting plegen.
Ik ben met electronische muziek bezig sinds de jaren negentig. Heb toen een aantal live-acts gedaan in Nederland en Belgie.
Door omstandigheden daarmee gestopt. We (deden dit met z'n 2-en) werkten met 2x MC-303's (die waren net uit toen),TR-606, DR-550, enkele geleende Juno's, een geleende Pro-one, een sampler (ook geleend, wat we maar in handen konden krijgen) en een bass-versterker van het merk Absolute Crap die we gebruikten als distortion.
Ik heb die MC-303 verkocht en m'n DR550 bijgehouden. Ben toen begonnen met reizen en mn muzikale behoeften onderdrukt.
Heb nu een laptop waar ik uitsluitend muziek mee brouw, en dat is niet genoeg.
Ga dus terug wat materiaal aanschaffen (het moet compact en uitstekend zijn), dat ik kan meenemen op m'n buitenlandse avonturen. Had gedacht aan een Tascam FW-1082, een sequencer (ben nog niet aan uit welke; misschien MC-909), een midi keyboard en een 16 kanaals mixertje om mee te beginnen.
Ik had graag jullie advies gehoord, jullie ervaringen met dit materiaal en suggesties. Bedankt daarvoor alvast.
De muziekstijl die ik maak, tsja, moeilijk te zeggen. In m'n turbulente tiener-jaren was dit vooral diepe industriele Techno (Grime), en wat breakbeat, nu brouw ik beetje vanalles.
Hoop wat suggesties te krijgen. Als je enig materiaal hebt dat voor m'n behoeften in aanmerking komt.
Laat maar weten
Greetz
abumation

Welkom.

Bedankt voor de verwelkomingen.
Antwoord op die vraag. Gear in Asia is niet goedkoper, integendeel. Het is moeilijk te vinden en als je het vind is het beduidend duurder. Nu heb ik gisteren toevallig wel 2 TR-707's gezien (een in redelijke staat, andere in uitstekende staat) voor respectievelijk 130 en 190 Euro. Dat is zeldzaam hier.

Back