MIDI / CV converter

Status
Please reply by conversation.

Hanz

Anonieme Analogist
Ik ben op zoek naar een leuke MIDI / CV converter, liefst niet al te duur.
Wil 'm gebruiken voor V/Oct, maar het zou leuk zijn als-ie ook Hz/V aankan.
Extra kanalen (bijv. voor aansturen filter) en soortgelijke features zijn leuk meegenomen.

Heb je er nog ééntje liggen, gaarne even een PB! :)

PS, misschien kan iemand me een beetje helpen met praktijk informatie over wat nou echt belangrijk is bij een (budget) MIDI / CV converter.

Ik ken een beetje de merken; Kenton, Doepfer, Philip Rees - maar heb eigenlijk geen idee of daar nou kwaliteitsverschil in zit, gebruiksgemak wellicht, of dat het echt uitmaakt qua tracking en precisie?
Soms kom je nog wel eens verwijzingen naar kwaliteit van de D/A converters tegen van het gedeelte dat het uiteindelijke CV aanmaakt (bijv. 14 bit) maar geen idee of dat er wèrkelijk toe doet. En sommige merken hebben weer leuke features, soft-LFO bijv.

Wat stiekum èrg onhandig lijkt is zo'n bakkie dat eigenlijk een bas synth is maar ook cv/gate outputs heeft. Lijkt me in de praktijk alleen maar extra geknutsel? Liefst heb ik gewoon een handig klein doosje, zonder trafo zal natuurlijk wel weer niet lukken... ;)

Hanz, ik gebruik een Kenton pro solo naar volle tevredenheid.
makkelijk in te stellen, zeer robuust, wel een adapter nodig.
Instelmogelijkheden voor van alles waaronder portamento, lfo speed, lfo waveshape, lfo midisync enz.
Kan ook gebruikt worden als trigger voor bv arpeggiators (verschillende snelheden instelbaar) en als dinsync maar dan moet je wel een speciaal kabeltje knutselen.
Ik gebruik em voor m´n Mono/poly en dat werkt vlekkkeloos en strak.

Kijk, dat trigger voor arpeggiator, daar had ik helemaal niet aan gedacht.
Maar wel superhandig! Goeie tip, Red.

Overigens had ik ooit een MacBeth M3X waar volgens mij een Pro-Solo zit ingebouwd.
Ik vond daar dat het behoorlijk lastig was om een hele subtiele mate van modulatie (tikje vibrato, bijv.) uit te voeren. De LFO amount was nogal grof, zeg maar.
Is dat een standaard iets van de Kenton, of lag dat nou aan de implementatie op de M3X?

Origineel geplaatst door Hanz
Kijk, dat trigger voor arpeggiator, daar had ik helemaal niet aan gedacht.
Maar wel superhandig! Goeie tip, Red.

Overigens had ik ooit een MacBeth M3X waar volgens mij een Pro-Solo zit ingebouwd.
Ik vond daar dat het behoorlijk lastig was om een hele subtiele mate van modulatie (tikje vibrato, bijv.) uit te voeren. De LFO amount was nogal grof, zeg maar.
Is dat een standaard iets van de Kenton, of lag dat nou aan de implementatie op de M3X?

De LFO instellingen op de Kenton Pro 2000 zijn absoluut niet grof. Colgens mij is de Pro-Solo technisch zo'n beetje hetzelfde, maar met slechts 1 CV/gate uitgang.

Bedankt voor de hulp tot dusver!

Komt u dus maar door met de aanbiedingen van MIDI/CV converters!
Die Kenton staat me inderdaad best aan... iemand?

De Doepfer MCV4 is de enige die ik nog nieuw tegenkom, moet eerlijk zeggen dat die me wel wat eenvoudiger lijkt. Maar voor een paar tientjes ben ik daar ook wel voor in.

Iemand nog een MIDI to CV/GATE converter te koop? :)

Bedankt voor de hulp tot dusver!

Komt u dus maar door met de aanbiedingen van MIDI/CV converters!
Die Kenton staat me inderdaad best aan... iemand?

De Doepfer MCV4 is de enige die ik nog nieuw tegenkom, moet eerlijk zeggen dat die me wel wat eenvoudiger lijkt. Maar voor een paar tientjes ben ik daar ook wel voor in.

hanz ik denk dat t toch een keuze blijft van wat wil je uitgeven

doepfer heeft weer geen ...x4 cv gate kitje
maar een doepfer mcv4 heeft bv cv gate ..en 3 losse cv ..erg ok voor bv tb 303 kit

de kenton :engel: is gewoon erg sterk goed en uitgebreid spul voor alle formats
vriend van mij heeft de kenton pro 2000
2x cv gate interface met ? 6 auxen en lfo,s en meer dynsync
erg ok kastje koste ook byna 1000 gld

keuzes maakje naar wat je nodig hebt
hebje drie mono cv gate synth en koop je drie keer een kenton pro solo
kost t best wat
ik heb 6 jaar lang een syntecno gehad ....dat wilje geloof ik niet
is wel een 4x cv gate kast met dynsync en alle formats yamaha/korg /roland ojaaa ook 10 volyt trigger voor moog & je hebt een leuke tb module erby
staan regelmatig te kop 250.- of meer
best een aanrader want eenmaal ingeschakeld met cables aan de achter kant ...hoeftje dr niet veel aan te doen persoonlijk zou ik nog wels een zelf bouw kitje willen maken
zoasl etaoin deed
kost eg de helft moinder werkt goed en hebje 8x cv gate ofso

ik heb nu een regelwerk doet alles ...maar geen 10 volt trigger [hihi wordt aan gewerkt ]

Iemand nog een MIDI to CV/GATE converter te koop? :)

kzocht teisco en vond by dezelfde eig . een mpu 101
Advertentienr.:10095280913

Beschrijving | Kaart

Erg gezocht zeldzaam bakkie!! Wegens veranderen van setup, gaat hij weg!!
Voor de echte analoog freak!!
Met 2 patch kabels!!
Ziet er erg goed uit!! weinig gebruikt!!
Ze zijn bijna niet meer te vinden dus voor een goed serieus bod is hij van jou!!

- Miltifunctional MIDI->CV convertor with 4CV/Gate ports which can be used seperately (multiple monophonic synths)or together (polyphonic synths)
- The original Roland MIDI->CV convertor

get it ! collector [waarschynlijk ook collector price hihi

Ja, gezien. Die is stokoud. Leuk als 'collectors item' maar qua specs niet interessant.

Het is uiteindelijk de Papareil MCV876 geworden, die ingebouwd is in m'n SEMTex.

Omdat deze semi-modulair is opgezet, kan ik 'm behalve voor het aansturen van de SEMTex tevens gebruiken voor andere doeleinden. Bijv. het syncen aan MIDI clock van de arpeggio clock van m'n Polysix en het aansturen van het Polysix filter.

Die Papareil zit netjes in elkaar en is goed ondersteund, is aan de andere kant helaas maar 8 bits.

Status
Please reply by conversation.
Back