The Tuss: nieuw Aphex Twin album?

cool :D

Mp3's slingeren al een tijdje over het internet en ik vind het gewoon klinken als een nieuw deel in de Analord serie. En die beviel mij wel, dus heb ik deze besteld :)

Origineel geplaatst door BCA303
Mp3's slingeren al een tijdje over het internet en ik vind het gewoon klinken als een nieuw deel in de Analord serie. En die beviel mij wel, dus heb ik deze besteld :)
Het heeft inderdaad wel wat weg van de Analords, maar minder strak (verplicht?) toegespitst op analoog. Lekker muziekje in ieder geval! Gelukkig niet van dat geratel zoals op bijv. Drukqs, wat dat heb ik nu echt wel gehad....

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Het heeft inderdaad wel wat weg van de Analords, maar minder strak (verplicht?) toegespitst op analoog. Lekker muziekje in ieder geval! Gelukkig niet van dat geratel zoals op bijv. Drukqs, wat dat heb ik nu echt wel gehad....

maarrrr opdruqs staan ook heeeeele mooie piano stukken!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Gelukkig niet van dat geratel zoals op bijv. Drukqs, wat dat heb ik nu echt wel gehad....

Daar wil ik juist meer en meer van horen Analord vind ik ook wel leuk maar stukken minder! die "prepared"piano stukken vind ik ook te gek op Drugs...:L

Ik vind dat The Tuss wel goed klinken, dus die scoor ik wel. imho combineert dat de beste stukken van de Analord serie (die ik zelf over het algemeen vrij teleurstellend vind) met een Surfing on sine waves van Polygon Window, en dat behoort tot zijn beste werk. Sowieso vind ik dat na "Richard D James LP" onze vriend weinig memorabels meer heeft uitgebracht. Dit lijkt er dan weer een beetje op.

Drukqs vind ik een enorme kutplaat. heb hem wel gekocht, maar dat neurotische geratel kan ik echt niet een heel album aanhoren. Dan kan Autechre veel en veel en veel beter. Sowieso denk ik dat het "talent" van de heer James voornamelijk in de fantasie van een heleboel mensen bestaat. Oh, hij kan wel wat hoor, maar vaak (Analords, Drukqs) verdenk ik hem ervan om maar wat in elkaar te frutten omdat er genoeg idioten zijn die het kopen.

Maar ALS hij The Tuss is, heeft hij weer eens wat leuks gemaakt. :)

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik vind dat The Tuss wel goed klinken, dus die scoor ik wel. imho combineert dat de beste stukken van de Analord serie (die ik zelf over het algemeen vrij teleurstellend vind) met een Surfing on sine waves van Polygon Window, en dat behoort tot zijn beste werk. Sowieso vind ik dat na "Richard D James LP" onze vriend weinig memorabels meer heeft uitgebracht. Dit lijkt er dan weer een beetje op.

Drukqs vind ik een enorme kutplaat. heb hem wel gekocht, maar dat neurotische geratel kan ik echt niet een heel album aanhoren. Dan kan Autechre veel en veel en veel beter. Sowieso denk ik dat het "talent" van de heer James voornamelijk in de fantasie van een heleboel mensen bestaat. Oh, hij kan wel wat hoor, maar vaak (Analords, Drukqs) verdenk ik hem ervan om maar wat in elkaar te frutten omdat er genoeg idioten zijn die het kopen.

Maar ALS hij The Tuss is, heeft hij weer eens wat leuks gemaakt. :)
Hier kan ik me voor een groot gedeelte wel in vinden. Zijn oude werk, zoals selected ambient works en Digeridoo, vind ik echt goed, maar veel van zijn geratel vind ik echt niets. Het is alleen aardig vanwege de orginaliteit, maar ik vind het niet leuk om naar te luisteren. Vooral de hoeveelheid is echt overkill. Zoals drukqs, een enorme dubbel cd, met (naar mijn mening) veel van het zelfde. Analord vind ik echt heel gaaf, vooral de eerste paar, maar de hele collectie vind ik echt te veel. Ik heb er 4, en dat vind ik meer dan genoeg.

Dsil, het album is volgens mij wel bij www.nlstore.nl te bestellen.

Vind deze ook erg leuk, mooie voortzetting van de Analord reeks, met inderdaad wat meer de finesse van z'n ouder werk.
Dat geratel uit (o.a.) DrukQs vind ik wel te pruimen (Meltphace 6 is een erg mooi nummer), blijft toch funky en bewonder de toewijding en skills wel (zie ook Mt Saint Michel Mix op datzelfde album).

Hou wel erg van zijn net-out-of tune vrolijke-maar-toch-melancholische melodieën, die toch blijven hangen en soms zelfs 'catchy' te noemen zijn.

come to daddy ep diies ook gangster

en druqs tja 2 cd's zij wel wat veel van het goede voor 1 luister sessie maar om het nou bout te noemen
Mt Saint Michel vs nog wat die tune is echt koning

Thanks mensen voor de links!

IK had al even contact opgenomen met distortion en die krigjen de plaat snel binnen, dus staat in bestelling!! Maar bedankt voor de links, toevoegen aan mijn online shops (zo flauw dat er in heel zeeland geen fatsoenlijke platenzaak te vinden is :D)

Om mij in de discussie te mengen: Persoonlijk vind ik het oudere werk beter dan het nieuwe, maar toch.. Druqks, daar staan echt hele goede tracks op, en zeker analord 10, 1 en 2 (die ik altijd op 33 toeren volledig omhoog gepitcht draai, want zo klinkt ie veel beter (IMHO)) vind ik echt heel vet! De rest van de analords wat minder, maar niet slecht, alleen idd veel van hetzelfde!

Maar come to daddy en windowlicker zijn ook echt subliem. Alleen het Richard D James album vind ik het minst leuke album. Er staan leuke dingen op, maar vergeleken met de rest, hhm, niet zo goed!

Als Druqks nou gewoon 1 cd was geweest ipv 2 en dan met de beste tracks, dan was het een heel goed album. Nu is het wat skippen naar de goede tracks. Een dubbel cd vind ik altijd wel wat veel. Een album met een stuk of 12 tracks is meer dan genoeg.

Men denkt van wel, en ik moet zeggen dat een aantal tracks van the tuss zeker weten gemaakt zijn door afx, dat hoor je duidelijk. Andere tracks vind ik dan weer wat anders klinken en vraag me daarom af of alles gemaakt is door RDJ.

Hoe dan ook wel weer wat leuke tracks!

Ik vond deze cd eigenlijk niet zo. De melodieen blijven niet hangen en sommige nummers zijn me te chaotisch. Ik luister dan liever naar oud werk van RDJames.

R

vindt persoonlijk[zegt ff ] byna square pusher ..nog xperimentvoller artiest
veel diversiteit die man

autechre bv ook veel t zelfde

info tuss
[klees gebruik gemaakt van de gx1 o o o o o..[o]
Probably not quite the best kept secret in electronic music after all, it seems that those rumours have all but been confirmed - what you have in front of you here is quite possibly a brand new album from Richard D James, this time under his latest incarnation - "The Tuss". Yes, for all intents and purposes this is the new Aphex Twin album we all thought we'd have to wait some years for, all brand new material with some "mysterious" contributors (Drexciyan DJ Stingray aka Sherard Ingram among others, apparently) to keep you on your toes. The material is vintage Aphex too, ranging from the effortlessly intricate drum edits and spine-tingling hi-hat arrangements of track 2 through to the stretched breakbeats and de-tuned vocal melodies of track 5 and the sublime bubbling introspection of the final track, a piece of music that could have fit quite comfortably into the classic "I Care Because You Do" tracklisting with its emotive pads and subtle changes - those signature Aphex melodies that so many people seem to be pining for. There's also a direct link to the Analord material here, particularly with the apparent use of the Yamaha GX1 synthesiser (a piece of kit so dear it cost over £30k back in the 1970's and there are only a handful in the country, hardly a staple of up and coming bedroom musicians) - and the whole thing has a gorgeous Analogue texture that would be nigh on impossible to fake - so whoever's penned these tracks, respect is due. So, lets look at the facts one last time - "The Tuss" is Cornish slang for erection, the material is published by Chrysalis (RDJ's publisher of choice), the whole thing couldn't possibly sound any more like Aphex Twin if it tried, and, well, even the sales notes make little effort to hide the true identity and origin of the material. Funny if it turned out to be the Aphex prank to end all pranks and it wasn't anything to do with him but, well, it seems unlikely. Either way - sterling stuff and a big recommendation....like you need it! Buy

melodies from mars is nog altijd zn grootste meesterwerk ...simpel maar geniaal ...verplicht luistervoer voor allen

ik vind hem erg lekker (wel weer een cheap ass fuck hoesje d'r bij voor die 20 ballen :( ) met het een na laatste nummer als favoriet. track 4 (gleuf ik) vind ik ook wel erg mooi met die gepitchte (?woorwaarde?) piano's.
en voor de rest klinkt het gewoon goed.... heb er plezier van :)

Back