Cubase 4 sysex opnemen PG800

mc_kwok

Proffessjonel Zeezoogdier
Ik probeer tevergeefs knop bewegingen in Cubase 4 op te nemen die ik doe met de Roland PG800, aangesloten op een Roland MKS70. Wat ik ook doe, Cubase ziet geen sysex via de midi input verschijnen.

Ik heb inmiddels alles wel zo'n beetje gechecked. Belangrijkste is wel dat midi-ox wél de gewenste input laat zien en dat de sysex van mijn evolver ook prima doorkomt in Cubase.

Uiteraard staat het sysex filter uit in Cubase en het midi controller kanaal is keurig gematched met de instelling op de MKS70. Kortom... ik begrijp er geen snars van :D.

Iemand die nog iets kan bedenken wat ik over het hoofd zie?

Wat voor MIDI interface gebruik je?
Er waren immers de nodige MIDI interfaces die wat problemen met Sysex hadden i.c.m. gebruik in DirectMusic driver mode (wat Cubase altijd graag gebruikte).

Geen idee of dat bij jou zo is, maar dat lijkt me niet uit te sluiten!

Je weet tog, midex 8 ;)

Het zou zomaar kunnen, blijft wel raar dat de evolver het wel doet eigenlijk. Of is dat probleem Roland specifiek?

Ok, de windows midi device gebruiken i.p.v. DirectMusic lost het probleem op. Bedankt Hanz voor het zetje in de goede richting :okdan:

Graag gedaan... :)

Gebruik je wel de laatste drivers en firmware voor de Midex? Naar ik me kan herinneren hebben ze later e.e.a. gefixed voor de Midex in dit kader.

Origineel geplaatst door Hanz
Graag gedaan... :)

Gebruik je wel de laatste drivers en firmware voor de Midex? Naar ik me kan herinneren hebben ze later e.e.a. gefixed voor de Midex in dit kader.

Jup!

Back